Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Da begynnte jeg på bunnplatene ikveld også, for kom ikke lengre med dempingen:( Årka ikke å slutte, så jeg fant ut at noen bunnplater hadde gjort seg, og jeg hadde 12mm plate liggende så hvorfor ikke? Formen ble delvis bra, men ikke 100%. Disse platene skal trekkes opp i vanlig stoff, samme farge som resten. Begynnte også å demontere dørene frem for lyd demping der også, men kom ikke lengre enn det bildet viser:@ Her er noen bilder..

Platene er ferdig tegnet og klar til å skjæres:

DSCF1356.jpg

Ferdig utskjært:

DSCF1357.jpg

Tilpassing må også til:

DSCF1359.jpg

Form på venstre side, helt ok:

DSCF1360.jpg

Form på høyre siden, helt ok (skal ei luke der derfor den store glippen):

DSCF1361.jpg

Siste plata også må måtes:

DSCF1364.jpg

Testing med HAMMER plassering:

DSCF1368.jpg

Dørene under dempontering:

DSCF1358.jpg

Kom ikke lengre med dørene, fordi jeg fikk ikke av vindusveiva, så jeg gidde opp. Skal til Opel imorgen, så de får vise meg. Fant ikke noe klips for å ta det av..

Ja, hva syns dere om dagens økt så langt?:) Og hva syns dere om plassering til H1? Tar den opp for mye unødvendig plass? Skal ikke være slik over lengre tid, men til jeg får ALT på plass. Da tenker jeg på en H1 til, T.2-100, SS RF 6.C med noe småtteri til:) Bilen skal IKKE brukes som familiebil, eller turbil! Hehe..Er sliten for dagen nå, så nå blir det mat og senga. Så opp i rett tid imorgen og fortsette igjen. Bilder vil bli lagt ut på kveldstid en gang. Skal lage hull til røra på kassa også imorra, og karnsje teste..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fekk jeg begynnt med dørene også idag, og ble ferdig med dempinga i døren også:) Dørpanelene er satt på igjen. Disse skal bygges om når SS RF.6C kommer i hus. Har også laget bassreflekser til kassa, så de står slik at silikonen/limet skal herde! Får håpe lyden blir som forventet med bassreflekser og lyddemping nå da. Står igjen maaaasse timer og penger før alt er ferdig:(

Her er iallefall noen bilder fram til nå. Begynnte så smått å dempe litt mer i bagagerommet ista her, så skal fortsette med det uttover kvelden!

Førerdør demontert:

DSCF1369.jpg

Passasjerdør demontert:

DSCF1370.jpg

Førerdør påbegynnt demping, ytterste flate:

DSCF1371.jpg

Førerdør påbegynnt demping, indre flate:

DSCF1373.jpg

Førerdør neste ferdig:

DSCF1374.jpg

Passasjerdør påbegynnt indre flate (yttre ferdig):

DSCF1375.jpg

Dørene ferdig montert:

DSCF1381.jpg

Merking til rørene:

DSCF1376.jpg

Silikon er hadd på for å få røret til å sitte, samt batteri for å få press på:

DSCF1379.jpg

Mine 2 "små" kjære:

DSCF1377.jpg

Så et siste bilde av crossn:D:

DSCF1378.jpg

Dette har da skjedd så langt idag, får se om det blir mere å ta bilder av uttover kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg faktisk ikke lagt merke til. Opel ferdig med rust? Levert orginalt fra fabrikk med rust de:D Hehe! Ja, ble en helt annen klang i coax'n nå med dempa dører. Trodde ikke overgangen var så mye. Dørene og bakskjermene samt resten som er dempe, ble utrolig hardt! Får nesten vondt på knokklene når man slår på dørene..Enda det er kun 1 lag over hele døra. Noen overlappere på ytterplata er det jo såklart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er anlegget koblet opp. Tror jeg skal tune kassa litt lengre ned enn 36Hz. Ble vell litt for høy frekvens nå syns jeg iallefall:( Så kan hende jeg går ifra 2 bassrefleksrør til 1 om det blir noen stor forskjell på det? Eller om jeg lager meg 2 helt nye kabinett som blir lukka på rundt 35-45l pr kammer. Bilder kan legges ut om noen ønsker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) Endelig noen kommentarer på det jeg holder på med, vært lite av det. STP mattene er jeg utrolig fornøyd med, anbefales for de som vurderer å dempe! Mattene er på 90x60cm og jeg har brukt 7 1/2 matte frem til nå. Et lag over hele bagagerommet og 1 lag på hver flate i dørene. Skulle egentlig lagt 2 lag i ytterlfata på dørene, men det får holde:) Tetta alle hull i dørene, så de er som noen "kasser" nå. Fikk dette anbefalt av Anders Fleischer (autod), og takker for tipset. Gleder meg til å montere RF.6C så får høre hvordan det spiller i dørene med rett vinkel på mellomtonene. Vurderer karnsje å selge subbene, da jeg har lyst til å kjøre komplett SoundStream helst, men er åpen for forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen (Lørdag) eller om Søndagen skal jeg og en kamerat teste ut 2xDynaBel BF 7501 amper på mine 2x12", så vi får se om 2 slike amer klarer å dra disse beistene:) Dette kan bli spennende, i og med at de får 4.5kW i en bassreflekskasse. Får bare håpe de tåler dette, hva tror du Autod, SoundStream Arosa eller Pål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du bør være litt forsiktig;)
Snakka så vidt med Anders om det, og det burde går fint. Kan iallefall garantere trøkk, men karnsje ikke samme lydkvalitet som det er på H1 ampen:) Han kameraten min kjører 2 slike amper hardt på 2x12" DynaBel DY9412, så da burde SubZero'ene tåle det også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider