Gå til innhold

en liten ting jeg lurer på ang, Volvo 740..

Ranger emnet

Canabiz

Anbefalte innlegg

Noen rettelser:

Volvo prøvde vel å ta seg selv i nakken i 1988, og lagde k-blokka, men sent i 1989 kom det en ny FT som var mye bedre. Sent i 1994 kom denne med oljeunderspyling av stemplene. Blokka tåler rundt 340hk. Skal man ha mer, må man betongfylle blokka for å hindre at sylindrene revner.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at oljeunderspyling av stemplene kom sent i 1994 sammtidig som B230fk kom, og det var da volvo begynte med oljeunderspyling av stemplene. Du kan jo se om du kan klare å få tak i noen B230FK før 1994. Det er overflod av disse maskinene på svenske bilopphuggerier http://www.bildelsbasen.se -> Volvo -> 940 -> Motor/Motordetalj -> Motor Bensin -> søk så etter B230FK. På Norske bilopphuggerier er de ganske vansklig å få tak i. Og de forsvinner gjerne med en gang de kommer.

Det eneste (tror jeg) er Aasen i bergen har kanskje noen på lager, men selger motorer bare topp og bunn for hele 15 000kr når jeg ringte dem. 8000kr for M90 for 4syl motor og 12 000 eller 14 000 for 5 og 6 sylindret motor.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by varjas

Da må du vente deg å koste på bilen skyhøye summer! :)

det er ikke bare 940 som er galvanisert, 740 ble galvanisert helt opp fra 86 :)

Men det var ikke før på slutten av 1988 (88b-modellen) at bilen ble helgalvanisert - altså over dørlista i tillegg til resten.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...