Gå til innhold

Litt bedre lyd i en Caddy!

Ranger emnet

mcbanan

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis med å sette noen litt greiere høyttallere i en Caddy, den modellen fra 95-2002 elns, og lurte på om noen her hadde noen tips?

Hvordan får man opp de dekslene på dashen enklest for eksempel?

Hvor store høyttallerne er originalt?

Noen tips til gode, relativt rimelige elementer?

Takker for svar:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjelpe en kompis med å sette noen litt greiere høyttallere i en Caddy, den modellen fra 95-2002 elns, og lurte på om noen her hadde noen tips?

Hvordan får man opp de dekslene på dashen enklest for eksempel?

Hvor store høyttallerne er originalt?

Noen tips til gode, relativt rimelige elementer?

Takker for svar:)

I dashen får du fint plass til 4" boston pro mellomtone mulig du greier å få til en god 4" coax også.

Dekslet er klipsa fast, brutter'n jekka det opp med en plast sparkel, uten å skade noe, men ta deg litt tid, og prøv å "føle" klipsene.

Dørene er det 6,5" men Boston pro 6,5" bygde for mye ut (ikke inn i døra) slik att det orginale dekslet ikke kom på plass særlig bra.

Det perfekte for den bilen burde være en god coax 4" og 6,5" som ikke har for tykk monterings krans.

Og bak sete, under skilleveggen, så får du fint plass til kasse hvor du kan plassere noen "råe" 6,5" om du ønsker det.

Soundstream skulle nok gi deg det du trenger til en rimlig penge, eks 4" coax tarantula + 6,5" bass fra samme serie, om en får kjøpt dem uten delefilter og diskant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takker for svar! Men det er ikke høyttallere originalt i dørene, er det vel? Er vel ikke lagt opp med kabler der heller da?

Men dekselet, må jeg nedi i det luftehullet midt i og kjenne rundt, eller må jeg presse noe ned imellom dashen og selve dekselet?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takker for svar! Men det er ikke høyttallere originalt i dørene, er det vel? Er vel ikke lagt opp med kabler der heller da?

Men dekselet, må jeg nedi i det luftehullet midt i og kjenne rundt, eller må jeg presse noe ned imellom dashen og selve dekselet?

I min bror's Caddy så satt det 6,5" orginalt i døra, og kun diskant i dashen.

Du må ha opp hele dekslet, helt i kanten. Og det er akkurat det som gjør det så enkelt å lage merker i dashen, midt i syns rettningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lettere å vippe opp "lufte greia" i høytalerdekselet først... putter bare ett skrujern nedi og jekkern opp.. så kan du putte fingrene nedi det hullet og føle deg frem til klipsa som fester høytaler dekselet.... (på dashen)

I min bror's Caddy så satt det 6,5" orginalt i døra, og kun diskant i dashen.

Du må ha opp hele dekslet, helt i kanten. Og det er akkurat det som gjør det så enkelt å lage merker i dashen, midt i syns rettningen.

Nissan Navara 2008

Vw Golf 1983

Yamaha Yzf-R6 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg sprakk dekslet i min caddy..

du må værra veldigforsiktig så det ikke sprekker..

i tilleg er det lett og lage merke med sparkelen/skrutrekkeren eller hva du bruker. i kanten du legger ann på for og vippe opp.

Men siden min allerede er sprekt kunne jeg kanskje vippe det op i morra. og sjekke hvordan klipsa sitter. og da prøve og forklare det .... kanskje ikke lett og forklare men..

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( jeg sprakk dekslet i min caddy..

du må værra veldigforsiktig så det ikke sprekker..

i tilleg er det lett og lage merke med sparkelen/skrutrekkeren eller hva du bruker. i kanten du legger ann på for og vippe opp.

Men siden min allerede er sprekt kunne jeg kanskje vippe det op i morra. og sjekke hvordan klipsa sitter. og da prøve og forklare det .... kanskje ikke lett og forklare men..

edit: jeg kunne kanske tatt ett bildet med mobilen... ska prøve og få gjort det i morra... hvis du ikke alleredet har fått det av da :)

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det hadde vært supert, Tjukken!:) Får se litt rundtom etter høyttalere, og diskutere litt med eieren, så får vi begynne i helga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/161311/

Denne må da være helt ok? Kom gjerne med tips:) Eieren ville visst også ha en aktiv sub for å få litt trøkk på vei til jobb, hehe, noen tips der og?

Edit: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=QM265-6E&vg=100&vgpath=Varekategorier/48/13/100 Fant en til i samme prisklasse, hur tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra bildet så ser det ut som om Helix settet vil passe bedre i døra. (Forutsat att 95 modellen er like 03 modelen.. noe jeg antar)

skal få tatt bilder etterpå.. både dash dekslet og dør dekslet

Subber ja.. da må du enten finne noe som er lite nok til og gå bak/under setet.

eller stort nok til og få trøkket igjenom skille veggen...

bak setet må muligens bygges... jeg har to 6.5" i hvær sin trykkammer kasse..bak setet... trøkker greit men har liten dybde....

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

link til bildenne...

Ser ut til og væra lettest og bruke en skrutrekker i luftekanalen på dashen.

Er det ikke litt artig, att på VW Caddy, så står det Seat bak alle deksler :roll: :roll: :roll:

Men, de kassene, tjukken, blei ikke dem 21cm høye??

Ser på bilde att det er en god kant mellom ellement og kasse kanten.

kanskje en kan finne noen "små" 8" som kan trues i kasse der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider