Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos Jonny å henta ampen min. Den var mindre enn hva jeg trodde, men ikke la dere lure av størrelsen fysisk. Jonny skulle gi meg en liten demo på den Orange Golfen med Alpine Type X frontsett og Type X 1x12" og Genesis Four og 2xGenesis Dual Mono (mener jeg å huske). Satt meg inn, fikk beskjed om å klaske igjen døra mi. Lyden var på, han spillte opp å kjente bare hårene reiste seg nedover nakken på lavt volum, øynene igjen og skulle tro det var konsert fremfor meg og lyden var heller ikke noe å klage på. Jonny gikk inn på menyen på dvd spilleren og justerte bassen opp, og volumet et god del høyere..En ting å si om dette: RÅTT!! Så detaljert lyd og sinnsyk bass ut av en stk 12" har jeg aldri hørt makan til. Dette var bare helt sinnsykt rått, stå på karer dette blir så bra! Satt å drømte om den lyden på hele turen hjem og sitter enda å savner den..Jonny og kompisen lo bare da jeg kom ut av bilen. Ikke nok med at demoen var sykt rått, men fikk ampen i hendene da jeg kom ut av bildøra også. Og da ble gliset så stort som aldri før..En veldig pen amp, veldig stilren og ikke noe jalla bling bling. Testpapir fulgte med med tester og målinger, ser meget lovende ut. Jeg ble skikkelig imponert over Genesis ampene i den Golfen. Five Channel ampen yter faktisk mer i 2 ohm enn i 1 ohm, på pairet står det på subwoofer channel: 4 ohm 140w, 2 ohm 327w og 1 ohm 261w. Denne skal testes når a-stolpene kommer fra Anders, vet ikke når det blir enda. Ampen skal ikke ut av plastikken før den skal monteres i bilen! Fikk desverre ikke lytta til Jonny sin da han ikke har noen amper for tiden, men den bilen var sinnsykt å se live. Sett den en del før også, men ikke på nært hold. Takker for en veldig hyggelig handel med Jonny, og de var 2 trivelige gutter som sto på ute i den varme, gode og store garagen:)

Litt bilder må jo såklart ut:

Her er et bilde fra frontsystemet i Golfen (husker ikke navnet på eieren)

DSC00251.jpg

Et bilde av hvordan det ser ut bak:) Veldig pent arbeid!

DSC00253.jpg

I bilen til Jonny selv..Også veldig pent arbeid!

DSC00255.jpg

Blitt en del pokaler på gutta igjennom tiden

DSC00250.jpg

DSC00249.jpg

Katalogen til Genesis, eneste ampen med 4 gullpokaler og den beste multiamp fra 1997-2000.

DSC00262.jpg

Kompisen min holder i den mens vi venter på ferja, måtte se den:D

DSC00257.jpg

Her er testpapiret med tallene..

DSC00265.jpg

Her er hjemmet til gullklumpen min.

DSC00267.jpg

Da gjenstår bare dørene og a-stolpene før testing skal gjøres..Kommer mer updates når det er noe på gang igjen:) Nyt bildene frem til den tid kommer..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Syns det var litt beskjedne siffer på målepapiret ditt... ;) På mine står det 330 watt i snitt pr kanal i fire ohm... :D Åtte kanaler totalt...
Men så er budsjettene våre 2 forskjellige også da;) Kan hende det kommer en eller 2 stk dual mono? Skal først og fremst prøve det jeg har, og 4 kanaleren blir holdt på. Lave tall ja, sant nok..Men fy som de talle skuver, skuver virkelig godt må jeg si! De imponerte meg de småtassene der! Jonny hadde rett:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok det, men skal begynne i rette enden, for og si det sånn.. finnes ikke en eneste lednings stump i bilen min nå, så må legge i noen timer og kr i strøm og sånnt først..

Har du lyd i bilen til den 24-25 feb eller tommen? :D Siste helga mi på ørlandet det gitt :spin :jackinbox: :cocain: :cheers: :popcorn kiddie :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok det, men skal begynne i rette enden, for og si det sånn.. finnes ikke en eneste lednings stump i bilen min nå, så må legge i noen timer og kr i strøm og sånnt først..

Har du lyd i bilen til den 24-25 feb eller tommen? :D Siste helga mi på ørlandet det gitt :spin :jackinbox: :cocain: :cheers: :popcorn kiddie :happyhappy:

Tja, tror da det. Er jo lyd nå også, men kassa til subben er helt feil..Skal prøve å lage ny kasse i en av helgene fremmover. Men satser egentlig på å få frontsettet ferdig..Iallefall få støp ferdig dørene, så de kan takes ibruk:) Men skal se hva jeg rekker ang kassa. Driver å hører om det er noen som har stålrør for tiden også, skal prøve meg på å sveise ramme til ampene i bagagerommet:) Ellers er jeg godt fornøyd med ampen hittil, enda jeg ikke har testa den skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også en ny garage på meg nå litt før våren en gang. Pappsen skal sette i gang å bygge en garage på 255m2. Den blir da 17m lang og 15m dyb og 7m høy, med en stor vaskehall på 90m2 med steemer og kokoverk inni. Det andre "tom" rommet blir på 165m2, der skal da båten stå inni, og plass til f.eks meg og bilstereobygginga:) Denne garagen blir isolert, og med MYE lys, skikkelige arbeidsbenker og med masse annet utsyr. Venter på svar fra hvem som får anbudet på garagen, så det gjenstår å se når den blir bygget..Skal bli godt med en skikkelig garage med varme, og masse lyd (lys). Skal også lage meg forskjellige stativer til felger, dekk, installbay produkter (masse). Blir handlet inn en massehandel med installbay produkter iløpet av sommeren for bruk til forskjellige ting, kommer alltids noe nye bygg så..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom dørtrekkene idag, og de skal påbegynnes så fort formen blir bedre. Har fått en forbanna forkjølselse så avventer litt med bygginga.

DSC00292.jpg

Og for de som virkelig vil følge med i denne bygginga så oppfordrer jeg dere til å titte innom http://www.bilstereoforumet.no for blir vell mer nøye med oppdateringer der. Er også en bedre og mer ryddig tråd der inne enn det har blitt her igjennom tidene. Skal være dyktig med bilder og bedre oppdateringer på den nye tråden på BSF..Velkommen skal dere være alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider