Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Nei, de er ikke glatt på begge sider. Skal gå for et lag vibroplast i gulvet har jeg kommet frem til, og ikke splen. Skal se om jeg får trøkt inn litt splen i bagagerommet, for det er en god del igjen. Og ang dører tror jeg at jeg trekker hele døra. Tviler på at den bøyer seg når den står fast i selve døra:) Bare å kappe opp skikkelig med biter av duken det, og legge de på å smøre på med polyester. Skal ringe til forskjellige bilopphøggerier imorgen å høre om det er noen som har dørtrekk så jeg får kjøpt snarest, for det lør i fingrene for å begynne igjen..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gå. Skal ikke komme med "ekspert tips", men bare en liten tanke. Når du støyper slik får du liten anleggsflate til trekket, men der den hefter seg til trekket vil den mulig deformere seg. Men om du får støypt den uten at du støyper den fast i trekket. At du da får formen inntil trekket, men ikke støyper den fast, for så å få limt det fast eller noe slikt når polyesteren er ferdig herdet. Vil dette bli en for avansert prosedyre, eller er det overkommelig?
Tja, skjønner hva du mener, og har vært inne på tanken om å støpe bare et deksel på en måte som jeg kan ta av etter at polyesteren er ferdig herdet. Men vet ikke hvordan jeg skal få til å feste det dekslet etter at det er ferdig og klar for montering igjen:( Men snakket med han som sparkler for meg, og han sa at jeg må nok/det beste er å trekke fleecen over hele døra, så jeg går for det og satser på at døra ikke bøyer seg under herding. Hvis noen har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre uten at døra bøyer seg under herding, så kom med dem:) De dørene jeg har tror jeg er de mest solide og hardpakka dørene jeg har vært borti noen gang..Finnes ikke blekklyder eller skrangler i de mer. Mangler en god del demping på hjulhus bak og i bagageluka for å få bort det meste av ristingen bak..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skjønner hva du mener, og har vært inne på tanken om å støpe bare et deksel på en måte som jeg kan ta av etter at polyesteren er ferdig herdet. Men vet ikke hvordan jeg skal få til å feste det dekslet etter at det er ferdig og klar for montering igjen:( Men snakket med han som sparkler for meg, og han sa at jeg må nok/det beste er å trekke fleecen over hele døra, så jeg går for det og satser på at døra ikke bøyer seg under herding. Hvis noen har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre uten at døra bøyer seg under herding, så kom med dem:) De dørene jeg har tror jeg er de mest solide og hardpakka dørene jeg har vært borti noen gang..Finnes ikke blekklyder eller skrangler i de mer. Mangler en god del demping på hjulhus bak og i bagageluka for å få bort det meste av ristingen bak..

 

Anders er din venn sier nå bare jeg. Tror vi begge hvet hvor mye hjelp det er i den karen:):D

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders er din venn sier nå bare jeg. Tror vi begge hvet hvor mye hjelp det er i den karen:):D
Ja, Anders Pål og Lars har støtte meg opp mye med hjelp og priser. Stooor takk til dere alle 3:) Aldri vært borti makan til hjelp, service og støtte før.

 

Fikk dempet ferdig den siste bakdøra idag, og 1 lag der holder nok. Begynner å bli noen kg med demping på bilen..Veier 1432kg med sjåfør, og nå er den 1510kg med sjåfør. Dvs det ligger noen kg med STP matter i bilen;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av dagens demping. Fikk dempet høyre bakdør igår, og venstre bakdør idag. Dette gikk som smurt, og veldig fornøyd med resultatet:) Digger denne type demping, mattene er så fine å holde på med.

Enjoy the pictures..

 

Venstre bakdør er under demping

DSC00164.jpg

 

DSC00165.jpg

 

DSC00166.jpg

 

DSC00167.jpg

 

DSC00168.jpg

 

DSC00169.jpg

 

Venstre bakdør er montert

DSC01004.jpg

 

Ferdig montert

DSC01006.jpg

 

Noen bilder fra inni dørene

DSC01005.jpg

 

DSC01007.jpg

 

DSC01008.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hadd en del ringerunder til forskjellige bilopphøggeri de siste dagene og ingen har hadd såklart:( Men fikk snussn i Blomdal Opelhøgg AS i Bergen, så tok en telefon dit, og de hadde i massevis av dørtrekk:) 400,- pr trekk og ca 250,- i frakt. Så så fort lønna kommer bestiller jeg nye dørtrekk derfra. Da begynner bygginga iløpet av neste helg håper jeg:) Gleder meg virkelig nå..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag laget en kasse til 12" som ble på 19.5L som jeg tengte på. Kassa er ikke fin, den er laget kun for at den skal brukes til jeg får den andre 12". Kobla den opp også, og den er jo tross alt helt ny så enda er jeg ikke fornøyd med lyden. Trøkka veldig lite syns jeg men elementet slår som bare det, og alt er rett koblet en kanal på hver spole som da blir 250wrms i 4 ohm pr spole:) Og når jeg vrir opp litt på volumkontrollen kommer det en smelle lyd og virker som elementet vrenger seg, kan være for at det er helt nytt det er jo vanlig. Vi får vente å se om det forbedrer seg med tiden:) Skal nå stå til innspilling over natten..Legger også ved et bilde fra kassa med elementet i. Flere bilder av kassebygging kommer imorgen uttpå dagen en gang.

 

DSC01056.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier du har en kanal på hver spole? har du mono RCA fra spiller? så du ikke kjører stereo inn på elmentet..
Har en signalkabel pr amp fra cd-spiller. Sub out til forsterkeren til subben, og Rear Out til den andre forsterkeren..Ampen er jo ikke stabil i 2 ohm brokoblet så dette er jo den eneste muligheten jeg har.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger jeg ut litt bilder fra gårsdagens jobb. Kom hjem fra jobb kl 3 igår og var bestemt på at kassa skulle være ferdig til 8-9 tiden da jeg skulle hente dama i den tiden. Og det ble jeg jo såklart, takket være litt hjelp fra en kamerat så gikk dette som smurt det:) Takk Mads! Skal kutte den siste kanten av bakplata idag.

 

Her er noen plater ferdig kuttet

DSC01040.jpg

 

Her holder Mads på å tegner opp flere plater

DSC01041.jpg

 

Begynner å nerme seg slutten, allerede?

DSC01049.jpg

 

Ja. Her kommer flere bilder av kassa i forskjellige vinkler

DSC01050.jpg

 

DSC01051.jpg

 

DSC01052.jpg

 

DSC01053.jpg

 

DSC01054.jpg

 

Der er elementet montert i kassa, og hullet var helt perfekt

DSC01056-1.jpg

 

Kassa prøvemontert i bilen. Står helt til høyre på bildet nå.

DSC01059.jpg

 

Og dette er vell det man kaller på trøndersk, "heimsnekkra skjerming på ei ledning".

DSC01055.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår