Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

det er ikke alltid like lett å bli enig med seg selv, eller hva sier du? :P
Nei, det skal være sikkert. Har vært mye fram og tilbake i dette oppsettet ja gitt. Men har nå kjøper på mine subber, og så fort pengene er på konto og subbene sendt bestiller jeg Hertz. Enten HS300D subber eller så blir det HX300D. Alt etter prisforskjell på tilbudene:) Gruer meg litt til ombygging av dørpaneler nå, ser ikke noe positivt i dette, da jeg aldri har drevet med glassfiber før:(

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subbene ble satt på ventelista. Lyst til å gjøre meg ferdig med dørene første, istede for å oppgradere senere. Det som er bestillt nå er 4x6.5" HV 165 L, 2x3" HL 70, 2x1" Ht 25 og 2x3w20.3 filtrer. Skal begynne med baffelringene idag, så bilder vil bli lagt ut iløpet av kvelden:) Subbene blir 2x12" HX300D i en lukket kasse. Målene på kassa er ikke avgjort enda, da jeg ikke har noen peiling på antall L enda. Dette får jeg vite av Anders i nermeste fremtid.

 

Diskanten blir montert her:

 

DSC00470.jpg

 

Noen formeninger om det? Dere som har bygget SQ før. Matador, Engen, Autod?

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre noe sånn som jeg har gjort her, bare at du støper på hele den plastbiten. Da vil du få ganske bra on axis vinkling.

 

PB100013.jpg

Peker ikke denne litt langt ned? Tengte å montere noen baffelringer, for så å støpe slik at diskanten blir pekende rett mot sjåføren, eller midtstille den midt i bilen. Bilder og forslag takes imot med et stort takk:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut til at du får plass til både mellomtonen og diskanten på det speildekselet ditt :)

 

Det hadde vært meget optimalt ;)

Tja, stussa litt på dette. Kan hende jeg lager baffelringer i et til både diskant og mellomtone. Spørs egentlig hvor mye plass jeg har å gå på, på det dekslet..Takker for råd, og bilder:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått gjort noe med ringene idag. Ikke helt ferdig enda med ringene, men er nå på 2 forsøk på å få det til. Enda ikke freset ut de siste der, men må finne ut hvordan jeg skal få freset de til rett. Slik at kanten blir rett, og ikke "stiggsak rett", slik som på første ringene. Om dere skjønner? Skal frese spor i ringene, for å felle ned midbassene, så freser ut ca 9-10mm i 22mm ringen. Vet ikke helt hvor tykk kanten på ramma på midbassen er enda, da jeg ikke har dette i hus før om ca 14 dager. Men regner med det skal gå bra:) Her kommer noen bilder av dagens aksjon! Kan noen fortelle meg hvordan jeg får av den skumgummien på dørtrekket??

 

Første forsøk på å tegne ringer:

DSC00474.jpg

 

Første forsøk på en ting, mislyktes:

DSC00476.jpg

 

Dørpaneler før de er tatt av:

DSC00478.jpg

 

Dørpaneler før dørtrekk er tatt av:

DSC00479.jpg

 

Dørpaneler etter trekk er tatt av:

DSC00480.jpg

 

Andre forsøk på ringene:

DSC00482.jpg

 

Yttre ringen er på 18.2cm:

DSC00485.jpg

 

Indre ringen på 14.2cm:

DSC00486.jpg

 

12mm som skal freses ut til nedfelling av midbass:

DSC00489.jpg

 

Her er fresen som skal brukes:

DSC00491.jpg

 

Tengte å frese slik med denne bitsen, men går ikke an:

DSC00493.jpg

 

 

Må skaffe ny fresebits for å frese ut spor til nedfelling av midbass.

 

En slik bits, den røde til høyre:

RBIT16368.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tengte jeg skulle ta kvelden jeg, men det ble det så absloutt ikke til. Ble litt gira på å se hvordan det ble, og prøve å vinkle midbassringene mest mulig mot sjåføren samt at det skulle se bra ut. Prøve først med en ting, så begge ringene. Dette er ikke ringene som skal brukes, så dette er bare en liten smaksprøve på hvordan det kommer til å se ut. Enjoy:D

 

DSC00502.jpg

 

DSC00503.jpg

 

DSC00503-1.jpg

 

DSC00505.jpg

 

DSC00506.jpg

 

DSC00507.jpg

 

DSC00508.jpg

 

DSC00510.jpg

 

DSC00511.jpg

 

DSC00512.jpg

 

DSC00513.jpg

 

DSC00514.jpg

 

DSC00515.jpg

 

DSC00516.jpg

 

DSC00517.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stillig! :)

gleder meg til og se hvordan det blir når du blir ferdig :D

Det er det nok en til som gjør skal jeg si deg. Øvre del skal trekkes i mørk blå alcantara og nedre del skal trekkes i sort vinyl:) Gleder meg mye til å høre hvordan det kommer til å spille iallefall..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fører en brutal SQ politikk her t0mmen! :) 3 veis komp sett, alt italienske kvalitetsprodukter osv. Gleder meg til å se dette ferdig!

 

Men skal du ha 2xmidbass i døra? Hva med mellomtonen da?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår