Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg fått hadd på duk og enda mer polyester idag (klasj)! Ble 3 lag med duk og masse polyester for å få det skikkelig bra (håper jeg).

Fytte for er klæsj det er å holde på med duk og polyester, huffa meij:) Men resultatet er vell verdt slutt perioden. Her kommer noen bilder av dagens jobb. Beklager at noen av bildene er av veldig dårlig kvalitet:( Passformen på døra ble ganske bra (iallefall før duken ble lagt på).

 

Dagens arbeidsplass:

DSC00619.jpg

 

Malekoster må til for å smøre på:

DSC00620.jpg

 

Sparkelspader til sparkeltiden, den tid, den sorg:

DSC00621.jpg

 

Engangs hansker må også til med dette klæsjet:

DSC00622.jpg

 

Glassfiberduk på 1.7kg, ca 4-5m = 115,-:

DSC00623.jpg

 

Første bit med duk er lagt på:

DSC00624.jpg

 

DSC00625.jpg

 

DSC00626.jpg

 

DSC00628.jpg

 

DSC00629.jpg

 

DSC00634.jpg

 

DSC00636.jpg

 

DSC00638.jpg

 

 

Blir nok mer sparkling og pussing enn hva jeg hadde regnet med:) Men dette ser jeg ikke mørkt på. Er jo bare artig å holde på når man først er i gang, og ikke har annet å drive med om dagene.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut! Du legger kanskje glassfiberduken litt langt ut? Det blir mye jobb for å fjerne overskuddet...

 

Sparklingen syns jeg var morsomst på hele prosjektet så langt. Da begynte ting virkelig å ta form, også er det lett!

Takker:) Slike ting varmer, og får meg mer lyst til å holde på:D Var inne på tanken selv, men bedre med for lang enn for kort. Skal nok få dette fikset. Grovsparklingen skal jeg selv ta, men finspraklingen skal en kamerat ta seg av:) Samt pussinga. Gleder meg til å få se trekket ferdig nedpusset glassfiber, for å se om passformen blir som forventet.

 

DSC00555.jpg

 

Noen som har noen ideer om hvordan jeg skal gjøre det her, med tanke på "hus" til diskanten? Går jo ikke an å stifte igjennom den plastikken der:( Hvordan skal jeg få festet fleecen?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, snakka med Pål på msn tidligere her så er vell slik jeg skal gjøre det. Og jeg strekker bare opp rundt ringen, tar ikke hele plastikkramma. Ble ikke gjort stort etter sise økt, ble bare sittende å beundre "verket" mitt;) Så kom et par kompiser innom for å se, så ble sittende å jabbe å vente til det tørket.

 

Her er noen bilder som nettopp ble tatt.

 

DSC00650.jpg

 

DSC00651.jpg

 

DSC00654.jpg

 

DSC00655.jpg

 

Ja, det blir brukt en del hansker:

DSC00656.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her ser dritbra ut. Er alltid kult å se mange elementer i samme dør =)

 

Jeg har kjempestor respekt for dere som tør å begi dere ut på glassfiberstøping.

 

Har lyst til å prøve selv, men samtidig, så har jeg ikke lyst.

Kan bare tenke meg hvor mye småplukk det blir.

 

Kjør på!

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her ser dritbra ut. Er alltid kult å se mange elementer i samme dør =)

 

Jeg har kjempestor respekt for dere som tør å begi dere ut på glassfiberstøping.

 

Har lyst til å prøve selv, men samtidig, så har jeg ikke lyst.

Kan bare tenke meg hvor mye småplukk det blir.

 

Kjør på!

 

Må ikke være redd for å prøve noe nytt! Det å støpe med glassfiber er VELDIG enkelt! Alt i alt kommer det an på hvor bra forarbeid du har gjort. Dette lærer du etter noen feil men det må man bare regne med!

 

Ellers gjør du en veldig solid jobb T0mmen!!

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T0mmen, hva måtte du ut med for nok glassfiberduk og polyster til dørene dine?

 

Kanskje kanskje kanskje, hvis man har veldig god tid i vinter, og mye penger på bok, så prøver jeg meg. Blir for dumt å velge høyttalere etter mountingdepth'en, ey? :watchout

 

 

Masse bilder og info under byggeprossesen din T0mmen, så vi noobs lærer litt :) :)

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode kommentarer:) Har tengt å prøvd meg på glassfiber en god stund, men endelig hadde jeg nok mot til å begynne:)

Polyester 3L = 377,-

Herder = 68,-

Duk 1.7kg 4-5m = 115,-

 

Gikk med ca 3L på en dørside, så må handle inn en 3L tønne til før helgen:) Skal prøve å få skikkelig med passform på den dørsiden som er støpt igår. Er mye kanter på baksiden av panelet som må slipes. Bilder kommer underveis..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

 

Husk på å forsterke med polyester og glassfiber matte innvendig ved elementene...

 

Det du ser på dette bildet :

http://i3.photobucket.com/albums/y98/T0mmen/DSC00654.jpg

Alltså dekke over støttene med duk og polyester, slik at hver midbass får hvert kammer på en måte?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aller så bitteliten update nå, men noen få bilder. Fikk slipt vekk kantene rundt panelet idag, slik at passformen ble bra:) Ble noe tynnt med duk og polyester rundt ene ringe, så skal ta over noen lag til med duk og polyester akkurat der. Begynnte så vidt å trekke opp det andre panelet idag, men ringen til mellomtonen ble for høyt oppe så må begynne på nytt der. Knekte også ringen, så må bare finne den malen jeg brukte (aner ikke hvor den er). Ble litt feil skjæring idag også, like ved plastdekslet, men dette skal jeg få fikset:) En feil jeg ikke tengte over før jeg støpte, som jeg fant ut idag er at jeg får ikke ned hanskeromluken når døren er lukket. Limte også på fleece rundt diskanten på passasjer siden idag, og dette ble toppers. Mangler bare en del L med polyester nå før jeg kan sette igang igjen. Subbene ble også solgt idag, til Boddiz..

 

DSC00702.jpg

 

DSC00700.jpg

Alt passer bra, sett bort ifra hanskeromluken:)

 

DSC00699.jpg

Passasjervinkel..

 

DSC00696.jpg

Her ble det noe tynnt med duk, så skal legge 2-3 lag her

 

DSC00695.jpg

Må også få tettet mellom selve panelet og selve døra

 

DSC00694.jpg

 

DSC00693.jpg

 

DSC00692.jpg

Diskant huset er trekkt opp, og mangler polyester

 

DSC00690.jpg

Bagagerom ribbet. Er under planlegging til nytt bygg:)

 

DSC00689.jpg

Subbene pakket og sendt til Boddiz. Savner de allerede:(

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår