Gå til innhold

"Hjemmelaga bagasje rom sub"

Ranger emnet

Canabiz

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RiZLa

Ingen kan kommer her å si at en stakkars liten puslete RF HE er bedre enn en Alpine Type R..

Type R er en kvalitets subwoofer som har andre kvaliteter enn å dunke rundt i gata, noe som ikke HE'n kan engang.

Rockford er et meget respektert merke etter min mening, ikke noe dissing på gang. Men, tenk deg om da. Du kan ikke sammenligne en bunnmodell fra RF mot en Alpine Type R.

Type R spiller meget definert, stramt osv til prisen og har en temmelig godkjent SPL faktor også.

Type R anbefales!

Best Regards

Lars Ove Skarseth

Team JL Audio

Joda, for all del Type R subben spiller faktisk ganske så pent de...men de tåler jo nesten ingenting heller da :D

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Siden det såpass krangling her angående RF og Alpine, så får vel jeg også slenge meg med... ;)

RF HE woofere ville jeg nok lagt litt under Alpine R...

Men RF HE2 woofere ville jeg glatt lagt over Alpine R igjen.

Joa, det var kanskje litt vel drøyt å påstå at RF HE spiller bedre enn Type R'en...men det er pinadø ikke langt i fra :D

Har solgt endel av begge deler....men jeg må innrømme at i de tilfeller kunden velger mellom HE/HE2/HX2 og Type R...etter en lengre demo...så har det sjeldent gått Type R's favør....

Det jeg ikke liker med den er at den blir så jæskla anstrengt i lyden når den blir litt belastet....i kontrast til de andre subbene jeg nevnte :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke liker med den er at den blir så jæskla anstrengt i lyden når den blir litt belastet....i kontrast til de andre subbene jeg nevnte

Ja det kan nok hende. Men så er jo type r stort sett en sq subwoofer da. Og, den liker mye watt. :P

Siden det såpass krangling her angående RF og Alpine, så får vel jeg også slenge meg med...

RF HE woofere ville jeg nok lagt litt under Alpine R...

Men RF HE2 woofere ville jeg glatt lagt over Alpine R igjen.

Totally agree.. Men, så spørs det jo hva folk prioriterer.

BTW, noen som har hørt om JL Audio W7...?

0210cae_jla02_zoom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaliBreez: er de spl dynamics elementene bra?

Dem er bra ja. En sånn 15" i lukka kasse på 45liter spiller forbanna pent. Den tar all musikk. Jeg har også målt den kassa til 138dB. Det burde holde for de fleste. Anbefales sterkt. Synd at prisene i Norge er så høye....:rolleyes:

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De JL audio subwooferne har en nesten uoppnåelig pris..

10w7 har en pris på omtrent 10.000,-

12w7 : 12-13.000,-

13w7 : 14-15.000,-

JL audio Monoblokker :

500/1 : 10-11.000,- (500w rms 1-4 ohm.)

1000/1 : 18-20.000,- (1000w rms 1-4 ohm)

JL Audio Frontsett :

XR-650CSi : 6-7.000 (2-veis)

XR-653CS : 8-9.000 (3-veis)

Holder på med et demobygg som inneholder 2 av de 10", 2 stk frontsett i front(3 veis, mellomtone på dashboardet)

4 stk midbasselementer, 2 i hver dør.

Blir vel 2 stk 500/1 forsterkere, 2 stk 300/2, og en stk 300/4.

Pioneer DEX-P9R og DEQ-P9 blir brukt som "hovedenhet", den komboen har en veil. pris på 26.000,-

Har holdt på i 3 måneder i strekk hver dag, med bruk lyddemping til verdi av 6-7000 tilsammen, interiøret er gjort om,lakkert, jobbet mye med. Trukket om mye, glassfiber er lagt på sidepanel, lakket i bilens farge.

Mye annet er lakket i bilens farge, mye krom detaljer.

Dørene er ombygd.

Verdien og arbeidet rundt kan ikke verdesettes..

It's just too damn much...

Best Regards

Lars Ove Skarseth

Team JL Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil bygges dette her i?

Honda Civic 94, blir en spesiell bil etterhvert.. Fullt wings West Avenger kit, breddede skjermer (mye!), 18" BK Racing 299 felger i black chrome m/ gullskruer, karbon angel eyes hovedlykter, carbon style baklykter. Osv osv osv osv..

Blir vel en spoon motor siden... Men, nå får det holde med knappe 100hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love dere at Spl Dynamics spiller høyt!! Jeg har en 15" og DIG 1450. Spl Dynamics er et finsk merke, så hvor tror dere et er billig å kjøpe det?;) ;) Det er mulig å få 15" for ca 2000 kr der.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider