Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

bør nok ha i herder også :)
Så blande herder i polyesteren, og dynke ringene i det? Var å fikk i meg en 22mm gulvspon plate idag så skal begynne på kassa til HX300D om ikke lenge, karnsje mot helgen. Regnet litt igår på kasser, og kom frem til at jeg skal bruke 19.5L på et element, og 39.6L når begge elementene skal inn i bilen. Begge kassene blir laget med skrå og de skal være lukket såklart. Målene blir som følger (innvendigmål):

 

1xHX300D

 

Bredde: 32.5cm

Høyde: 33cm

Dybde øvre del: 12cm

Dybde nedre del: 25cm

=19.5L

 

 

2xHX300D

 

Bredde: 65cm

Høyde: 33cm

Dybde øvre del: 12cm

Dybde nedre del: 25cm

=39.6L

 

Vil tro dette skal være ganske bra, for det er noe få liter mer enn hva Hertz anbefaler, så får jeg de til å spille litt dypt i samme slengen også:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en liten hurtig paintjobb på den ene kassa jeg skal benytte meg av til HX300D.

 

Håper dette skal fungere bra:) Vet ikke om jeg skal ha et felleskammer til begge elementene, eller om jeg skal kjøre et lukket kammer pr element, enda. Tror jeg skal prøve meg på 1 kammer pr element, fordi om jeg har bare en forsterker som skal drive begge elementene. Så da blir det vell 2 slike kammer som bildet viser..

 

Utennavn_-2.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut en liten hurtig paintjobb på den ene kassa jeg skal benytte meg av til HX300D.

 

Håper dette skal fungere bra:) Vet ikke om jeg skal ha et felleskammer til begge elementene, eller om jeg skal kjøre et lukket kammer pr element, enda. Tror jeg skal prøve meg på 1 kammer pr element, fordi om jeg har bare en forsterker som skal drive begge elementene. Så da blir det vell 2 slike kammer som bildet viser..

 

Utennavn_-2.jpg

 

Blir det lukket kasse nå?

 

Skulle ikke du ha båndpass...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun polyester, ikke med herder? Vil kun polyesteren tørke da? Da får jeg gjøre det da. Får jo 5L om ikke lenge, så det burde vell holde:) Blir ikke sååå mye som skal støpes denne gangen så..

 

Som nevnt må du nok ha i litt herder også ja... Hehehehe. Det er bare å pensle litt på ringene mens du driver å støyper trekkene. No stress at all! :)

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det lukket kasse nå?

 

Skulle ikke du ha båndpass...?

Det blir lukket i første omgang, alt skal testes av lukket og båndpasskasse. Vet hvordam kassa skal være og antall liter til båndpass, men det er lettere å lage lukket kasse så jeg skal sjekke om jeg blir fornøyd, og hvordan lyden blir. Båndpass skal bygges det også, men har ikke tid til å bygge det uansett enda. Skal bygge begge deler, utenom bassrefleks..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv aldri prøvd båndpass, men har en porta kasse som er bygdas mest populære. Funker til de fleste subber, spiller både høyt å klart. Skjønner det liksom ikke, en kasse, prøvd et lass med subber og spiller like fint med alle sammen. Men håper å få en prøvelytt om jeg møter deg en gang!!

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd mye bassreflekskasser, til og med på SubZero som er et skikkelig SQ element, men likte fortsatt ikke lyden i de da. Men kan være for at kassa var tuna ganske høyt også, var vell 36Hz om jeg ikke husker helt feil? Har prøvd litt lukket i det siste, og må si jeg liker lukket en god del bedre. Bruker 2x10" Cadence Wild Beast nå, og liker ikke lyden i de heller. Står i en 52-55L bassrefleks, med 1x3" port i front. Tror nok de hadde spillt noe penere med lukket ja. Begynner med takdemping og kassebygging til neste helg, så da kommer det litt bilder:) Skal på jobb imorgen og jeg aner ikke hvor jeg blir plassert. Enten i trondheim eller i nabokommunen her på en ny videregåendeskole. Blir det på skolen kommer jeg med daglig oppdateringer. Hvis ikke, blir det kun i helgene da jeg ikke har fått nett i leiligheta enda..Og en prøvelytt skal du få Pipen, men på en betingelse. At jeg får en prøvelytt hos deg når du er ferdig;) Blir vell en del Våler, Rudskogen og litt andre treff med tiden også..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem idag og der sto det en pakke og venta på sin nye eier:) Får ikke til å legge ut bilder nå, for nettet er så ustabilt. Men legger de ut på Fredagen. Var seg en veldig fin farge på fleecepleddene Lars sendte med:partyon: Gled dere, den er fin;) De Vizomattene var søren meg stive. Nesten så jeg ikke klarer å bøye de tilbake. Splen3015 er sendt fra Pål, så de kommer vell imorgen eller Fredagen:) Bildene er underveis folkens..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem idag og der sto det en pakke og venta på sin nye eier:) Får ikke til å legge ut bilder nå, for nettet er så ustabilt. Men legger de ut på Fredagen. Var seg en veldig fin farge på fleecepleddene Lars sendte med:partyon: Gled dere, den er fin;) De Vizomattene var søren meg stive. Nesten så jeg ikke klarer å bøye de tilbake. Splen3015 er sendt fra Pål, så de kommer vell imorgen eller Fredagen:) Bildene er underveis folkens..

 

Bare 1 pakke ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd mye bassreflekskasser, til og med på SubZero som er et skikkelig SQ element, men likte fortsatt ikke lyden i de da. Men kan være for at kassa var tuna ganske høyt også, var vell 36Hz om jeg ikke husker helt feil? Har prøvd litt lukket i det siste, og må si jeg liker lukket en god del bedre. Bruker 2x10" Cadence Wild Beast nå, og liker ikke lyden i de heller. Står i en 52-55L bassrefleks, med 1x3" port i front. Tror nok de hadde spillt noe penere med lukket ja. Begynner med takdemping og kassebygging til neste helg, så da kommer det litt bilder:) Skal på jobb imorgen og jeg aner ikke hvor jeg blir plassert. Enten i trondheim eller i nabokommunen her på en ny videregåendeskole. Blir det på skolen kommer jeg med daglig oppdateringer. Hvis ikke, blir det kun i helgene da jeg ikke har fått nett i leiligheta enda..Og en prøvelytt skal du få Pipen, men på en betingelse. At jeg får en prøvelytt hos deg når du er ferdig;) Blir vell en del Våler, Rudskogen og litt andre treff med tiden også..

 

 

Nei det er rart med det. Har ikke brydd meg så mye med den kassa mi, hadde den i Merca for et år siden og etter det har gud og hvermann brukt den. Men av det jeg har hørt liker jeg lukket best foreløpig! Prøvelytt skal du få vettu, må bare bli ferdig først:)

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobba. Det må jeg si. Men av erfaring med tunge elementer i dørene på en golf, så har jeg funnet ut at jeg ikke skal gjøre det mer. Er det samme problem til deg når dørene ikke er helt seg selv? Altså at det du har laget er for tungt? Isåfall er jo lambo dører løsningen:P Jeg ruller selv rundt i en veccy 1.7td, og inspirasjonen strømmer på ved å lese:D Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 pakke ?
Nei, 2 pakker:) Sorry..Ikveld fikk jeg lagt 2 lag vibroplast M1 i taket, og atter en gang imponert over de mattene. De egner seg til dører, og spesielt tak, der det er en veldig stor overflate:) Kommer vell en pakke til imorgen, som er splen3015, og de skal legges i fremdørene imorgen:)

Å ta av taktrekket på bilen er lettere enn å treffe dass skålen når man pisser:D Hele prosessen inkl demping gikk på 2 1/2 time, men det gikk ganske radig fremmover da, ingen pauser. Gikk med 4 matter ca på taket. Så er fornøyd med dagens innsats sålangt. Ble ikke så veldig mye bilder under demonteringen for jeg bestemmte meg for å bli ferdig idag med taket, så måtte bare stå på. Holder på å legge ut bilder nå, så de kommer om ikke lenge..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår