Gå til innhold

Kjøp av mondeo?


solrud

Anbefalte innlegg

Som sagt, driver og titter litt tpå mondeo om dagen.. trenger en bruks bil, så har funnet en på nettet til en 30 tusen, gått 190 000 snart vel med automat, reg reim skiftet for 10 000 km ell no..

 

er dette noe og satse på? har aldri hatt ford, så litt på ukjent grunn her..

 

noe bør se etter, eller styre bort fra? vet ikke om 190 000 er langt for en mondeo 93 modell jeg..

 

er automat kassene på disse bilene noe og satse på?

 

takker for tips og råd :D

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger godt i pris da, til å være 93'.. Solgte min 96' (Se tråd i signatur) for 34500, med nye dekk og felger og var gått 183 000.

 

Intervallene på reg.reim skifte er vel på 70 000/5 år, så går ut ifra at dette er skift nr. 2. Har aldri vært bort i Mondeo med automat, men det er i allefall ikke et "kjent" problem, eller et problem i det hele tatt meg bekjent. 190 000 er ikke spesielt langt, men kommer jo såklart an på hvem som har kjørt bilen før, og hvordan den har blitt kjørt. Jeg hadde Mondeoen min i 1 år, og kjørte ikke bilen hardt, ei pent heller, og den begynte smått å tikke. Før meg var det min far som eide den, og han kjører som en prest, så vær obs på evt. tikking.

 

Ellers, som de fleste mondeoer lider den kanskje av mondeo-syken. Altså, ujavn gange på 1500-1800 omdr. og ujvant drag opp mot sperra, går litt i bølger. (Alle mondoer jeg har vært borti har det vært slik på, og jeg har kjørt en del forskjellige mondeoer)

 

Håper dette ga litt bedre innsikt.

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger godt i pris da, til å være 93'.. Solgte min 96' (Se tråd i signatur) for 34500, med nye dekk og felger og var gått 183 000.

 

Intervallene på reg.reim skifte er vel på 70 000/5 år, så går ut ifra at dette er skift nr. 2. Har aldri vært bort i Mondeo med automat, men det er i allefall ikke et "kjent" problem, eller et problem i det hele tatt meg bekjent. 190 000 er ikke spesielt langt, men kommer jo såklart an på hvem som har kjørt bilen før, og hvordan den har blitt kjørt. Jeg hadde Mondeoen min i 1 år, og kjørte ikke bilen hardt, ei pent heller, og den begynte smått å tikke. Før meg var det min far som eide den, og han kjører som en prest, så vær obs på evt. tikking.

 

Ellers, som de fleste mondeoer lider den kanskje av mondeo-syken. Altså, ujavn gange på 1500-1800 omdr. og ujvant drag opp mot sperra, går litt i bølger. (Alle mondoer jeg har vært borti har det vært slik på, og jeg har kjørt en del forskjellige mondeoer)

 

Håper dette ga litt bedre innsikt.

 

takk takk :)

 

høres bra ut.. kanskje ligger litt rom for og prute da.. hehe.. :P alt er mulig..

har ikke sett på bilen enda,bare fått litt info fra selger, men virker meget grei..

 

på jakt etter en bruks bil som er helt ok.. så da tenkte litt på mondeo, er jo okey plass i den også..

 

hvordan er bensin forbruket på disse bilene?

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere deg på en del punkter Michael:

 

  • Intervallene på reg.reim skifte er på 120 000/5 år.
  • Ang tikking i motoren, dette skjer om man kjører med billig syntetisk eller halvsyntetisk olje (Og om bilen har vært fulgt opp dårlig ved service). Jeg annbefaler Penzoil eller Quaqerstate halvsyntetisk olje, skifte på 10 000 og vær nøye med filterbytte anhver oljeskift. Dette har vært gjort på min som nå har rundet 250 000 og ingen problemer med motoren.
  • ujavn gange på 1500-1800 omdr. og ujvant drag opp mot sperra. Dette skyldes enten: Gamle plugger/kabler, Skitten/Deffekt MAF eller lekasje i vakumslangen bak ved fordeleren (T-slange).

 

Ellers har jeg ikke hørt noe om automaten. Bensinforbruket ligger på ca 0,65-0,7 ved normal kjøring (manuell gir), jeg har et tungt høyreben på E6 til jobb (liger som regel 20 km over skiltet hastighet :D) så jeg har hatt den oppe i 0,77 men syns likevel ikke dette er for ille.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere deg på en del punkter Michael:

 

  • Intervallene på reg.reim skifte er på 120 000/5 år.
  • Ang tikking i motoren, dette skjer om man kjører med billig syntetisk eller halvsyntetisk olje (Og om bilen har vært fulgt opp dårlig ved service). Jeg annbefaler Penzoil eller Quaqerstate halvsyntetisk olje, skifte på 10 000 og vær nøye med filterbytte anhver oljeskift. Dette har vært gjort på min som nå har rundet 250 000 og ingen problemer med motoren.
  • ujavn gange på 1500-1800 omdr. og ujvant drag opp mot sperra. Dette skyldes enten: Gamle plugger/kabler, Skitten/Deffekt MAF eller lekasje i vakumslangen bak ved fordeleren (T-slange).

 

Ellers har jeg ikke hørt noe om automaten. Bensinforbruket ligger på ca 0,65-0,7 ved normal kjøring (manuell gir), jeg har et tungt høyreben på E6 til jobb (liger som regel 20 km over skiltet hastighet :D) så jeg har hatt den oppe i 0,77 men syns likevel ikke dette er for ille.

 

Okey! Takk takk.. Høres jo bra ut det.. :)

Det var jo ikke galt bensin forbruk til og være bensin.. we like.. :P

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere deg på en del punkter Michael:

 

  • Intervallene på reg.reim skifte er på 120 000/5 år.
  • Ang tikking i motoren, dette skjer om man kjører med billig syntetisk eller halvsyntetisk olje (Og om bilen har vært fulgt opp dårlig ved service). Jeg annbefaler Penzoil eller Quaqerstate halvsyntetisk olje, skifte på 10 000 og vær nøye med filterbytte anhver oljeskift. Dette har vært gjort på min som nå har rundet 250 000 og ingen problemer med motoren.
  • ujavn gange på 1500-1800 omdr. og ujvant drag opp mot sperra. Dette skyldes enten: Gamle plugger/kabler, Skitten/Deffekt MAF eller lekasje i vakumslangen bak ved fordeleren (T-slange).

 

Ellers har jeg ikke hørt noe om automaten. Bensinforbruket ligger på ca 0,65-0,7 ved normal kjøring (manuell gir), jeg har et tungt høyreben på E6 til jobb (liger som regel 20 km over skiltet hastighet :D) så jeg har hatt den oppe i 0,77 men syns likevel ikke dette er for ille.

 

det var kanskje en grunn til at bilen din gikk så billig da michael? i og med at den tikker og har ujevn gange?? hehe. har ikke hvert borti de problemene selv men kan fortelle at jeg ligger ca 0,1 over manuelt giret i forbruk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sitter her litt betutta, savner den litt jeg. hehe neida grattis med ny bil. den bilen er god:)

 

 

hehe.. var god ja, fått en rund vask inni og ute nå i dag.. hehe;)

En liten morsom ting som dama så i går, på den cd deres, han fredrik som du er med i den gruppa er fettern til dama;) hehe. bra musikk forresten! ;)

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du pimper den opp, solrud? :D

 

 

hehe.. tror dette blir en bruks bil som skal holdes orginalt jeg ass;)

 

fått streng beskjed av min kjære at ikke får lov og pimpe denne opp:P

Dessuten frister ikke så mye, pimped meg litt lei.. hehe.. holder med kundebilene framover for meg ass:P

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. tror dette blir en bruks bil som skal holdes orginalt jeg ass;)

 

fått streng beskjed av min kjære at ikke får lov og pimpe denne opp:P

Dessuten frister ikke så mye, pimped meg litt lei.. hehe.. holder med kundebilene framover for meg ass:P

 

Slik å forstå.. Jeg som så for meg cossiemotor, bakhjulstrekk og tidenes odds bombe da den plutselig dukket opp fra intet og vant Breisladden 2007 :jackinbox: :win

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår