Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Hehe..stemmer nok dette du:) Kjøpte den i Rindal, så det kan nok sikkert stemme ja du. Har også sett en del filmer av den og 2-3 andre kjøre i et grustak med denne RM'n. Men er totalt ribba, grunnet lillebror kjørte hull i blokka på den. Dro å kjøpte ny cross noen uker senere, som havna på e helt ny 06 KTM 250SX-F. Artige leketøy gitt:D

 

Jeg har vært med på å lage de filmene ja. Synd med blokka, er slikt som skjer dessverre :( Og ja, det er virkelige artige leketøy, savner å ha en selv. Men nok offtopic fra min side.

 

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på å lage de filmene ja. Synd med blokka, er slikt som skjer dessverre :( Og ja, det er virkelige artige leketøy, savner å ha en selv. Men nok offtopic fra min side.

 

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Oki. Joda, gleder meg først og fremst til at elementene kommer jeg. Nye planer er karnsje lagt. Vi skal maskere hele midbassen og mellomtonen, skru de fast, og sparkle opp et lite spor som de kan felles ned i:) Dette var det Kenneth som kom med. Vanskelig å forklare, men vi skal bygge opp litt rundt elementene, så det blir en ganske fin og gjevn kant rundt dem. Men dette må vi vente med til alt kommer på plass i hus..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt titting nå, så har jeg kommet frem til at en TRA 680.4 amp yter jo mer i brokoblet modus enn hva en 1000.2 amp gjør i vanlig 2 kanalsmodus i 4 ohm?

Vil ikke dette fungere bedre med 2x340wrms i 4 ohm, brokoblet, enn 2x250wrms i 4 ohm vanlig modus?

680.4 yter 4x85w 4 ohm, 4x170w 2 ohm og 2x340w i 4 ohm brokoblet. Og heller kjøre dette oppsettet, 680.4 på front og 1000.2 på subbene? Rizla, Engen, Pål eller Anders?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt titting nå, så har jeg kommet frem til at en TRA 680.4 amp yter jo mer i brokoblet modus enn hva en 1000.2 amp gjør i vanlig 2 kanalsmodus i 4 ohm?

Vil ikke dette fungere bedre med 2x340wrms i 4 ohm, brokoblet, enn 2x250wrms i 4 ohm vanlig modus?

680.4 yter 4x85w 4 ohm, 4x170w 2 ohm og 2x340w i 4 ohm brokoblet. Og heller kjøre dette oppsettet, 680.4 på front og 1000.2 på subbene? Rizla, Engen, Pål eller Anders?

 

 

Dropp brokobling av 4kanaler til frontsettet, du trenger litt headroom til transientene om det skal låte bra.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp brokobling av 4kanaler til frontsettet, du trenger litt headroom til transientene om det skal låte bra.

 

Mvh

Dag Johansen

Oki. Da får jeg spare og spare da. Har et depositum som skal betales samt en mobilregning, så jeg får se hva jeg får råd til. Ang kassa, så trenger du ikke lage den (enda). Skal se om jeg får laget en selv først:) Så bare kom med målene når du er ferdig du..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Da får jeg spare og spare da. Har et depositum som skal betales samt en mobilregning, så jeg får se hva jeg får råd til. Ang kassa, så trenger du ikke lage den (enda). Skal se om jeg får laget en selv først:) Så bare kom med målene når du er ferdig du..

 

Mål ja, ble ikke så enkelt, for man må ha plass til refleksrørene i fremre kammer og da blir det litt merkelige yttermål på den kassa.

Men jeg har et nytt design som vil fungere bedre, bare ikke så lett å forklare.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål ja, ble ikke så enkelt, for man må ha plass til refleksrørene i fremre kammer og da blir det litt merkelige yttermål på den kassa.

Men jeg har et nytt design som vil fungere bedre, bare ikke så lett å forklare.

 

Mvh

Dag Johansen

I det fremfre kammret? For at de skal få til å gå opp i hatthylla? Forklare? Paint?:D

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg dempet opp dørene på nytt igjen. Eneste som står igjen er å avstive hullene som er i døra mi, så hvis noen har noen ideer så kom gjerne med dem:) Ble litt forskjell me 1 lag og 2 lag ja. Skal til med Splen-3008 når jeg får råd igjen nå, så blir det vell andre boller tenker jeg:) Skal prøve å få filmet et lite filmklipp av dempede dører og ikkedempede dører (bakdørene)..

 

DSCF1537.jpg

 

DSCF1539.jpg

 

DSCF1543.jpg

Før

 

DSCF1544.jpg

Etter

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja idag har vi lagt det siste laget med sparkel, som er vanlig polyester sparkel. Dette skal pusses ned imorgen, så kommer med nye bilder da:) Ja vet det blir mye sparkel og karnsje litt mye jobbing:D Men hva er ikke bedre enn et veldig bra resultat? Ingen som har ideer til avstivning i hullene på dørene mine?:(

 

DSCF1552.jpg

 

DSCF1548.jpg

 

DSCF1554.jpg

 

DSCF1559.jpg

 

DSCF1561.jpg

 

DSCF1562.jpg

 

DSCF1563.jpg

 

DSCF1565.jpg

 

DSCF1566.jpg

 

DSCF1572.jpg

Pussestøv?

 

DSCF1573.jpg

Hæ?

 

DSCF1574.jpg

Hvor?

 

Har bare ikke rydda etter jeg begynnte med dørene..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer dagens lille update. Sto hjemme hos meg å pussa ned dørene, men Kenneth ble så lei av at den aldri lada opp nok luft så vi tok turen på jobben hans og pussa ned dørene der:) Der sparte vi oss fra 1 time til 20 min på nedpussing av dører. Og resultatet ble også ganske bra:) Nå syns jeg det begynner å ligne noe iallefall. Eneste som gjenstår nå er å vente på elementene så vi får montert de, og bygd opp rundt dem med sparkel så vi får en liten "nedfelling" av de.

 

DSCF1575.jpg

før vi begynnte å pusse ned ene døra idag

 

DSCF1577.jpg

Vi ga opp, og dro hit istede, jobben til Kenneth..

 

DSCF1578.jpg

Arbeidsplassen vår:)

 

DSCF1581.jpg

Den ene døra ferdig, etter VELDIG kort tid..

 

DSCF1582.jpg

 

DSCF1583.jpg

 

DSCF1585.jpg

Dør 2 påbegynnt..

 

DSCF1586.jpg

Den også, ferdig etter veldig kort tid..

 

DSCF1587.jpg

 

DSCF1588.jpg

 

DSCF1589.jpg

Her er maskineriet vi brukte til å pusse. Funka veldig bra, vurderer nesten å kjøpe en selv:D

 

DSCF1591.jpg

Type..

 

DSCF1593.jpg

WOW..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten prat med Anders (autod), så har vi kommet frem til at jeg skal ha Hertz logoen på dørene mine. Har hadd dette i hodet en god stund nå, at jeg skal ha en logo der, men ikke vite hva. Men Hertz logoen hadde jo vært knall å brukt i dørene. Diskutert litt priser osv, men dette er ikke noe jeg skal komme ut med nå. Når det blir så jeg drar sørover så vi får gjort dette vet jeg ikke. Men over nyttår en gang regner jeg med det blir. Er ikke noe vinterbil jeg har akkurat, så må bli en gang det er minst mulig snø:D For her oppe er det 0 snø, og opp til 10+ grader enda om dagene:)

Legger også ut et par bilder av bilen til Kenneth, han som pusser og sparkler dørene mine. Er en 1993mod Audi 100 2.5TDI med MEGET påjusteringer (host hark) Lakkert og bygd bakfanger selv. Kommer med bilder fra baken på den senere..

 

DSCF1269.jpg

 

DSCF1271.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår