Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Det ser utrolig bra ut dette her. Løsningen med a-stolpen kommer nok til å låte bra. Skal du ha noen form for kasse bak mellomtonene der eller skal de spille freeair?
De skal spille free air til å begynne med, til jeg får sett på en aldri så liten kassekonstruksjon. Skal iallefall bore mange små hull og dempe med dempeull bak dekslet, og se hvordan det funker. Fikk pusset litt idag også, og tror det er klart for trekking nå. Tror vinylen og limet kommer imorgen..Skal komme med litt bilder hvis jeg får photobucket til å funke:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bilder fra igår, litt sparkling. Skulle teste diskantene og de satt jo såklart som støpt nedi huset sitt, så måtte bruke baksida av en kniv for å få de opp så de ble litt rassert rundt kanten:( Men skal se om jeg få pusset litt på det, så blir de nok som nye;)

Sparklingen og litt ekstre småjobb for å få de helt bra

DSC00128.jpg

DSC00129.jpg

Stolpene tilpasset og testing av elementer

DSC00127.jpg

DSC00113.jpg

Testet idag etter litt pussing. Ca førerposisjon..

DSC00149-1.jpg

Ca passasjerposisjon..

DSC00147-1.jpg

Bildet tatt bakfra..

DSC00145.jpg

Skal prøve å få de trekt opp iløpet av denne helgen, håper vinylen kommer til meg imorgen:) Hvis den kommer til Trondheim ikveld en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo meget bra ut :D Dette kommer til og bli knall fint når du blir ferdig :D Stå på videre :) Kommer trolig til og starte på mitt prosjekt til neste uke hvis jeg får kjøpe den Vectraen jeg har lyst på :) Mitt prosjekt kommer ikke til og bli like stort som ditt men :/

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nå hentet ut sammen med limet. Meeen, vi prøvde litt idag å fytte katta..Dette ser jeg mørkt på! Så jeg tok og kameraten min tok en avsteming og det ble 2 mot 0, så stolpene blir sendt til Anders for opptrekking. Slik må det bare bli, for han er en gud til sånt, mens jeg er stikk motsatt, en djevel! Fikk også pris for jobben og syns ikke det ble så galt, så Anders får ta seg av jobben:) Stolpene blir sendt på Lørdag, og han skal ha motatt de på Onsdag da, og karnsje de er tilbake til meg over neste helg en gang:) Venter spent på lønna nå, for å se om jeg får nok i lønn til å bestille opp nye dører..Ellers er ikke stort annet gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. feiga du ut? Virka det så vanskelig altså?, å jeg som hadde tenkt å trekke opp et helt innertak selv. hehe
Kan vell kalle det feiga ut også..Aldri trekt opp noenting før, og med diskanten så nære mellomtonen og så "lite" strekk som det var i vinylen så så jeg for meg dette som "umulig" for MEG. Vinylen var veldig strekkbar den, iallefall etter å ha fått litt varme på den..Men lettere for meg å få Anders til å gjøre det, som virkelig kan dette og får det bra med en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg røpe den såkalte "hemmelilgheten", nå som det skjer litt av hvært i disse dager..SS ampene blir solgt nå på Tirsdag, og nye amper skal såklart inn i bilen. Har også litt å velge mellom, og det er det som er "problemet" her. Valgene står mellom følgende amper:

Audison LRx 1.1 til subbene og LRx 4.5 til frontsettet

Genesis DualMono til subbene og Four Channel til frontsettet (serie 3)

Eller de nye Alpine ampene, monoblokk og en 4 kanaler.

Plana var egentlig å handle Tru C7.2T og C7.2AT men det ble lagt på is ettersom jeg er nødt til å ha en 4 kanaler og helst en monoblokk som er stabil i 1 ohm mono. Skal kjøre "aktivt" system og da trenger jeg en 4 kanaler. Skal bruke Diskant og mellomtone passivt, alltså igjennom delefiltret på 2 av kanalene og de 2 siste kanalene skal jeg bruke midbassene i parallellkobling, alltså 2 ohm. Det var slik Anders også forklarte meg her en gang, som jeg ikke kom på. Skal jeg ha Audison så slipper jeg å selge subben for å få råd til begge ampene, og skal jeg ha Genesis eller Alpine er jeg desverre strengt tatt nødt til å selge subben for å få råd til begge 2. Er veldig usikker, så hvis noen har noen forsalg eller erfaringer så kom med dem!! Trenger dere veldig nå..Hertz og Audison er jo en veldig god kombo har jeg hørt av erfarne folk, og det var veldig mange som brukte dette på NM i EMME i Sinsheim 06:) Ellers er det ikke noe spes nytt..Annet enn at a-stolpedekslene blir sendt til Anders imorgen, eller Mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider