Gå til innhold

Sower's Volvo 240 gl 84 modell. [vinterbil]

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Volvoen blir da henta imorra kveld, og jeg fikk nylig tilsendt en god del bilder fra søstra til karen av den.. så tenkte at jeg kunne så like godt starte prosjekttråden ;)

grunnen til at jeg starter med volvoen istede for saaben er at jeg vil prøve ut mine bilferdigheter på en herpa en istedet for gullet mitt.. *haha* :D so here we go!

Slik ser da herligheten ut forfra.. koksgrå<3

bil3.jpg

La merke til rust i kanalene, men får se hvor kritisk det er ;)

bil1.jpg

Innvendig så den grei ut :) litt slitte seter, men så lenge den har varme nok så er det tilgivelig >=)

innvendig1.jpg

<3

innvendig.jpg

Baki så det godt ut :)

baki.jpg

Bagasjelokket så for jævli ut.. O_o tydlig spor etter vinge.. :D men om ikke spakkel hjelper her blir det et lynkurs i sveising... :D

bakfra.jpg

Planer framover er:

* Nye dekk. Type vinter.

* Koni dempere (noen som vet ca . pris på nye til volvo?)

* 1000 meter lys (fine og fungerer bra dit vi skal;) )

* Effektpotte... liker ikke slalompotta :D

* Sette i et enkelt anlegg og fylle ut hulla i døra med høytalere så grevlinger ikke lager seg et hi der.

Ellers er det å gjøre bilen stivere.. :D

om noen her har forslag til mer hva vi kan gjøre så er det bare å rope ut :p

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da har vi funnet ut noe intressant anng bilen.... når vi trykker på grøftlysknappen, så stopper bilen sakte men sikkert opp... O.o

dette skjer BARE når vi trykker på den knappen ... så skal sjekke ledninger imorgen iallefall.. :thumb

det som skjer imorgen da er:

*skal under bilen og sjekke opphenga til potta, den har det med å dirre litt for mye og lage bråk

*se hvor stor skaden på fangern bak er... har noen bilder av det, MEEEN veit ikke helt hvordan man får til å overføre bildene fra dette kameraet til pc'n..-.-

*gå over motoren, sjekke om det er mangel på kjøleveske, olje etc.

*finne ut hvorfor gearkassa rister pokker når jeg kjører over fartsdumper..

*sjekke ut om det selges billige dekk i nærheten.. :D

alt skjer etter jobb som er kl. 15.00.. ;) bilder kommer nok imorra når jeg får snakka med mamma om hvordan dette "%¤#& kameraet fønker -.O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vognkortet ja! ligger i joggebuksa mi faktisk :D det er en 1985 modell 240 gle... så jeg gjetta ikke så langti fra! ;]

håpet på no billigere koni egentlig, men 2k hørtes egentlig rimelig ut, så får vente til lønninga om 5 dager før jeg skal goe gal på handling..:thumb

skal fikse 1000 metringer, så hovedlysa blir skjenda læll :)

skal tilbake til bilen snart nå og sjekke under den etter rust osv.. men eller så det bare ut til å være litt rust på bakre del av kanalene oO *overasket*

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten bildeupdate da.. :) men var låst ute fra bilen da jeg lånte vekk nøklene fra en som var på jobb, så fikk lite bilder fra innsiden -.-

men skal dit snart nå og ta bilder under og av motoren.. :thumb

bagasjerommet ser litt....stygt ut

DSCN3496.jpg

dette kan umulig være bra... o.O tips til hvordan jeg kan ordne dette? :D

DSCN3495.jpg

kanalrusten... *sukk*

DSCN3497.jpg

og der har vi tvillingene sammen.. <3

DSCN3498.jpg

litt o.t men et skrytebilde av gullet mitt.. xD

DSCN3501.jpg

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått fjerna leppa på bilen.. *hihi* den satt dønn fast pga. rustne skruer og skjulte skruer overalt, så har jeg kobla av grøftelysa som var både knust og kortslutta.. -.-

så etter jeg har liggi på bakken i noen timer, så ble jeg lei og skal fortsette å sjekke hvorfor motoren rister sånn inni helvete hele tiden, og gå over ledningene til bensin og pluggene.. etc. :D

men bilder!

fjerna leppa etter dette bildet.. og fikk endelig hele bilen opp i høyden.. :D

DSCN3503.jpg

THE ENGINE!!

DSCN3504.jpg

skal bytte fjærene til noe stivere... noen tips? :)

DSCN3509.jpg

understell

DSCN3508.jpg

litt innvendig.. ;)

DSCN3510.jpg

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider