Svends3n Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 går det an å bruke 1,8 gearkasse på 1,6? må man bytte drivakslingene og spindlene også? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 går det an å bruke 1,8 gearkasse på 1,6?må man bytte drivakslingene og spindlene også? Går fint an å bruke 1.6 og 1.8 kasser om hverandre.. eneste er at viss det er gti kasse så må du bytte til gti drivakslinger også da disse har større diameter på drivleddene mot kassen Men om du bygger om fra 4 til 5 gir så husk å bytt de plast overføringene som hører med.. står 5gang på de.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 okei. takk for svar:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet August 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Har det noe å si at det er gearkasse fra en monopoint motor? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 er det 5 trinns kasse må du også mekke til noe i gulvet ved girstange for å få den til å gå i 5. gir også mener jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 ATH kassa som sitter på bilder med f.eks RP motor (monopoint) har en litt annen utveksling enn kassene som sitter på biler med forgasser! og ATH kassa har 100mm flenser på kassa mot 90MM på forgasser :) mye bedre kasse er det og! eneste forskjellen på giroverføring til 5 trinns kontra 4 trinns er plastoverføringene hvor det står "4gang" og "5gang" på! :) Edit: flensene måler 4 mm mer enn knuta :) dvs. 94mm = 90mm og 104mm = 100mm Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 ATH kassa som sitter på bilder med f.eks RP motor (monopoint) har en litt annen utveksling enn kassene som sitter på biler med forgasser! Du mener biler? :D: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 gjør vel i grunn det :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 ATH kassa som sitter på bilder med f.eks RP motor (monopoint) har en litt annen utveksling enn kassene som sitter på biler med forgasser! Høyere eller lavere utveksling Dan?:): Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 høyere utveksling, kan dra den lengre på gira, og 5gir roer mer ned enn 4+E kassene.. mindre forbruk ligger på rundt 0.5 på mila langkjøring på min nå! 1.8 monojet med ATH kasse.. gammelgolfen med 4+E kasse (husker ikke betegnelsen) var jeg aldri under literen ATH utveksling: ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667 2Y (16v kasse) 2Y 020 5-Gang 02/86 - 10/91 3,455 2,118 1,444 1,129 0,912 3,667 Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 høyere utveksling, kan dra den lengre på gira, og 5gir roer mer ned enn 4+E kassene.. mindre forbruk ligger på rundt 0.5 på mila langkjøring på min nå! 1.8 monojet med ATH kasse.. gammelgolfen med 4+E kasse (husker ikke betegnelsen) var jeg aldri under literen Al`rigth.. Jeg har en 5girs kasse hos meg, har ikke målt langkjøring enda, men bykjøring går på ca. 0,8.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 er fort oppi 0.8 på litt inspirert by-kjøring jeg med :) ikke noe uvanlig der :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Må jeg bytte noe annet enn kassa for å bytte til en 90 mod 1,8 monopoint kasse på min 87mod 1,6 gasser? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 ja! begge indre drivknuter :) yttre er de samme, samme er det med akslene.. og det er "mulig" at det er større splines på clutchen, dette er jeg dog litt usikker på Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 så om jeg har en 1,8 monopoint motor med gearkasse og drivaksler, skal jeg klare å bruke den kassa på 1,6n min? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.