Gå til innhold

Vurderer kjøp av BMW 5 serie

Ranger emnet

Maskin Tveito

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av at så fort jeg får fiksa en ting så er det noe nytt som går i stykker på primeraen min. Jeg har litt sansen for 5 serien BMW. 520 er en bil jeg kunne tenke meg. Problemet er at jeg har ingen peiling på BMW! Får jeg en bil som står meir på jekk enn på hjul? Åssen er det med rust på disse bilene? har fått rustkvota mi på primeraen så håper det er meget moderat. Kom med erfaringer om disse bilene. Er den vanskelig å skru på sjøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28, E34, E39, E60? Hareid /eier selv de tre sistnevnte og jeg har vært fornøyd med de alle. E34 er en god bil, som er vesentlig lettere å skru på enn E39 og E60. Faktisk så var min 91 E34 520i feilfri så lenge jeg hadde den. Null rust, men nå behandler jeg bilene mine godt. Vasker og polerer støtt og stadig blandt annet. E39, spesielt stasjonsvogn sliter med noe rustproblemer spesielt på bakluka. Har selv sett en E39 stasjonsvogn på Kongen i Oslo og den så ut som et takras. Rust på flere steder, bulkete og alle felgene var kantkjørte med noe rust faktisk.. MEN. her kommer eieren inn i bildet. Eieren av denne bilen passer nok ikke på bilen og derfor blir den slik. Selv har jeg eid en E39 520i (ikke stasjonsvogn nei) og den hadde jeg ikke noen problemer, annet enn det som kommer ved 170 000km (som bilen hadde rullet). da var det kun noen sliteldeler osv. Ellers var bilen komplett feilfri og rustfri. Utrolig god bil og anbefales på det sterkeste. Selv ville jeg ikke ha begynt å skrudd på en E39..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger antagelig min e34 525 (24v) snart.. Litt mer futt enn en 520, det er en tung bil, og da vil en 2 liter slite litt. Men e34 er gode biler, og i mine øyne den peneste til bmw..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei jeg veit ikke helt jeg... Akkurat nå har jeg ikke lyst til å selge. Men det har gått litt opp og ned de siste dagene.. Lyst på litt nyere dieselbil som er billig i drift. 1liter på mila (blandet kjøring)(ca 12,5kr /mil) er ikke det værste, men i motsetning til en kompis med a4 1.9tdi quattro som har 0.5l l/mila (5kr/mil) så er det ganske mye..Bruker ca 50 000 i året på bensin, hadde jeg kjørt bilen hans hadde det vært 20-25 000kr på diesel i stedet.

Men jeg får se ann litt... Kanskje jeg kommer til fornuft igjen å beholder god bilen min :D

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med min bmw 525i 24v 92 mod. lite problemer, det du bør sjekke er bensin rør bak på tanken, om det er rusta, koster lite å bytte, men det er litt jobb. har hatt to biler av denne typen, og vert rusta hull i begge to. ellers har jeg stort sett bare positivt å melde fra min side.

bruker ca 0,85 - 0,9 på blandet kjøring med min.

min er forøvrig til salgs

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8133663&sid=3awcqwyDy629126&pos=11&tot=20

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger aldri under 10,2 på blandet i følge kjørekomputeren :(

Bensinrøret der er rustet på min også. drypper litt når tanken er full..

Ikke noen stor jobb å bytte altså`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider