Gå til innhold

Hjelp ang. Vinyltak..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått vinyltaket til bilen min.. Å i den annledning så lurer jeg litt på hva som anbefalles når det gjelder forarbeid osv. før bilen blir send til den som skal legge det.. Også om det er noen som vet om noen som gjør en god jobb med å sette på vinyl taket, helst nærme østfold..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått vinyltaket til bilen min.. Å i den annledning så lurer jeg litt på hva som anbefalles når det gjelder forarbeid osv. før bilen blir send til den som skal legge det.. Også om det er noen som vet om noen som gjør en god jobb med å sette på vinyl taket, helst nærme østfold..

Limes vinlytaket på. eller bare strekkes det over?

Hvis det ikke limes ville jeg malt det med en bra rustmaling først, siden det er rust mellom vinylen og takplata som er det typiske problemet med vinyltak. OBS! Bruk en rustmaling som fester bra også på underlage UTEN rust!

Anbefaler et middel som heter Rust Bullit. Se mer om dette under karosseri-trådene.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vell strekkes å limes.. Har vært vinyl på bilen orginalt, også har det blitt tatt av på en mer eller mindre amatørmessig måte så jeg ser for meg en del rustsveing før jeg setter på det nye. Men jeg tenkte på galvanisering eller noe i den duren, da er vell ikke rust noe problem noe mer?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vell strekkes å limes.. Har vært vinyl på bilen orginalt, også har det blitt tatt av på en mer eller mindre amatørmessig måte så jeg ser for meg en del rustsveing før jeg setter på det nye. Men jeg tenkte på galvanisering eller noe i den duren, da er vell ikke rust noe problem noe mer?

Bare sjekk om limet funker greit oppå det du velger å bruke.

Vil jo tro endel veteran-folk har vært borti denne problematikken?

Regner med tenker på såkalt kald-galvanisering, eller skal du dyppe hele karosseri-taket i galvaniserings bad?

Kald galvanisering har jeg dårlige erfaringer med. Det finnes sikkert flere typer, men den jeg har prøvd festet dårlig til metallet og hadde liten slitestyrke.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

En kamerat av meg har en 70 Charger som har vinyltak.

Han bytta det hos en salmaker her i fjorden.

Husker ikke helt hva som ble gjort av grunnarbeid da dette er noen år siden.

Taket ble bra. Du kan jo kontakte salmakeren sjøl for å høre.

Har brukt han til interiør & seter og jeg er godt fornøyd med jobben hans.

ANDERSENS SALMAKERVERKSTED AS

Hoppestadvegen 396 3721 Skien

35 59 05 22

Morten Buland bør vel også kunne svare på hva en bør gjøre eller ta jobben for deg.

Han bytta cab for meg en gang og det holder seg bra enda. (6 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider