Gå til innhold

kjølesystem problem, vann fra lufteskrue

Ranger emnet

Archeron

Anbefalte innlegg

Hei,har hatt mye problemer med bilen i det siste. Bilen er en Bmw 316i 93'.

Det beggynte med at den sto lenge på tomgang og det drypte vann fra kjølesystemet som gjorde at den kokte da jeg startet å kjøre.Dagen etter var alt fint (tok den på verksted og fikk de til å sette trykk på,slik at jeg så at det ikke lakk), det gikk rundt 2 måneder før det skjedde noe mer, da kokte den igjen. Usikker på om det lakk vann av den den gangen. Fant ut at jeg skulle skifte ekspansjontanken. Da dette ikke ble tett, limte jeg det hele med poxy.

Nå virker alt til å være greit, jeg fylte på vann, fikk ut det meste av luft (tror jeg) den sto og svev fint, jeg kunne skru på lokket på ekspansjontanken. Men det renner vann fra lufteskruen så lenge den står oppe.Da jeg stoppet bilen, så rant det over med vann ifra ekspansjontanken.

Hva er det som gjør at det lekker konstant i fra lufteskruen? Og hvorfor kom det så mye vann ut fra ekspansjonstanken når jeg stoppet bilen? (Tømte hele ekspanjonstanken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg gjorde dette på en E36 318.

Er det ikke noe radiatorlokk? Kun lokk på ekspansjonstanken?

Du må sansynligvis ha av lokket når du fyller på vann, la motoren stå å gå og etterfyll etter hvert som motoren drar til seg vannet. Ikke la den dra inn luft.

Når motoren har nådd arbeidstemp og ikke drar til seg mer vann kan du sette på lokket og sjekke lufteskruen.

Når det kun kommer vann, skrur den den igjen.

Som sagt er det en stund siden jeg gjorde dette på e36. Du kan jo ringe et BMW verksted å spørre om rette prosedyren.

Det kan være den har dradd i seg luft når du har gjort det tidligere, da får du gjerne litt symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider