Gå til innhold

knekt bolt!

Ranger emnet

Larsern_1988_

Anbefalte innlegg

Borre hull i midten og dra ut med skruekstraktor =) De er linksgjenga og skal som regel gå bra. Bare pass på å få sentrert hullet før du borer. Bruk HSS bor.

EDIT: Er en grunn til at det kalles strekkbolter og IKKE skal brukes om igjen :iconsm

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borre hull i midten og dra ut med skruekstraktor =) De er linksgjenga og skal som regel gå bra. Bare pass på å få sentrert hullet før du borer. Bruk HSS bor.

EDIT: Er en grunn til at det kalles strekkbolter og IKKE skal brukes om igjen :iconsm

er ikke strekkbolt! alle de andre ser bra ut bortsett i fra den som knakk, men jeg trodde den egentlig sku holde(gadd ikke å kjøpe ny)

skal prøve å få den ut når det blir bedre vær. er ikke nok plass til borret så jeg må skaffe en vinkel ledd til det først...(er bolt nummer ti på scorpio)

Tja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke strekkbolt! alle de andre ser bra ut bortsett i fra den som knakk, men jeg trodde den egentlig sku holde(gadd ikke å kjøpe ny)

skal prøve å få den ut når det blir bedre vær. er ikke nok plass til borret så jeg må skaffe en vinkel ledd til det først...(er bolt nummer ti på scorpio)

Grisepikk/skrueekstraktor er helt ok. Jeg bruker vanligvis bor som er halvparten i diameter av bolten som skal ut. Ta mål av de andre boltene så du vet hvor dypt du skal bore. Bor gjerne med toppen på plass for styring (bruk hylse i bolthullet). Sentrerer du riktig kan du etterhvert bore ut hele kjernen av bolten slik at gjengene kan trekkes ut som en "ståltråd".

Har du hatt rene og smurte gjenger skal bolten lett la seg skru ut når presset fra topp/bolthode er vekk. Kanhende det holder å dore bolten ut (bruk dor for å rotere bolten). Er det vanskelig o komme til med bor; forsøk med dor først.

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider