Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Det ser veldig bra ut! :) Jeg drømmer om KTM'en din... ;)

 

Jeg har lest at når man kommer til store hull i dører, burde man først dekke de til med en tynn aluplate, eller gjerne en plate med masse små hull i for å minske vekt(?). Du dro bare STP mattene rett over de store hullene ikke sant?Du tror ikke mattene begynne å "flekse" mye når du drar på med frontsettet? Jeg ser for meg at de kan begynne å løsne litt...?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut! :) Jeg drømmer om KTM'en din... ;)

 

Jeg har lest at når man kommer til store hull i dører, burde man først dekke de til med en tynn aluplate, eller gjerne en plate med masse små hull i for å minske vekt(?). Du dro bare STP mattene rett over de store hullene ikke sant?Du tror ikke mattene begynne å "flekse" mye når du drar på med frontsettet? Jeg ser for meg at de kan begynne å løsne litt...?

 

 

 

om hullene er veldig store er det en god ide, men tviler på at det er noe stort problem, jeg har aldrig hatt behov for det, om det er litt store hull bruker jeg bare visomat MP istedet, den er stivere å sitter like bra, det er iallefall ingen fare for at disse mattene løsner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i meste laget for et lag med M1 men det går som regel fint, det viktigste er ikke å lage en "vegg" som står 100% i ro, men å tett hullet, men jo mer stabilt det er jo bedre er det, en annen ting som er enå mer viktig er at elementet er stabilt montert, om det beveger seg er det krise.. det skal stå 100% i ro for å fungere optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se hvordan det blir etter frontsettet er montert, om jeg skal gjøre forandringer og/eller forbedre dempingen i dørene:)

Var just nu å kjøpte meg en fres fra Best Tools, og en pakke med freser. Skal begynne på baffelringer iløpet av helgen:)

Nye ting kommer på døren på Lørdagen, og nye prosjekter vil bli påbegynnt.

Delene som kommer nå er 2x15" SoundStream T4-15, Fusion Jonah Lomu 6.5" frontsett, Tru Technology T-2.100, basskasse på 180L med 4x4" porter + noe annet småsnaks. Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, men frontsett og Tru ampen skal monteres fortløpende. Så får jeg se hva jeg gjør med subbene, om jeg gjemmer de til jeg får råd til en ny amp på subbene.

Skulle teste 2xBF7501 blokke på subbene mine her om dagen også, men ble så vi kobla opp bare en amp. Disse ampene overaska meg ganske bra:) Så var jeg opp med Tru ampen for å se litt, og bilder kommer (beklager dårlig kvalitet). Og et siste bilde av hvordan det ser ut baki til meg nå.

 

Enjoy

 

2xBF7501:

DSC00374.jpg

 

1 stk koblet opp på subbene:

DSC00372.jpg

 

Siste bildet av hvordan det ser ut baki:

DSC00332.jpg

 

Fresene jeg handla idag:D:

DSC00376.jpg

 

Fresbilde nr 1:

DSC00377.jpg

 

Fresbilde nr 2 med tilbehør:

DSC00378.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som du begynner å bli seriøs her :-)

Ser bra ut det der da.

Må få høre når du får nye subber da

Ja, er jo nesten litt sjokkert over meg selv til tider:) Hehe! Er ikke noe å vente med, for da blir det aldri gjort. Bilder av de nye komponentene skal komme ut iløpet av denne helgen. Vi skal også prøve å å få bassreflekskassa montert inn i cupen på bilen min, og teste 2xBF7501 på de subbene. Kan bli bra, kan også bli dårlig..Vi får se på den løsningen som jeg har sett meg ut for den kassa som er med:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Tommen. Hehe.

 

Du, og mange andre her, er hvertfall flinke til å ha ro i ræva når det gjelder bilen. Jeg bytter jo ut bilen oftere enn stereoen, og det lønner seg ikke i lengden... Pluss at det blir jævlig mye jobb, med ett resultat: Masse halvferdige prosjekter! :O

 

Neste gang jeg bytter bil, så skal jeg ha den en stund.

 

Tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Tommen. Hehe.

 

Du, og mange andre her, er hvertfall flinke til å ha ro i ræva når det gjelder bilen. Jeg bytter jo ut bilen oftere enn stereoen, og det lønner seg ikke i lengden... Pluss at det blir jævlig mye jobb, med ett resultat: Masse halvferdige prosjekter! :O

 

Neste gang jeg bytter bil, så skal jeg ha den en stund.

 

Tror jeg :D

Hehe, joda kommer seg nå. Men ble desverre ikke bytte i det SS, Tru og Fusion anlegget. Vil tro jeg går for rent salg på det jeg har nå, så om noen er intressert er det bare å ta kontakt:) Ligger en salgstråd under kjøpt og salg "VS: 2x12" EarthQuake SubZero". Førstemann med 10 500,- går subben og ampen. Da er det med orginalesker også. Bilen vurderes også solgt, stereoen følger med eller ikke, alt opp til kjøper. Dette grunnet planer om å bygge ren dB bil..Vær sin smak;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endringer i planene (igjen!). Nå blir vell plana å bygge SQ igjen, fra dB bil SQ. Skal lage meg noen nye kammer på rundt 35-40l pr kammer, som skal være lukket. Demping av dører skal vell gjøres noe på, skal legge flere lag i dørene. Nå som AutoCustom har fått inn Hertx, tror jeg at jeg karnsje velger å prøve å sette meg sammen et komposett selv som skal bygges inn i dørene. Har så vidt snakket med Anders om bygging av dørpaneler, så vi får se om han/de skal bygge eller om jeg tar skrittet selv og prøver. Trekkene skal trekkes i blå alcantara øverst, og svart vinyl nederst. Tror dette kan bli bra, og dette fordi bilen er blå fra før av. Skal også nedover til Gatebilmessen håper jeg, så jeg får pratet noen ord med Anders & co der nede, og få noen gode råd og handle inn litt forskjellig installbay;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nye planer i vente. Subbene er solgt til Boddiz her på forumet, alltså SubZeroene. Det som skal inn i bilen nå er komplett Hertz frontsett og Hertz subber:) Blir 1x12" Hertz HS300D i første omgang, men regner med å gå for totalt 2 eller 4 12" HS300D. Frontsettet blir av type Hertz HSK 163.3, som består av 6.5" Mellombass, 3" Mellomtone og 1" diskant.

 

Bilde til subwoofer:

ES300_piano.jpg

 

Bilder av komponentsettet:

HV165L_prospettiva.jpg 6.5" Mellombass type HV 165 L

 

HL70_prospettiva.jpg 3" Mellomtone type HL 70

 

HT25_prospettiva.jpg 1" Diskant type HT25

 

Crossover_3vie_prospettiva.jpg Delefiltret type 3W.10

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår