Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette :)

 

Tenkte å komme med et lite tips til deg...

Vectra er ikke de letteste bilene å få bass inn i bilen (selv om det fins verre).

Har til mange kunder bygd en båndpasskasse med da porten ledende inn i kupeen ved bruk av Hertz basser... Dette fungerer noe helt vanvittig bra, til tross for frekvenskurven båndpass ofte viser... Du får da all lufttrykket rett inn i kupeen, og du får ingen problemer med risting og skrangling bak i bagasjerommet..

Du får et helt annet lydtrykk inni kupeen enn om du skulle laget det helt konvensjonelt... Det er stort sett ES bassene jeg har bygd båndpass i og som jeg syns har fungert best, har noen med HX og, men de har jeg ikke fått sett så nøye på enda... Med båndpass lagd riktig med riktig element får du en meget god sq, samt et bra lydtrykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette :)

 

Tenkte å komme med et lite tips til deg...

Vectra er ikke de letteste bilene å få bass inn i bilen (selv om det fins verre).

Har til mange kunder bygd en båndpasskasse med da porten ledende inn i kupeen ved bruk av Hertz basser... Dette fungerer noe helt vanvittig bra, til tross for frekvenskurven båndpass ofte viser... Du får da all lufttrykket rett inn i kupeen, og du får ingen problemer med risting og skrangling bak i bagasjerommet..

Du får et helt annet lydtrykk inni kupeen enn om du skulle laget det helt konvensjonelt... Det er stort sett ES bassene jeg har bygd båndpass i og som jeg syns har fungert best, har noen med HX og, men de har jeg ikke fått sett så nøye på enda... Med båndpass lagd riktig med riktig element får du en meget god sq, samt et bra lydtrykk..

Har sett litt på båndbasskasse selv, men er ikke disse ganske vanskelige å konstruere? Ser for meg at det kan bli noe vrient, og skal ikke kassene være ganske store? Med porten mener du å lage den slik at den går rett inn i midt-armlenet? Tror du det ville fungert bra på HX300D subbene da? Har forsterker nok til dem, er vell kun kassa det kommer an på hvordan lyden skal være. Om du eventuelt kunne komme med kasseforslag? Kan komme med målene av bagagerom imorgen, om du trenger dem? Takker for tipset:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke opp hanskerommet i det hele tatt? Hva skal du gjøre med det? Bare la det være slik, og si til politimannen som stopper deg i kontroll at han må rundt å åpne opp pasasjerdøra slik at du kan få ut vognkortet? :)

 

Godt du har pakket subzeroene godt inn :thanks Sjekker posten.no nesten annenhver time nå vettu...:disco

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke opp hanskerommet i det hele tatt? Hva skal du gjøre med det? Bare la det være slik, og si til politimannen som stopper deg i kontroll at han må rundt å åpne opp pasasjerdøra slik at du kan få ut vognkortet? :)

 

Godt du har pakket subzeroene godt inn :thanks Sjekker posten.no nesten annenhver time nå vettu...:disco

Jeg får be passasjeren åpne døra for å få ut vognkortet:D Hehe..Kommer nok til å la det være slik foreløbig ja. Subbene går ikke ut fra postkontoret før imorgen sa de. Så da er det bare å sjekke hvor de befinner seg fremmover. Gi lyd da, når du har mottat dem:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på båndbasskasse selv, men er ikke disse ganske vanskelige å konstruere? Ser for meg at det kan bli noe vrient, og skal ikke kassene være ganske store? Med porten mener du å lage den slik at den går rett inn i midt-armlenet? Tror du det ville fungert bra på HX300D subbene da? Har forsterker nok til dem, er vell kun kassa det kommer an på hvordan lyden skal være. Om du eventuelt kunne komme med kasseforslag? Kan komme med målene av bagagerom imorgen, om du trenger dem? Takker for tipset:)

 

Båndpass på HX-300D blir på ca 24 liter inkl elementet...

9 liter i ene kammeret (10.8 inkl bassen), 13 i det andre, og med en 112cm2 rektangulær port som er 25cm lang som skal være i det største kammeret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndpass på HX-300D blir på ca 24 liter inkl elementet...

9 liter i ene kammeret (10.8 inkl bassen), 13 i det andre, og med en 112cm2 rektangulær port som er 25cm lang som skal være i det største kammeret...

48L totalt da? Skal jo kjøre 2x12" HX300D. Men skal porten peke bakover eller fremover? Inn mot midtarmelenet? Dette kan bli vrient å bygge for meg, da jeg ikke er noen spesiell kassebygger=P Men får prøve, får kommer med bilder under den byggeprosessen også når den setter i gang..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt idag også. Penslet på polyester på det andre dørpanelet og begge diskanhusene:) Dette panelet ble ikke så bra som det første har jeg på feelingen, men det gjenstår å se.

Kommer til å bli mye etterarbeid på panelene, spesiellt andre panelet. Men det får bli som det bli, når det ikke ble som det skulle. Skal vell få til omtrent samme forma på begge når vi skal gå over til sparklingen:)

Bilder må jo såklart legges ut så, enjoy!

 

Måtte lime støttene på nytt:

DSCF1406.jpg

 

Ferdig stiftet:

DSCF1409.jpg

 

DSCF1410.jpg

 

Ja, det blir mye etterarbeid:

DSCF1411.jpg

 

Polyesteren er på (endelig):

DSCF1412.jpg

 

DSCF1414.jpg

 

DSCF1415.jpg

 

DSCF1418.jpg

 

 

Er ikke så mye krøll rundt hjørnet der, som bildene sier..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får be passasjeren åpne døra for å få ut vognkortet:D Hehe..Kommer nok til å la det være slik foreløbig ja. Subbene går ikke ut fra postkontoret før imorgen sa de. Så da er det bare å sjekke hvor de befinner seg fremmover. Gi lyd da, når du har mottat dem:)

 

Hehe, jeg fant ut det samme når en kompis satt på med meg og jeg bad han ta ut en CD fra hanskerommet - det gikk ikke. ;)

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nei er ikke sikker. Men vil uansett ha de slik at de kan vises, eller lett tilgjengelig:) Jada, bildene er tatt før jeg stifta opp på nytt. Er vell 1 eler 2 små skrukker rundt hjørnet der, men det får jeg bare leve med. Skal jo pusses og sparkles i ettertid, så får ordne feilene da..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det kan bli hardt miljø... Jeg vil tro det hadde blitt lettere å få det skrukkefritt om du hadde gjort som jeg gjorde på den andre døra mi. Jeg brukte kun limpistol, og festet fleecen på baksiden av dørtrekket. Da fikk jeg strekt fleecen fint rundt hele trekket.
Brukte limpistol på diskanthusene på plastikkdekslene og det funke kjempefint:) Men limet sitter noe dårlig på disse "treverk" panelene, derfor jeg måtte gå for stifter. Men det blir nok bra med tiden skal du se:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48L totalt da? Skal jo kjøre 2x12" HX300D. Men skal porten peke bakover eller fremover? Inn mot midtarmelenet? Dette kan bli vrient å bygge for meg, da jeg ikke er noen spesiell kassebygger=P Men får prøve, får kommer med bilder under den byggeprosessen også når den setter i gang..

 

Kan lage begge bassene i en kasse... bare endre litt på porten... Blir en stk litt større port da... Porten skal stå evnt rett oppi hatthylla, eller gjennom midtarmlenet.. Bare du sørger for å få all lufta rett i kupeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båndpass på HX-300D blir på ca 24 liter inkl elementet...

9 liter i ene kammeret (10.8 inkl bassen), 13 i det andre, og med en 112cm2 rektangulær port som er 25cm lang som skal være i det største kammeret...

 

 

I følge mine beregninger skal HX serien fungere godt i båndpass.

Med Lars Ove....... 13 liter, 112cm2- 25cm lang = 87Hz tuning!?

Har du bygget denne kassen?

Syntes det hørtes lite ut....

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår