Gå til innhold

"Hjemmelaga bagasje rom sub"

Ranger emnet

Canabiz

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har hatt rf rfr2212 og en he12 de spiller rått ja, det er mye som spiller rått! jeg hadde heller kjøpt rockford fosgate.. jeg sammenligner rockford fosgate med galskap :dude:

på rfr2212 hadde jeg 1stk power acoustik mt1600 brokobla på hver spole.. :P

men jeg har dessverre ikke hatt råa til å testa de nye hx2 og team rf

:mad:

don't hate the player, hate the game.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Kan bare litt elektronikk, ikke hi fi.. :(

Men jeg satt opp et lite "annleg" som jeg lurte på om dere veit fungerer sammen. Å btw, RMS er det den effekten jeg skal se etter når jeg skal velge Forsterker?

*SUB: Rockford Fosgate RFP-3212 2stk = 4990,-

** Denne er vist på 2x 4ohms spoler. Ohm, er motstand, så er det bedre å kjøpe 2 stk som er på 2ohm?

*** Trur jeg kommer til å kjøpe 15", av samme type. Men den koster litt mere da.

*SUB Forsterker: Rockford Fosgate 301M brokoblet? Hvordan? 2295 ,-

Effekt maks brokoblet : 1 x 900W

** Har ikke funnet en MONO forsterker som passer? Altså, noe tips i jakten på forsterker? helst fra Bilradio Spesialisten, men om jeg får noe bedre en anna plass til bra pris så er det bra å vite! :D

*** Kunne tengt meg RockFord forsterker, siden subbene er det. :rolleyes:

*Høytalere: :eek: Rockford Fosgate HPC-2206 1995,- x 4

** Er dette noe å anbefale? Jeg tengte liksom at jeg ikke trengte noe 3veis høytalere bak å framme. (Dørene det er snakk om nå), siden den nogså kraftige subben.

75 watt RMS
Skal jeg da ha forsterker på 4x 150W eller 4x 75W ?? :eek:

**** Hvor mange ohm er disse? 4?

*4xForsterker: Sony XM-460GTX 2390 ,-

** Denna var på 4x60w 4ohm, så den passer vell?

*Kondensator: Basic 10005 1f kondensator 1990,-

** Denne passer til subben/forsterkeren?

Håper ikke detta er overdrevet annlegg? Jeg har tengt å invistere i bilen min, og den skal ikke være et rustflak me annleg til dobbelt så mye som bilen er verdt! ;) Noen som har litt peiling på motor åsså kansje? har lyst å kjøpe ny motor til volvoen. Motoren er 113hk =( Så kansje jeg kan kjøpe ny motor? hadde vært digg med minst 200hk. (vist det går da... ):rolleyes:

Skal kjøpe meg NOS også, men det er vell bare for at klistemerke jeg driver å fixer skal passe inn..

*Ivertfall annlegget kom på:

Antall produkter: 9

Total pris: Kr. 19645,-

altså 20 000,- Dette er vell ikke så gale?

Mvh, Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg hadde villa testa dette her hadde jeg vært deg :

http://www.flashaudio.no/html/products_2.asp?clientid=432962&category=Pakke+l%F8sninger&show_product_list=Yes

eller den rockford oppsettet og en audison lrx monoblokk lasta ned i 1ohm... det bør funke..

høytalere : focal access.. og en 2kanals audison forsterker på de..

eller eventuelt 4 kanals.. sats på lrx der og.. da har du kvalitet lang oppi rompa :eek:

men, en kompis skal selge en rockford fosgate monoblokk, forårets modeller.. skal visst være bra.. 750 den het da? eller var det 500? husker ikke helt. skal høre.. skal vel ha 3500 for den ellerno..

don't hate the player, hate the game.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekNetium : takk for svar, jess han har kombi! men han har bare en power acoustik mt1600-2 forsterker, vet ikke om den klarer å drive 2 sånne vega 15 skikkelig i lukket. men vi skal begynne på kasseprosjektet på mandag. 140 liter totalt går fint i en scorpio

Har hørt gode ting om Power Acoustics Gothic-serie iallefall, helt siden 1800-utgaven ble testet med gode karakterer i Lyd og Bilde for noen år siden. Det viktigste med bilstereo er at anlegget er sånn noenlunde balansert, med andre ord; ikke Ground Zero Plutonium 15" + Sony 50W forsterker, eller for eksempel en stor monoblokk + Boss subber.

Moralen er: Det hjelper virkelig ikke mye med en liten forsterker på et fullgodt anlegg. Blir som å bare kjøpe KW-kit og lavprofildekk til en Fiat Uno 0.9 for så å håpe at man vinner banetreffet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekNetium: Problemet med den anbefalte bassreflekskassen er at når man skal spille virkelig dyp bass høyt, så slår svingspolen/talspolen/voicecoilen/spolen inn i endestykket (bunnen av bassen, under magneten), og lager fæl lyd, samtidig som man ødelegger det fine basselementet sitt.

Dette skjer pga at man spiller under avstemningsfrekvensen på kassa. Du kan f. eks ha hatt avstemningsfrekvensen på 35hz og når du spiller frekvenser under det vil ikke elementet møte på noe motstand i kassa og dermed bunne helt. Du kunne prøvd med lengre porter. Eller porter med mindre diameter.

tekNetium: Blir som å bare kjøpe KW-kit og lavprofildekk til en Fiat Uno 0.9 for så å håpe at man vinner banetreffet.

Satan ikke diss Fiat Uno!! :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan kommer her å si at en stakkars liten puslete RF HE er bedre enn en Alpine Type R..

Type R er en kvalitets subwoofer som har andre kvaliteter enn å dunke rundt i gata, noe som ikke HE'n kan engang.

Rockford er et meget respektert merke etter min mening, ikke noe dissing på gang. Men, tenk deg om da. Du kan ikke sammenligne en bunnmodell fra RF mot en Alpine Type R.

Type R spiller meget definert, stramt osv til prisen og har en temmelig godkjent SPL faktor også.

Type R anbefales!

Best Regards

Lars Ove Skarseth

Team JL Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider