Gå til innhold

sierra ombygd fra forgasser til innsprøyting, starter ikke, HJELP!

Ranger emnet


G-Racing

Anbefalte innlegg

Ja, vi har da byggd om en sierra 2,0 fra forgasser til innsprøyting, men.. den vil av en aller annen grunn ikke starte og nå er jeg tom for ider...

Den tenner på alle 4 pluggene, den får bensin, (har hatt av fulerail'n og ja det kommer bensin ut av dysene) er muligens tenninga som er feil? hvordan skal denne stilles?

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still fremste stempelet på topp, ved å ta ut pluggen å stikke inn et skrujern..

Da skal rotoren i fordeleren peke mot ledningen som går til plugg nr 1..

 

Hvis du kun har bygd om til innsprut, uten å røre tenninga, så skal egentlig denne være rett..

 

Skal du få den bra justert, må du ha tenningslampe, evt på verksted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelern er anneledes på innsprøyting i forhold til forgasser så den er byttet... vet altså ikke om den er korekt montert i forhold til tenningen.. vil tro det er der problemet ligger, har tenningslape men for å bruke den på skikkelig vis må bilen gå.. så har et lite problem hehe

takk for tipset kenneth s4 får prøve det :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør du slik jeg sier..

Stikker et tynt skrujern i det fremste plugghullet, og finner når stempelet er på topp..

Da skal rotoren peke på pluggledningen til pluggen i det hullet..

Sjekk dette først, også sjekker du tenningsrekkefølgen om den er rett..

Er vel 1-3-4-2 eller 1-4-3-2 eller noe sånt..

Er viktig at plugghettene går til rett plugg..

Starter den fortsatt ikke, så stiller du motoren på stempel 1 - topp, løfter opp fordeleren, dreier motoren til stempelet går ned, og så opp igjen, og setter fordeleren tilbake..

Da snur du den 180 grader, og du kan prøve å starte igjen..

 

Virker ikke noe av dette, så vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nå fikk jeg faktisk start :thumb var for det første koblet feil på bensin hehe og tenniga var HELT på jordet.. men nå funker den fint, skal brukes på ACR til helga på sommertreffet :) takk for alle tips!

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår