Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

2 stk? En på frontsett og en på subbene? Jeg også mente at jeg heller vil kjøre litt "overkill" på frontsettet..

Jepp.. Da får du liv i de midbassene da ;)

Bassystemet ditt vil bli så lettdrevent siden det er så høy følsomhet på elementene samt det faktum at det er båndpass at det vil fint klare seg med langt mindre effekt også...

Syns du burde gå for 2 stk TRA 1000.2 eller vente på Hertz forsterkerne.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Da får du liv i de midbassene da ;)

Bassystemet ditt vil bli så lettdrevent siden det er så høy følsomhet på elementene samt det faktum at det er båndpass at det vil fint klare seg med langt mindre effekt også...

Syns du burde gå for 2 stk TRA 1000.2 eller vente på Hertz forsterkerne.... :)

Så var det den helve*** økonomien da..H1 samt det andre jeg har liggende er lagt ut som vurderes solgt nå. Så vi får se om jeg får solgt det..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte forslaget ditt, tror det kan bli fett.

Skal regne på noen alternativer i morra og gi deg litt tall å gå ut i fra.

Mvh

Dag Johansen

Tja, da har jeg regnet og dividert litt og kom fram til det jeg mener er en gylden middelvei:

Framre lukket kammer:25 liter

Reflekskammer:30 liter

Avstemning: 65Hz.

Da får man en nedre f3 på 46,6Hz og øvre f3 på 87,1Hz altså grei båndbredde.

Med dette designet kan man eksperimentere litt med tuningen uten at det går helt i grøfta.

Ang. forsterker så vil jeg råde deg til å vente uansett, prøv kassa med H1 så får du en pekepinn på hva du trenger av effekt.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da har jeg regnet og dividert litt og kom fram til det jeg mener er en gylden middelvei:

Framre lukket kammer:25 liter

Reflekskammer:30 liter

Avstemning: 65Hz.

Da får man en nedre f3 på 46,6Hz og øvre f3 på 87,1Hz altså grei båndbredde.

Med dette designet kan man eksperimentere litt med tuningen uten at det går helt i grøfta.

Ang. forsterker så vil jeg råde deg til å vente uansett, prøv kassa med H1 så får du en pekepinn på hva du trenger av effekt.

Mvh

Dag Johansen

Takker så meget Dag:) Da skal jeg sette meg ned å regne litt å se om jeg får utnytta plassen baki. Om ikke får det bli en helt lukket kasse, uten glass, og med ei vinyltrekkt plate framfor som skiller kasse og restrerende bagagerom. Blir ikke den store kassa da men. Har det egentlig noe å si om det avviker med noen få L? Eller bør den være mest mlig presis? Tenker da på å karnsje bygge om den kassa jeg har fra før, om jeg får det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget Dag:) Da skal jeg sette meg ned å regne litt å se om jeg får utnytta plassen baki. Om ikke får det bli en helt lukket kasse, uten glass, og med ei vinyltrekkt plate framfor som skiller kasse og restrerende bagagerom. Blir ikke den store kassa da men. Har det egentlig noe å si om det avviker med noen få L? Eller bør den være mest mlig presis? Tenker da på å karnsje bygge om den kassa jeg har fra før, om jeg får det til?

Det viktigste er at du holde refleksdelen relativt nøyaktig.

Forandrer du den lukkede delen skjer det ikke så mye med responsen.

Husk at jeg ikke har tatt med volumet til elementene i dette regnestykket, skal du ha det slik som tegnet kan du trekke fra 3-4 liter i den lukkede biten og legge til 5-6 i refleksbiten.

Hvis du bruker rundt rør, og det anbefaler jeg, bør du ha 6 toms aeroport.

Denne skal da være ca.29cm lang.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du holde refleksdelen relativt nøyaktig.

Forandrer du den lukkede delen skjer det ikke så mye med responsen.

Husk at jeg ikke har tatt med volumet til elementene i dette regnestykket, skal du ha det slik som tegnet kan du trekke fra 3-4 liter i den lukkede biten og legge til 5-6 i refleksbiten.

Hvis du bruker rundt rør, og det anbefaler jeg, bør du ha 6 toms aeroport.

Denne skal da være ca.29cm lang.

Mvh

Dag Johansen

Sende deg jo PM ista her. Hva tror du om å trekke et 6" rund port rett opp i hatthylla istede for å la porten gå igjennom midtarmlenet? Rett fra kassa og rett opp i hatthylla? Denne kasseregninga med 2 kammer her gir jeg opp. Hehe..for noe møkk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dag? Hvordan går det med de målene til kassa?:)

Joda, jobber med det også......

Men ang port opp i hylla så er jo det en grei løsning, men kanskje du får litt problemer med plassen til 6" rør ned i kassa.

Alternativet er å kjøre 2 eller 3stk. 4" porter.

Mvh

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jobber med det også......

Men ang port opp i hylla så er jo det en grei løsning, men kanskje du får litt problemer med plassen til 6" rør ned i kassa.

Alternativet er å kjøre 2 eller 3stk. 4" porter.

Mvh

Dag Johansen

Fintfint:) Ja, tengte jeg skulle høre med deg om det gikk å eventuelt kjøre 3" eller 4" i hatthylla? For den kassa bli ikke akkurat stor. Så om det kunne gått med 2x4" rør f.eks, rett fra kassa og opp i hatthylla? Har masse plass i hatthylla iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en aller så bitteliten update idag også. Vi har nå pusset ned glassfibersparkelet, og sparklet opp noen få flekker bare. Etter helgen påbegynner vi nedpussing av de flekkene og på med polyester sparkel:) Begynner å ligne veldig nå. Bare "litt" arbeid igjen. Hehe!

Litt bilder må jo til denne gangen også:D

DSCF1510.jpg

DSCF1511.jpg

DSCF1512.jpg

DSCF1513.jpg

DSCF1514.jpg

DSCF1517.jpg

DSCF1518.jpg

DSCF1519.jpg

DSCF1523.jpg

DSCF1524.jpg

DSCF1525.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Hvem eier den crossen jeg ser snurten av der? Viss jeg ikke bommer helt er det et Dunlopklistermerke jeg ser på den og da mistenker jeg sterkt at jeg har hatt noen kjøreturer med den :)

Ellers ser jo dette flott ut! :)

Hehe..stemmer nok dette du:) Kjøpte den i Rindal, så det kan nok sikkert stemme ja du. Har også sett en del filmer av den og 2-3 andre kjøre i et grustak med denne RM'n. Men er totalt ribba, grunnet lillebror kjørte hull i blokka på den. Dro å kjøpte ny cross noen uker senere, som havna på e helt ny 06 KTM 250SX-F. Artige leketøy gitt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider