Canabiz Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Originally posted by CaliBreez tåler de kald katode lysrørene mye "juling" før de går til driten? er lite vist i å ha noen rør som slutter å funke etter noen humper og litt bassdunking :P De tåler vell litt? jeg veit ikke.. kjøp et par å rist. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2.8 quattro Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Takk for all hjelp og forslag så får vi se om det kanskje heller blir en selvbygga kasse med kald katode lysrør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Originally posted by CaliBreez tåler de kald katode lysrørene mye "juling" før de går til driten? er lite vist i å ha noen rør som slutter å funke etter noen humper og litt bassdunking :P De skal visst ikke tåle så innmari mye har jeg hørt, som slag og sånn, men jeg hadde et par under dashbordet, uten at det skjedde noe, og så hadde jeg de liggende bak i hattehylla en stund, løst, så de slengte fram og tilbake, ikke.no problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canabiz Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Jeg har nettop solgt mine 2 blåe 30cm lange katoder til en kompiss. Men var der nettop, å jeg har ristet på dem, å de funker enda. NB! vi leikte starwas, uten direkte harde slag på hverendres katoder.. så de funker nåkk om du putter de i bilen. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 hehe, ok, hvis jeg vil lage diskotek utav bilen min, både inni og under. så gjør jeg bare følgende : kjøpe dette : Kald Katode : 16stk : kr 880 : (55kr stk) Inverter : 8stk : kr 520 : (65kr stk) lydkontroll : 4stk : kr 316 : (79kr stk) Totalt : kr 1716,- pluss frakt (får vel gjerne noe rabatter ved kjøp av så mange :) da blinker jo det som faen over alt, i bagasjerommet, over pedalene i kupe'en, under som ground kit og andre div plasser :P det hadde vært harry. eller så kan man skru dem på til å blinke normalt :dude: hapyhappy Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 For de kobles jo på denne måten 1stk lydkontroll styrer 2stk Invertere som styrer igjen 4stk kald katode hver (2 stk kald katode pr inverter) noen som har en bedre måte å koble det opp på? feks en måte å styre alle lydkontrollene slik at man kan skru alle på konstalt lys\av\lyd ved å trykke på en knapp? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 må få rota meg til å få tak i en slik lydsensitiv sak, så kan jeg hive noen katoder i bilen.. 2x blå, 1x rød og 1x uv... woho :rolleyes: Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 ja de er jo billige, koster jo bare 79 kr stk ;) vurderer å kjøpe meg en hau med sånne rør... lol.. da skal det bli råning i den hvite bilen min på statoil.. veit bare ikke hva farge jeg skal kjøpe.. mange forskjellige? hehehe Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 noe sånt som dette tenkte jeg på... hadde vært tøft med forskjellige farger overalt som blinker hvis man er på show, men det er ikke kult til vanlig liksom... så det må gjøres et valg :P Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 He-he... Spørs om ikke onkel politi kommer til å bli litt oppmerksom på deg. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliBreez Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 det er de fra før... det jeg tenkte var å ha det til anledninger der det kan passe inn :) er litt "små" harry med masse forskjellige farger lys under bilen :P Siter don't hate the player, hate the game. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Tror ikke det er så lurt å bruke de katode-greiene under bilen, er jo ikke noe beskyttelse-hylse utenpå. Har forresten bestilt 4 stykk 30 cm rør til å ha inni en bass kasse, viss det blir bra så kommer jeg til å bestille flere til å ha rundt forsterkerene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Det er et plastrør rundt katoderøret, selve røret er kanskje 1 cm i diameter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 det som er utenpå er jo et glassrør, tror ikke at det tåler så mye steinsprut og lignende som et undercar-kit gjør. Der er det tross alt enn plasthylse rundt, og det er jo mer fleksibelt. Men det går jo ann å prøve da, kan jo hende det funker fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canabiz Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by Laffy det som er utenpå er jo et glassrør, tror ikke at det tåler så mye steinsprut og lignende som et undercar-kit gjør. Der er det tross alt enn plasthylse rundt, og det er jo mer fleksibelt. Men det går jo ann å prøve da, kan jo hende det funker fint. Katodene jeg har hatt er det ivertfall plastik uttapå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg