Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Nå kan det hende det blir litt forandringer på dørene her. Og opptrekkingen kan hende blir utsatt:( Døra er ikke helt seg selv, og den låser seg til tider når jeg lukker den. Hopper over dørpakningen, og da får jeg ikke opp døra. Så enten tar jeg dørene av i vinter, og støper om nye dørpaneler eller så kutter jeg opp det jeg har for å slippe spennet så den slår seg ut og støper over på nytt mens dørpanelet står på døra. Ene døra ble ikke som jeg håpet på helt. Passet til å begynne med, men idet siste har den skapet seg ganske mye. Er ikke helt sikker på hva vi gjør enda, må tenke litt til. Men bilder kommer så fort det skjer forandringer:) Regner med vi prøver å kutte opp døra først, og ser hvordan det blir. Skal om ikke lenge pensle på litt polyester på armlenet på døra, slik at det blir hardt og begynne å pusse ned litt. Vi skal sparkle overgangen slik at den blir fin, så den blir klar til trekking. Plastikkdekslet skal lakkes i bilens farge. Hovedsaklig så prioriterer vi selve døra i første omgang. Kan hende jeg prøver å flytte diskanten lengre opp også, ved å kjøpe noen brukte speilhusdeksler just for fun:) Time will show..! Takker for stor intresse av denne tråden, go ønsker dere alle sammen som titter her en riktig god jul og et godt nyttår:D

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå etter litt tenking tror jeg sannelig jeg skal bygge nye dørpanel gitt. Får heller ta det prosjektet jeg har hadd frem til nå, som et lite prøveprosjekt. Etter litt om og men, har jeg kommet frem til at jeg ønsker å flytte diskant og mellomtone litt lengre opp. Diskant i speilhusdeksel og mellomtone der diskanten er nå, eller mellomtone i speilhusdeksle og diskant i a-stolpe dekslet. Hva tror dere vil funke best? Passforma på dørene jeg har nå er ikke god nok til at jeg vil bruke de. Og istede for å sprette opp de trekkene jeg har nå, så tror jeg jeg lager nye trekk og flytter mellomtone og diskant i samme slengen. Derfor vil det være en liten pause her, men kommer sterkt tilbake litt over nyttår:) Blir fort mye jobbing over nyåret, så får ikke så mye god tid til dørene, men skal jobbe med dørene så ofte jeg får det til. Karnsje det kommer flere midbasser i dørene også, hvem vet? Tiden vil vise:) Takker til alle som har vært innom å tittet, og håper dere vil følge med fremmover også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk litt fort dette. Har en tendends til å stresse litt, når jeg gleder meg alt for mye:) En vane(uvane). Men nå har jeg dørpanel i bilen som kan brukes, inntil jeg får ferdig de andre så da er det ikke noe å stresse med. Tror også jeg skal gå over til MDF ringer. Skal på skothaugen over nyåret å handle nye dørpanel, så begynner byggingen så fort jeg får tid og penger igjen:) Stay tuned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo bra. Veldig synn med dørtrekkene, de var jo veldig pene. Store planer for bagasjen? blir det fiber der også?

Stå på T0mmen, blir hur bra som helst

Stian

Ja, men gjort er gjort. Ser ikke negativt på å bygge noen dører til, trives med det, så hvorfor ikke?:) Ble sikkelig gira på å bygge i glassfiber etter dette iallefall. Baki er enda ikke avgjort om hvordan det blir. Skal først få ferdig basskassa, så plassere den, så får jeg begynne å legge planer om hvordan det blir der bak. Skal bruke båndpass eller lukket, regner med det blir båndpasskasse:) Bygger nye dører også, så jeg får flyttet litt på mellomtone og diskant. Skal prøve å få mellomtone i speilhusdekslet og diskant i a-stolpedeksel tror jeg..Kan bli tynt med plass til mellomtone, men jeg må prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men gjort er gjort. Ser ikke negativt på å bygge noen dører til, trives med det, så hvorfor ikke?:) Ble sikkelig gira på å bygge i glassfiber etter dette iallefall. Baki er enda ikke avgjort om hvordan det blir. Skal først få ferdig basskassa, så plassere den, så får jeg begynne å legge planer om hvordan det blir der bak. Skal bruke båndpass eller lukket, regner med det blir båndpasskasse:) Bygger nye dører også, så jeg får flyttet litt på mellomtone og diskant. Skal prøve å få mellomtone i speilhusdekslet og diskant i a-stolpedeksel tror jeg..Kan bli tynt med plass til mellomtone, men jeg må prøve..

Blir bra det, bra du ikke gir deg på første forsøk som enkelte andre gjør! Så kommer dette til å gullebra.

Er det ikke plass så lager en plass:) Bare å prøve seg fram, så finner du nok det som passer deg best.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, det er rette innstillingen:) Sender ivei en bestilling på noen produkter ikveld til Lars Engen. Dørene mine går nok for 1500,- rett over helgen. Da var det en som ville komme å hente dem. Og når pengene er her, så kommer det nok noen installbay produkter på døra min i mellomjula eller rett over nyttår:) Dørene vil bli forhåpentligvis handler iløpet av første uka i Januar, og byggig vil begynne så fort jeg får plass å bygge på og har alt av dele jeg trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra ser du. Var du fornøyd med vinklingen i de andre trekkene da, eller må du gjøre forandringer der også?
Tror nok det vil bli gjort noen småforandringer der også. Tror ikke jeg skal bygge de så langt ut. Ettersom det er en faseplugg på disse midbassene så er ikke de så avhengi av å vinkles for at lyden skal spre seg bra:) Kan hende jeg prøver meg på noe slikt som dette bildet viser. Og trekker opp kun over der midbassene skal sto, og ikke så mye av døra som jeg gjorde denne gangen. Mindre jobb blir det også denne gang ettersom jeg skal kjøre kun midbass i dørene:)

a124.jpg

a125.jpg

a163.jpg

Bildene er lånt fra VW Bolf tråden av AudiV6Cab..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort julaften er over sender jeg ivei en bestilling til Engen. Den bestillingen består av 5L polyester inkl herder, 2 tepper fleece, 3 ark med SPLEN-3015 og 2 ark med Vizomat-M1 matter:) Skal gjøre meg ferdig med dørene nå, så de er klar for nye dørtrekk. Skal vell bygge dørtrekkene slik at det går å skru de på som det går orginalt. Feste på den nederste delen av orginalhylla på døra, så jeg får skrufestene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd litt. Har hadd noen samtaler med Pål Og Engen og vi kom frem til at 2xHX250D passer perfekt til mitt oppsett.

Besillte 25.12.2006:

5L polyester

2 pledd fleece

5.4kvm Vibroplast-M1 (10 ark på 60x90cm hvert ark)

2-3 ark med Splen3015

1xHertz HX250D 10"

Håper dette vil falle i smak til de fleste som titter innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider