Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

9855 og p88rs har-veis deling. Minnes å huske at du har 3-veis frontsett. Hvordan gjør du da dette når du skal i tilllegg ha sub?
Dette er en enkel sak. Vet også at begge spillerne har 3 veis deling, men jeg havna til slutt på 9855R spilleren, og den henter jeg Søndagskvelden. Anders har forklart meg hvordan jeg skal kjøre frontsettet med den spilleren, men husker ikke i farta hvordan det var. Han kan få legge det ut her om han ønsker det;) Har også snakket litt med Johnny og han mener kassa mi er litt for lita, så skal til å lage en kasse på 28L lukket, og hvis det ikke blir noe bra så var det bare å lage en 4" port på 25cm. Det er den kassa elementet vil trives best i ifølge han. Fikk 2000,- for den gamle Pioneer spilleren og det er jeg ganske fornøyd med:) Nye dørtrekk vil bli bestillt om ikke mange dagene, for nå har lønna kommet:D:D Har vært på Aker Verdal i noen dager nå og jobbet lange dager der så da kommer det en "litt" større lønning neste gang og da blir vell den siste 12" bestillt opp:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven tommen! imponert. viste ikke at det foregikk slike omfattendre prosjekt i nabokommunen. men nå vet jeg go ikke alt av hva som foregår da. men må si jeg er imponert av arbeidet. og håper virkelig du får dette til å bli bra :)
Takker for det:) Tør jeg spørre hvem du er? Aldri sett den bilen før? Er bare å si ifra det, så kan du få en lytt når alt er ferdig. Må bare til en hvis Johnny når alt er ferdig slik at han kan få stille inn litt på ampene og ikke minst cd-spilleren ettersom han er Alpine guru..:D Ikke sant Johnny?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det:) Tør jeg spørre hvem du er? Aldri sett den bilen før? Er bare å si ifra det, så kan du få en lytt når alt er ferdig. Må bare til en hvis Johnny når alt er ferdig slik at han kan få stille inn litt på ampene og ikke minst cd-spilleren ettersom han er Alpine guru..:D Ikke sant Johnny?

 

Tror nok ikke du vet av meg:P Jan Anders i fra vallersund om du har hørt navnet før?`Bilen på bildet der er nylakkert, så skjønner godt om du ikke har sett den :p men den blir vel å se framover, i brekstad/bjugn :)

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt X antall timer på å lese 28 sider. Det går litt fram å tilbake, men ser ut som du lærer mye. Er man evig optimist går det bra. Skal følge med på dette framover, du er vell ferdig til sommeren?
Ja, det har gått mye frem og tilbake her gitt. Lurer på om jeg skal starte meg en ny byggetråd, som kan bli litt mer ryddig og med alt av nye komponenter:) Har lært en hel god del på ang bygging. Ha koblet bilstereo i mange år, men aldri gått så hardt til verks at jeg har bygget i glassfiber før, en gang må bli den første;) Hvis jeg får handlet inn det jeg trenger av deler så regner jeg med å bli ferdig til sommeren, håper jeg iallefall. Plana er jo å fare litt rundt å vise hvordan det er bygd, og slik at folk får høre litt hvordan resultatet ble etter dette oppsettet..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for å frese sport tror jeg at jeg går for en litt enklere patent. Bruker 2x22mm spon oppå hverandre og en 12mm spon ring helt ytterst slik at jeg får felt ned midbassen. Ytre diamterer på ringene tror jeg blir 20.1mm, nedfellingsringen blir på 18.3mm for det er diameteren på grillene og indre ring blir på 14.1mm som da er monteringsdiamteren til midbassen. Skal se om jeg får laget noen ringer iløpet av uka her..

 

Slik blir vell ringene, men med en ekstra 22mm spon

DSC07433.jpg

 

Bildet er tatt fra Steve Mead sin side..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å la være..miksa noen baffelringer her ikveld som skal brukes på døra. Det ble kun 2x22mm, og elementene blir utenpå som vist på bildet:) Blir fint! Skal fortsette med mellomtoneringene og diskantringene imorgen og resten av uka. På de forrige dørene regna jeg ikke med diameteren på grillene heller, så de ble feil. Men nå er de medregnet så nå kan jeg benytte meg av de også:) Synd egentlig grillene til mellomtonene var veldig store iforhold til elementet i seg selv, så er usikker på om jeg skal benytte meg av grillene på mellomtonenen, ikke sikkert jeg får plass i speilhusdekslet heller.

 

 

Noen bilder:

 

DSC00008.jpg

 

DSC00009.jpg

 

DSC00010.jpg

 

DSC00011.jpg

 

DSC00012.jpg

 

Bruker en Bosch stikksag nå og den var veldig fin og håndtere..legger ut bilder av ringene til mellomtone, diskant og verktøyet jeg bruker, imorgen:) Midbassene blir ca lik nerme hverandre som på bilde 2 og 3..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg nettopp nevnte at det blir slik som bildene vister:) Og har testet å prøvd litt nå og det ser ut som jeg ikke finner plass til HL70 mellomtonen min noen steder. Den får ikke plass i speilhusdeksel, og ikke i a-stolpe deksel. Den kommer borti dashen om jeg skal ha den i speilhusdeksel, og den blir alt for skråstilt nedover mot midten på dashen om jeg skal ha den der. Legger ved noen bilder av dashen, og litt vinkling av mellomtonen så får dere komme med noen ideer om hva jeg burde gjøre..Vil det går om jeg karnsje lager et hull i a-stolpe dekslet for å "felle inn" mellomtonen da? Og bruke dempematter bak og lage en liten såkalt "kasse" bak a-stolpe dekslet? Andre alternativet er å gå for et Hertz MLK 165 sett eller spare til MLK 2, 2 veis. Men vil helst benytte meg av det jeg har om jeg får plassert mellomtonen.

 

Biler av forskjellige plasseringer:

 

Dette går ikke, da vil den røre dashen.

DSC00016.jpg

 

Samme her

DSC00017.jpg

 

DSC00019.jpg

 

Her blir den for langt opp, for diskanten skal over mellomtonen

DSC00019.jpg

 

Her blir den pekende for mye midt i bilen

DSC00020.jpg

 

Et alternativ er å ta ut ruta og lage hull til den her, med litt vinkling opp fra baksiden.

DSC00024.jpg

 

Et lite oversiktsbilde av hvor jeg kan plassere den

DSC00014.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår