Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Masse plass i speilhuset da :-D Ser for meg en slipemaskin som fjerner "ørene" på elementet og deretter støper ett nytt speihusdeksel som gjør at du kan dra elementet litt inn i speilhuset.. det bør vel gå ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse plass i speilhuset da :-D Ser for meg en slipemaskin som fjerner "ørene" på elementet og deretter støper ett nytt speihusdeksel som gjør at du kan dra elementet litt inn i speilhuset.. det bør vel gå ?

http://194.19.67.96/wn_eh.exe/VisInfo?artnummer=0703%20270%200&infokode=30001099

Slik? et velig hendig verktøy dette her.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomtonen er for dyp til å monteres i speilhusdekslet. Kan nesten ikke kappe magneten heller:D Skal av med a-stolpe deksel idag å se hvor mye plass jeg har til gode bak der. For hvis jeg har noe å gå på, så lager jeg hull der, demper a-stolpene. Skal skjære ut ringene til mellomtonen idag og se om jeg finner ut noen plasseringer på HL70. Vil tro den kan bli ganske mye pekende nedover, men vil det ha mye å si på lydbildet? Vil jeg ikke få så mye ut av mellomtonen da, om den peker litt nedover? Eller bør jeg absolutt vinkle den oppover? Isåfall, da ser jeg får meg at den kommer til å peke alt for mye ut igjen:S

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter litt tenking og testing kom jeg frem til at a-stolpen kan faktisk funke likevell. Prøvde også speilhusdeksel, men da ble den pekende for mye nedover og for mye gjømt bak dashen. Laga hull i a-stolpen og har nå prøvd å søtta opp baffelringen med mellomtonen i, for å teste om hvor dypt jeg kunne gå bak i stolpen. Diskanten skal stå i det "huset" som fulgte med og den skal plasseres så nerme mellomtonen som mulig:) Men har det egentlig noe å si om f.eks diskanten peker litt i midten av dashen, eller bør den absloutt peke mest mot sjåføren? Jeg kan bare lime den rett på nå, men da blir den vinklet litt unna trynet mitt:-P Nå skal jeg dra å hente min nye cd-spiller så legger ut litt bilder av den også ikveld:)

Laget hull for at mellomtonen skal bygges litt innover

DSC00037.jpg

Støttene for at baffelringen skal være stødig

DSC00038.jpg

DSC00039-1.jpg

Testmontert, og det ser ganske greit ut:)

DSC00040-1.jpg

DSC00041-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er spilleren montert også, virker som en kul spiller:) Eneste jeg har å si på er at det var ikke høyttaler ledinger ut fra spilleren, så om noen har disse eller skaffer disse så rop ut. Skal ringe Eltek imorgen å høre om de selger disse separat. Fortsetter på a-stolpedekslene imorge, så kommer en update da også. Skal prøve å gjøre så mye som mulig før jeg drar til Johnny for opptrekking av a-stolper. Dørene skal jeg ta selv, iallefall prøve:D Skal også prøve å få inn den andre mellomtonen og diskantene i a-stolpene imorgen, for å se hvordan vinklingen på begge stolpene blir..

DSC00044.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best å bruke av den microplasten som du har brukt, og brown bread? Er det noen forskjell? Tykkelse elns..
microplasten?? Bruker Vibroplast-M1 jeg, og Splen3015. Er eneste demepmattene jeg har brukt, og skal ikke bruke noe annet i senere tid heller. Kommer aldri til å bruke BB eller noe annet. Er så fornøyd med de mattene jeg har brukt hittil og det er skikkelig gode varer:) Det som blir brukt av dempematter hos meg er Vizomat, Vibroplast og Splen matter..Vizomat til å tette store hull, for den er 1.5mm tykkere enn vibroplaste og MYE stivere.

Virboplast-M1 = 2mm tykk og 1999,- for 10 ark på 60x90cm pr ark.

Vizomat-MP-1 = 3.5mm tykk og 399,- pr ark på 60x90cm pr ark.

Splen 3015 = 15mm tykk og 799,- pr ark på 1.4kvm2 pr ark.

Alt dette skaffes hos http://www.engenaudio.com eller http://www.installbay.no . Bedre service finner man ikke, enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg delvis ferdig med a-stolpene, og det ble faktisk veldig likt også:) Overaskende! Denne plasseringen er den eneste jeg klarer å bruke, men tror karnsje det vil bli litt klumpete?? Det er fordi den mellomtonen bygger veldig mye, så får den ikke lengre inn. Det får bli som det bli, når jeg ikke har noe annet alternativ. Blir nok bra skal dere se, når fleece kommer på;) Fleecen var også strekkbar i bare en retning, ikke to..(*Host hark*, Lars):D Men vi prøvde litt idag og jeg tror det skal gå uansett. Her kommer noen få lurebilder iallefall;)

Oversiktsbilde

DSC00056.jpg

Høyre a-stolpe til testing

DSC00059.jpg

Venstre a-stolpe til testing

DSC00061.jpg

I og med at dette er kun en mellomtone og en diskant, så tror jeg vi hopper over glassfiberduken, for det er uansett ikke noe som flytter mye luft her, verken mellomtone eller diskant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er a-stolpene trekt. Dette var ikke enkelt med tanke på at fleecen var strekkbar i kun en retning:S Men det gikk ganske bra, noen veldig få/små skrukker rundt den ene diskanten. Fikk bort de ganske store på forrige dør, så skal ikke være noe problem å få bort disse heller:) Det jeg er mest spendt på er om jeg får inn mellomtonen og diskanten etter at stolpene er støpt. Mangler en liten bit fleece på stolpen til venstre, men det er ikke noe problem for der er det bare å sprarkle over. Ble litt klumpete etter min mening, men syns ikke det ble så aller værst. Hva syns dere? Bør jeg forandre på noen ting? Ikke vær redd for å komme med meningene deres folkens:)

Har begynnt å trekke opp venstre stolpe

DSC00067.jpg

Her er den montert

DSC00068.jpg

DSC00077-1.jpg

DSC00074-1.jpg

DSC00079-1.jpg

Nå er jeg skikkelig savnen på å skaffe nye dørtrekk alltså..tror dette såklate glassfiberbygg er avhengihets syndrom jeg?;) Klør etter å begynne med mer..Øvelse gjør mester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo fanken, du skulle trekke opp hele interiøret rosa og lakke bilen i samme farga du ja. ;-)
Ikke engang om jeg hadde fått penger for det. Er også inne på tanken om å felle inn en Ipod i dashen på bilen, istede for der jeg har det orginalt displayet. Ipodadapter og ipod skal kjøpes inn, men ikke helt avgjort om hvordan jeg skal bygge den enda. Vurderer også å erstatte den med f.eks askebegret, for jeg er en ikkerøker så det blir ikke brukt uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli: Hvis jeg skal trekke opp taket i alcantara, kan jeg da bare ha på polyester på det orginale taktrekket og pusse ned å trekke over med alcantara? Ser du har gjort noe slikt i din bil?! Blir litt alcantara her og der på dørene også, så hadde vært kult med f.eks sort alcantara i taket:) Plana er å trekke dørene i sort vinyl, og lage Hertz logoen i orange alcantara der midbassene skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør skjære et hull (ca like stort som membranarealet på mellomtonen) i støpeformen når du er ferdig å støpt, og dytt inn MYE dempemateriale (f.eks rockwool) da vil dette hullet fungere som en akustisk ventil, og elementet tror at kassen er mye større enn den virkelig er...

Et annet alternativ er å borre mange småe hull...

Siden bare trekker du den som normalt, med en vinyltype som puster... (de aller fleste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider