Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Dette kan jo ikke bli annet enn bra, men høykvalitets produkter i alle ledd:)

Hva forsterker skal drive systemet?

Boddiz: Blir dobbel 6" midbass i dørene diskant og mellomtone i speilhus, hvis det er plass, eller så blir mellomtonen plassert på dashbordet.

Ja, jeg får da virkelig håpe det blir bra dette da:) Det som skal drive dette er forhåpentligvis en Tru T.4-100 forsterker, som skal brokobles til 2x200w på systemet. Får håpe og vil tro det skal duge:) Skal vell prøve meg litt på de nye baffelringene idag, så kommer vell bilder uttover kvelden..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette :) Menne.... Hvis domen står å spiller deg midt i trynskiva, vil den ikke ha en tendens til å bli litt "intens"?
Ang mellomtonen så er jeg faktisk litt usikker på plassering. Nå har jeg 2 alternativer på plassering av diskant og mellomtone. Enten så får diskanten og mellomtonen plass i speilhusdekslet eller så får bare diskanen plass der og mellomtonen får plass på plastikkramma rundt dørhåndtaket, der orginal diskanten sitter.

Her er bildet. Kom gjerne med forslag til plassering:)

DSC00495.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått gjort litt idag også. Har skjært ut de ringene jeg skal bruke, og fått limt de på dørpanelet:) Skal også dempe "åpenrommet" mellom dørpanel og dørflate, som dere ser på det ene bildet. Skal ikke være slik, skal dempe på nytt der:) Ringene blir vell sittende slik som bildene viser. Og lurer på om jeg skal plassere mellomtone og diskant som vist på siste bildet. Hva tror dere der ute?:) Ringne ble ikke helt rette første gangen, men det ble rettet på ganske så fort.

DSC00521.jpg

DSC00522.jpg

DSC00524.jpg

DSC00525.jpg

DSC00526.jpg

DSC00527.jpg

DSC00528.jpg

DSC00529.jpg

DSC00530.jpg

DSC00531.jpg

DSC00532.jpg

DSC00535_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke plass til mellomtonen sammen med diskanten i speilhuset?

Isåfall, ville jeg gjort det... Mellomtonen bør være så nærme som mulig diskanten...

Om ikke, så kan a-stolpen være et godt alternativ... Det som er ulempen er litervolumet, men siden den skal brukes fra 500hz og opp går det bra om du har en ventil i bakparten av stolpen... Du trekker bare vinyl over hullet, og bruk en vinyl som puster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått gjort litt idag:) Fy f*** det er ikke enkelt å få den andre døra samme som den første:( Ble desverre ikke 100% rett, men gjorde mitt beste og tror det skal gå greit med de "små" feilene..Ringne var laget, så var bare å lime de på støttene idag. Har også prøvd ut et alternativ til plassering av Diskant. Hva tror dere? Tengte å ha mellomtonen midt imellom midbasser og diskanten, et sted?! Det som irriterer meg litt nå er at jeg ikke får fleece pleddene før frontsettet kommer:( Nermeste IKEA og Jysk ligger 12 mil unna, så er ikke bare å dra å kjøpe det. Har hørt på Møbelringen og Bohus, men ingen av de fører dette mer. Så jeg får bare vente. Litt bilder av dages jobb iallefall:)

DSC00551.jpg

DSC00543.jpg

DSC00546.jpg

DSC00539.jpg

DSC00555.jpg

DSC00568.jpg

DSC00571.jpg

DSC00562.jpg

DSC00564.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått gjort litt idag:) Fy f*** det er ikke enkelt å få den andre døra samme som den første:( Ble desverre ikke 100% rett, men gjorde mitt beste og tror det skal gå greit med de "små" feilene..Ringne var laget, så var bare å lime de på støttene idag. Har også prøvd ut et alternativ til plassering av Diskant. Hva tror dere? Tengte å ha mellomtonen midt imellom midbasser og diskanten, et sted?! Det som irriterer meg litt nå er at jeg ikke får fleece pleddene før frontsettet kommer:( Nermeste IKEA og Jysk ligger 12 mil unna, så er ikke bare å dra å kjøpe det. Har hørt på Møbelringen og Bohus, men ingen av de fører dette mer. Så jeg får bare vente. Litt bilder av dages jobb iallefall:)

Lydmessig er nok ikke dette den beste løsningen du kan gjøre...

Får du ikke både mellomtone og diskant i speilhuset? Hvorfor ikke gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmessig er nok ikke dette den beste løsningen du kan gjøre...

Får du ikke både mellomtone og diskant i speilhuset? Hvorfor ikke gjøre det?

Får ikke plass til begge der opp:( Grunnet dashen går igrunn ganske høyt oppe på speilhusdekslet. Å bygge i a-stolpene ser jeg ikke for meg kan bli noe særlig pent hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at lydbildet vil bli noe dårlig med denne plasseringer? Hvorfor? Bør diskant og mellomtone være høyest mulig oppe? Har forresten idag vært å handla Fleece, Polyester og herder:) 3l polyester får vell holde en stund. Skal i første omgang prøve noen forsøk før jeg går rett på selve dørpanelet. Var på lærlingesamling et stykke over dammen her, og der var det så Jysk butikk så jeg benytta meg sjangsen til å handle det. Får håpe dette stoffet duger til det det skal brukes til.

Noen bilder av dagens handletur, og et bilde fra igårkveld:

DSC00575.jpg

Sjefen må jo være med på handletur:D

Polyester samt Herder:

DSC00576.jpg

Begge fleecerullene:

DSC00577.jpg

Tykkelsen på fleecen, blir noe tynnere når den strekkes ut:

DSC00579.jpg

Og et bilde fra igårkveld, beklager dårlig kvalitet:

DSC00567.jpg