Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Det var ikke mye beskrivelse, men gikk det greit å få ned taket? Noen tips? Noe spesielt du kanskje la merke til? Merker du god forskjell etter demping? Ett eller to lag?
Hadde det en smule travelt, kommer med beskrivelse imorgen, har det litt travelt nå også. Da kommer det fremgangen på å ta ned taktrekket i bilen:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første man gjør er å skru ned alle håndtakene over dørene, samt solskjermer og 3 klips i bakkant av taktrekket. A-stolpe deksel, B-stolpe deksel og c-stolpe deksel bør av, kan også løsnes for å få av trekket som jeg gjorde, og det gikk smertefritt:) Lyset ved fører og passasjer kan kobles ut når taktrekket er nede. Fikk ikke taktrekket ut av bilen, vil tro man må ut med enten framruta eller bakruta for å få det ut, er ikke sikker? Jeg bare skrudde setene helt ned så jeg fikk trekket lengst mulig ned, og satt på sidene av trekket og satt platene oppi. Funke veldig bra, og taket ble iallefall hardt! Mener det var stor forskjell fra 1 lag til 2 lag ja. Skal ikke bruke splen i taket, blir kun i dørene det. Tror nok det ble en bra demping i taket dette:) Gikk med tilsammen ca 4 matter av Vibroen, og har da igjen 6 matter som jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med. Noe vil nok bli lagt i dørene bak også, og karnsje litt mer nøye demping i bagagerommet som hjulhus og litt forskjellige ting:) Spør hvis dere lurer på noe. Skal nå ivei å hente Splen3015 mattene, så kommer bilder om ikke lenge..Disse skal legges i fremdørene idag:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp å hentet 100 kabelsko også, eller 99 for å være helt eksakt. 49 hunsko og 50 hansko samt 2 ark med splen3015. Skal ut litt senere her og legge splenmattene i fremdørene, og resten som blir igjen skal vell bak i dørene vil jeg tro. Og hvis det er noe dere lurer på så spør, eller kom med anbefalinger på et eller annet:)

 

Here are the pictures:)

 

DSC00996.jpg

 

DSC00997.jpg

 

DSC01000.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp å hentet 100 kabelsko også, eller 99 for å være helt eksakt. 49 hunsko og 50 hansko samt 2 ark med splen3015. Skal ut litt senere her og legge splenmattene i fremdørene, og resten som blir igjen skal vell bak i dørene vil jeg tro. Og hvis det er noe dere lurer på så spør, eller kom med anbefalinger på et eller annet:)

 

Jeg har et tips! :)

 

Dropp kabelsko, kjøp loddebolt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips! :)

 

Dropp kabelsko, kjøp loddebolt! :D

 

Kjekt med kabelsko der det kan bli litt demontering og montering, frem og tilbake. Ellers er loddebolt genialt!!!

 

Hvor mye har du brukt på demping nå da T0mmen? Blir tung denna sle'a di:)

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njas, det er gått med en del penger i demping ja. 2 pakker med Vibroplast M1 og 2 ark med Splen3015. Ca 5000,- i bare demping vil jeg tro. Har igjen 6 matter nå etter at taket ble dempet, så jeg gikk løst på dørene bak også. La bare 1 lag i de dørene da, men ble veldig bra og tror nok det skal holde til dørene bak. Skal ikke ha høyttalere der uansett. Gikk med litt over 1 Splen ark til fremdørene, så har igjen 1 1/2 ark splen3015 ca. Tror jeg skal prøve å bruke de 5 mattene av Vibroen i gulvet på bilen, istede for Splen der, for vet ikke hvordan splen takler vann. Men Vibroplasten skal vell gå ganske bra tror jeg:) Tok også litt bilder under dempinga idag som jeg legger ut. Fortsetter på venstre bakdør imorgen hvis jeg får tid. Er vell bak dashen og gulvet jeg har igjen. Får se om jeg "gidder" å ut med dash for å dempe under der, men gulv skal dempes med tiden iallefall. Noen av bildene er veldig dårlige, men får bare leve med det. Bilder av bakdørene kommer imorgen, må ta noen først. Prøvde også 2 baffelringer rett på døren idag, og tror jeg vet hvordan det skal støpes opp på et dørtrekk nå. Legger ut et illustrasjonsbilde når jeg får tak i nye dørtrekk.

 

Førerdør med 2 lag vibroplast, 1 lag splen 3015 og 1 lag vibroplast på indre flate

DSC00161.jpg

 

DSC00149.jpg

 

DSC00148.jpg

 

DSC00147.jpg

 

DSC00160.jpg

 

Passasjerdør med 2 lag vibroplast, 1 lag splen3015 og 1 lag vibroplast på indre flate

DSC00159.jpg

 

Bitene som ble igjen av splen3015

DSC00156.jpg

 

DSC00155.jpg

 

Bakdørene er demontert og klar for litt vibroplast:)

DSC00154.jpg

 

DSC00153.jpg

 

Som sagt så er den ene bakdøra ferdig dempet, og bilder av det legger jeg ut imorgen. Den døra er også feridg montert igjen, men skal få knipset noen bilder fordi. Ja, hva syns dere?:) Blir bilen nok dempet mon tro? Vizomattene blir lagt på når jeg har fremdørene ferdig og klar for montering.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tengte også på en ting til ang støping av dørene.

Hvordan vil det blir om jeg støper som vist på bildet? At jeg ikke strekker fleecen helt fra ende til ende på døra? Er litt redd den skal bøye seg en gang til, likevell om den står montert på selve døra. Men om jeg støper fra midten på døra og over baffelringene og på ene enden på døra, som vist på bildet. Litt vanskelig å forklare med tekst..

 

Sorte ringene er midbassene og den røde streken er der jeg tengte å trekke fleecen, sånn ca..

 

DSC00480_.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tengte også på en ting til ang støping av dørene.

Hvordan vil det blir om jeg støper som vist på bildet? At jeg ikke strekker fleecen helt fra ende til ende på døra? Er litt redd den skal bøye seg en gang til, likevell om den står montert på selve døra. Men om jeg støper fra midten på døra og over baffelringene og på ene enden på døra, som vist på bildet. Litt vanskelig å forklare med tekst..

 

Sorte ringene er midbassene og den røde streken er der jeg tengte å trekke fleecen, sånn ca..

 

DSC00480_.jpg

 

Det kan jo gå. Skal ikke komme med "ekspert tips", men bare en liten tanke. Når du støyper slik får du liten anleggsflate til trekket, men der den hefter seg til trekket vil den mulig deformere seg. Men om du får støypt den uten at du støyper den fast i trekket. At du da får formen inntil trekket, men ikke støyper den fast, for så å få limt det fast eller noe slikt når polyesteren er ferdig herdet. Vil dette bli en for avansert prosedyre, eller er det overkommelig?

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Lodde ledningene på elementene istede for kabelsko..:) Hvorfor skulle jeg lodde fast i chassiet? Kabelskoene jeg kjøpte er til 2.5mm2 ledning, alltså blå kabelsko. Til høyttalerledninger..

 

Ah, ok.. Nei, jeg vet ikke. Jeg tenkte bare strøm. Jeg lodder også, det er både lett og bra.

 

Det er ikke noe problem å bare støype halve døra, så lenge du får det til å feste seg i trekket. Greit å pusse bort at av rester fra lim og slikt som kan være litt løst.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår