Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Den største forskjellen merker du nok nå i begynnelsen, men det tar nok litt tid før den spiller helt som den skal :)

Bra du begynner å bli fornøyd da i hvert fall!

Ja, var det jeg også trodde. Har kjørt inn noen timer med en basstest cd nå, så skal den vell stå over dagen/natten imorgen også å spilles inn. Så vi får se etter helgen om det blir noen forandringer. Ja, begynner virkelig å like lyden i de nå..kjellerdyp bass, samt utrolig fin lyd. Men er jo SQ elementer samt SQ amp;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket en ting nå, de spiller mye høyere, dypere bass og bilen rister MYE mer når jeg har opp fører dør, eller begge framvinduene. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik? Rister greit når alt er lukka, men taktrekk, frontruta, tak, alle setene, bakluke alle dører (som er lukke, med ei dør er opp), rister mye mer når førerdør er oppe. Why? :wonder:

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket en ting nå, de spiller mye høyere, dypere bass og bilen rister MYE mer når jeg har opp fører dør, eller begge framvinduene. Kan noen fortelle meg hvorfor det er slik? Rister greit når alt er lukka, men taktrekk, frontruta, tak, alle setene, bakluke alle dører (som er lukke, med ei dør er opp), rister mye mer når førerdør er oppe. Why? :wonder:

Ganske enkelt fordi volumet i bilen din øker plutselig fra noen 100 liter til uendelig...

Dette fører til at resonansfrekvensen synker betraktelig.

Merket det selv i min bil med XXX'ene.

Men det er bare helt i bånn det merkes, kanskje 10-30 Hz.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt fordi volumet i bilen din øker plutselig fra noen 100 liter til uendelig...

Dette fører til at resonansfrekvensen synker betraktelig.

Merket det selv i min bil med XXX'ene.

Men det er bare helt i bånn det merkes, kanskje 10-30 Hz.

Oki, takker for svar:) Til meg merkes det fra 120Hz og nedoverover..Veldig merkbart også. Må jo cruise med ruta oppe jeg da, for å få best mulig lyd innvendig. Hehe..Noen måte dette går an å forandre på, slik at det bli mer trykk innvendig? Og vil jeg merke noen forskjell på lyden om jeg skaffer mer strøm til H1/H1'ene, f.eks Northstar batteri? Om det er noen lydforskjell?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en liten update her også. Bilen er så å si ribbet bak i bagagerommet for nytt byggeprosjekt. Imorgen bestiller jeg meg muligens en Tru Technology Hammer H1 til, Tru Technology T-2.100 samt dempematerial så jeg får begynne med byggeprosessen snarest mulig:) Får også 4-5 sponplater, for å begynne med bygging av ramme bak, for det meste skal også bygges i glassfiber. Skal også lage ny kasse til subbene, det blir 70-80l pr trykkammer med 8-10mm glassplate bak i kassa, for elementene skal stilles skrått inn mot midtarmlenet i baksetet.

Komponentnliste over hva som er og kommer i bilen, så man får en liten oversikt:

 

Cd-Spiller: Pioneer DEH-6800

Pioneer_DEH-6800MP.jpg

 

Kabelkit: Komplett EVUS, 50mm2 strøm, 50mm2 jord, 2 fordelerblokker, 200amp sikring, sikringsholder med digitalt voltmeter, EVUS RS500 signalkabl x 2.

Strømkabel:Uten.jpg

 

Jordkabel:hgc.jpg

 

Batteripolsko:jn.jpg

 

Høyttalerkabel 2x3"mm2:jhv.jpg

 

Signalkabler x 2:lkh.jpg

 

Ringterminaler x 4: u.jpg

 

Fordelerblokk: Utennavn.jpg

 

Sikring: Utennavn_.jpg

 

Sikringsholder: lbn.jpg

 

Høyttalerterminal: lij.jpg

 

Bananplugger x 2: ijk.jpg

 

Basselementer: 2x12" EarthQuake SubZero subzero2.gif

 

Forsterkere: 2 x Tru Technolgy HAMMER H1, en på hvert basselement og en Tru Technology T-2.100 som skal brukes på frontsett h1_001.jpg

 

Frontsett: SoundStream Reference RF-60C rf60c_small.jpg

 

Demping: Vibroplast-M1 for bagagerom og dører Vibroplast.jpg

 

Finishen er ikke HELT avgjort enda, så sitter dagen lang og tenker på dette!

Kommentarer takes imot som et takk:) Bilder under prosessen kommer såklart..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribba bilen ja... Derfor det har blitt så stille på brekstad da:D :P

 

Ps: for de som ikke vet det er det miletær flystasjon her, og F16 bråker litt... det er ALDRI stille på brekstad...

Der har du et godt poeng. Husene rundt oss fikk lydisolering i husene, men ikke vi, grunnet lafta innom bordkleinga på huset! Flyene flyr jo RETT over huset vårt når de skal til å lande..:@

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er iallefall Vibroplast-M1 bestillt som er 5.4kvm2, og dette skal da dekke hele bagagerommet. Snakker da om Dempematter fra Lars Engen, for de som ikke vet hva det er:) De 2 andre forsterkerne er utsatt på ubestemmt tid desverre:( Men slik er det bare, og ikke stort jeg kan gjøre med. Men bilder kommer iallefall under demping av bagagerom..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom dempemattene idag, og jeg så ivri som jeg er til å få dette ferdig, sløset jeg ikke et sekund på å begynne med dempinga:) Mattene er på ca 2mm tykke og 60x90cm. Har til nå brukt 4 matter på bagagerommet, men er fortsatt noen få helligdager som jeg skal se om jeg får fikset. Har da igjen 6 matter, håper karnsje på å få brukt 4-5 plater i begge dørene frem tilsammen (håper dette holder, Anders/Pål/Lars??). Bilder ble såklart tatt under dempinga, så her kommer noen få bilder:) Var inne å spist middag, så la ut de bildene jeg hadde. Flere bilder kommer! Ble også bestemmt at jeg lager bassrefleks kasse av den kassa jeg har nå. Skal kjøre med 2x4" rør på 25cm hver!

 

Her er da alle 10 mattene ankommet:

DSCF1339.jpg

 

Her er bagagerommet delvis ribbet:

DSCF1340.jpg

 

Her halve hjulbrønnen dempet:

DSCF1341.jpg

 

Ene delene til gulvet i bagagerommet:

DSCF1342.jpg

 

Her er den montert:

DSCF1343.jpg

 

Den andre delen også:

DSCF1344.jpg

 

Her begynner det iallefall å ligne noe:

DSCF1345.jpg

 

Veggene i hjulbrønnen er påbegynnt:

DSCF1346.jpg

 

Her er nesten gulvet ferdig:

DSCF1347.jpg

 

Samme, men fra annen vinkel:

DSCF1348.jpg

 

DSCF1349.jpg

 

DSCF1350.jpg

 

Her er rørene som skal benyttes på kassa. Sto i den gamle kassa jeg hadde på en Stroker 15":

DSCF1352.jpg

 

Har ALDRI brukt eller vært med på å dempa bil med lydmatter før, så dette er min første gang. Håper alt blir som forventet, og lyden blir noe bedre:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår