Gå til innhold

Vw golf 3 gt spesial

Ranger emnet

Cossi2wd

Anbefalte innlegg

Heisann...

Dama skal ha seg ny bruksbil nå og har kikket på autodb da hun kom over en 92 mod Vw Golf 3 gt spesial..

Den har gått 170 000 ca..

Reg reima var byttet på 145 000 og bilen er eu godkjent aug 06

Har tenkt meg en tur å kikke på den..

Hva ville der ha gitt for en slik bil.. ?

Noe spesielt jeg bør kikke etter ?

Noen tips ?

mvh

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Dama skal ha seg ny bruksbil nå og har kikket på autodb da hun kom over en 92 mod Vw Golf 3 gt spesial..

Den har gått 170 000 ca..

Reg reima var byttet på 145 000 og bilen er eu godkjent aug 06

Har tenkt meg en tur å kikke på den..

Hva ville der ha gitt for en slik bil.. ?

Noe spesielt jeg bør kikke etter ?

Noen tips ?

mvh

Et sted mellom 30 og 40000.- Avhengig av tilstand osv..

Er laget mange tråder om kjøpsråd, ta deg et lite søk så finner du utfyllende info:):

Men, i korte trekk er det å sjekke etter rust på bakluka rundt vinduet, ved skvettlappene der dem møter innerskjermen. Se etter små buler på de sorte vinduspakningene, er det buler er mest sannsynlig rust også.

Nedre kant av dørene er også en typisk rust plass..

Du kan oppleve litt skraping ved giring fra 1 til 2gir, dette er da en slitt synkronisering ring og er ikke farlig elns. Oppstår når oljen i kassen er kald og en haster med å gire..

NB: Golf3 er ikke en rustholk altså, dette er bare steder det vil komme rust hvis eierne ikke tar vare på bilene sine.

Ellers er det de vanlige tingene du ser etter når du kjøper bil..

Du sier lite om motor og utstyr, men jeg tipper på 1,8 8v - 90hk, motorkode ABS, ikke airbag(kom i 93)...?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oppleve litt skraping ved giring fra 1 til 2gir, dette er da en slitt synkronisering ring og er ikke farlig elns. Oppstår når oljen i kassen er kald og en haster med å gire..

å? det har jeg på bilen min nå, høres ut som jeg bomgirer 2k! Er det lett å fikse dette? Peiling? :) Finnes det en tråd om dette kanskje? :|

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er alltid like morsom når det skjer foran masse folk (been there, done that).. :D

hehe, akkurat sånn flaks jeg også pleier å ha,.,,.kjørte forbi ringerike vidergående skole for noen dager tilbake, i friminutt perioden, da denne flotte lyden kom,.., mange så på :thumb :fatality:

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider