Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Det ser virkelig flott ut! :) Du har nok sliti litt med plassering og slikt.. Det hadde kanskje vært en idé å vente til å du kan koble opp forsterkerne og høre hvordan elementene høres ut i de forskjellige posisjonene? Det er rimelig mye mer jobb, men om du bruker patentbånd eller noe kan du lett endre vinkling på elementene! Jeg savner flere nærbilder.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør skjære et hull (ca like stort som membranarealet på mellomtonen) i støpeformen når du er ferdig å støpt, og dytt inn MYE dempemateriale (f.eks rockwool) da vil dette hullet fungere som en akustisk ventil, og elementet tror at kassen er mye større enn den virkelig er...

Et annet alternativ er å borre mange småe hull...

 

Siden bare trekker du den som normalt, med en vinyltype som puster... (de aller fleste)

Alltså i selve a-stolpe dekslet? Bore et hull i a-stople dekslet etter det er støpt? Skal dempe a-stolpen og a-stolpe dekslet med vibroplast. Skal bruke sort vinyl på dekslene, og den puster vell nok? Eller bore mange små hull f.eks oppover i a-stolpe dekslet?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser virkelig flott ut! :) Du har nok sliti litt med plassering og slikt.. Det hadde kanskje vært en idé å vente til å du kan koble opp forsterkerne og høre hvordan elementene høres ut i de forskjellige posisjonene? Det er rimelig mye mer jobb, men om du bruker patentbånd eller noe kan du lett endre vinkling på elementene! Jeg savner flere nærbilder.
Er ikke flere alternativ med tanke på plassering på mellomtone og diskant desverre. Dette var den eneste løsningen jeg hadde. Flere nærbilder kommer imorgen..Skal støpe imorgen, så kommer litt av hvert av bilder da:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli: Hvis jeg skal trekke opp taket i alcantara, kan jeg da bare ha på polyester på det orginale taktrekket og pusse ned å trekke over med alcantara? Ser du har gjort noe slikt i din bil?! Blir litt alcantara her og der på dørene også, så hadde vært kult med f.eks sort alcantara i taket:) Plana er å trekke dørene i sort vinyl, og lage Hertz logoen i orange alcantara der midbassene skal være..

 

Om taket ditt er av et stoff som trekker til seg polyester skal det gå bra ja. Jeg klinte på 3 strøk med polyester å taket ble ganske stivt å fint. Siste finish tar jeg med sparkel. Jeg velger å trekke det i vinyl, siden jeg har noen former som jeg er redd for at blir vanskelige å få til med alcantaran. Vinylen er jo betydelig mer tøyelig.

Var meningen KennethB skulle trekke for meg først, men siden det blir så tungvint å transportere skal jeg forsøke meg selv å da er det greit at trekket ikke koster 700kr/m. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra det der, ser jo bra ut nå. Gleder meg til å høre på det der, sitter å klør meg og lurer på hvordan lydbildet kommer bli. Dette må bare høres:D

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra det der, ser jo bra ut nå. Gleder meg til å høre på det der, sitter å klør meg og lurer på hvordan lydbildet kommer bli. Dette må bare høres:D
Gleder meg selv også, iallefall nå som det er litt mer seriøst montert:) Skal inn med diskant og mellomtone imorgen, kun for å teste og se hvordan det blir og om passforma er rett. Skal opp med det ene dekslet idag og strekke fleecen litt anerledes, så skal vi pøse på med polyester nå det er fiksa:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for å trekke om begge 2 idag vi, så nå er den ene nyopptrekt og støpt, den andre blir tatt imorgen. Ikke stort mer enn det har skjedd idag..

Kommer mere imorgen:)

 

En veldig så snøfylt dag på tur hjem fra jobb idag

DSC00093-1.jpg

 

Her er stølpen under noen dl med polyester

DSC00094.jpg

 

DSC00095-1.jpg

 

Fornøyd nå Psychopat?:F

DSC00096.jpg

 

DSC00098.jpg

 

A-stolpene dempet med vibroplast-m1

DSC00099.jpg

 

DSC00101.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa den ene a-stopen idag, og den passa faktisk veldig bra:) Skal ut nå og fortsette på den andre a-stolpen:) Skal ut å testmontere diskanten også, kan bli litt jobbing rundt den, det er det eneste å "klage" på. Mulig vi pusser litt på den vi har ferdig også, får se hva vi gidder..

 

DSC00107.jpg

 

DSC00104.jpg

 

DSC00108.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt igår også, begge stolpene er støpt ferdig og begge passa veldig bra:) Plasseringen ser ut til å være ganske så bra også. Men gjenstår litt jobbing med diskanten enda for at den skal passe veldig bra, og at jeg skal få den helt inntil kanten. Huset til diskanten var VELDIG trangt fra før av, så er vell enda trangere nå. Men dette skal jeg få fikset;) Dagen idag blir bestående av å pusse begge a-stolpene, prøv å komme så langt som overhode mulig. 5 pledd med fleece, sort vinyl og rødt lim fra engenaudio.com er også bestillt og kommer vell i begynnelsen av neste uke;) Opptrekkinga ska vi prøve å gjøre mot helgen. Bilder kommer ikveld..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble veldig bra de A-stolpene :D tar du mine også? ;)
Dette har jeg faktisk fått flere etterspørsler om når jeg la ut dørtrekkene mine for salg på autodb, om jeg kunne lage dører til flere folk. Men må desverre si nei, for den lille tiden jeg har til rådighet frem til sommeren må jeg bruke på min egen installasjon. Plana er å blir ferdig til sommers, og det blir HARDT med jobbing fremmover på jobben så har veldig lite tid til overs, desverre:( Hadde det ikke vært for det, kunne jeg såklart ha hjulpet deg..:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk fått flere etterspørsler om når jeg la ut dørtrekkene mine for salg på autodb, om jeg kunne lage dører til flere folk. Men må desverre si nei, for den lille tiden jeg har til rådighet frem til sommeren må jeg bruke på min egen installasjon. Plana er å blir ferdig til sommers, og det blir HARDT med jobbing fremmover på jobben så har veldig lite tid til overs, desverre:( Hadde det ikke vært for det, kunne jeg såklart ha hjulpet deg..:)

 

hehe. nei jeg skal nok prøve å gjøre alt selv :) ser bra ut ihvertfall :)

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det være noe galt. Får ikke lagt ut bildene på photobucket.com for det kommer opp Cleaner reklame fremfor opplastingen, så får legge de ut når jeg får fjernet den. Fikk pussa litt idag, og sprakla litt på den ene a-stolpen, og begge måta bra:) Skal pusse ned imorgen, så får vi se hva som skjer videre..Andre planer er også underveis, men hva det gjelder sier jeg ikke noe om før det er på døra;) Så dere får vente i spenning..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår