Gå til innhold

Skal jeg slå til eller ikke?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Tanten min skal selge sin 240 hun fikk etter skillsmissen, xen tok Passaten fra 2001, og lot hun sitte igjen med 240en som har vært hjertebarnet hans over lengre tid. Penger tok vel overhånd for følelser osv.. Når det kommer til bilen han valgte.

Bilen det er snakk om er en 244 86 mod med 93 mod motor fra 740 av typen B230F. Det kjedelige er at motoren er koblet med en automat og dermed ikke så "gøy" og kjøre som min nåværende E30.. Uansett, hun selger billig..så jeg overlever.

Er litt rust i hjulbuene, men ser ikke ut som om det er noe verre enn at man kan pusse det ned.. var også litt rust på innsteget på førersiden, uten at jeg vet noe om hvor ille dette evt er.

Motorrom osv er rimelig strøkent, og motor har visstnok ikke gått mer en 65k. Karroseri har enda ikke rundet 195k på tellern. Dog uvisst om dette er byttet med motorbytte eller ikke. Så kan hende kjerra har rullet 500k..

I interiøret så er det R-Sport setetrekk av typen blå, litt slitt på førersiden, men kan sikkert fikses med en symaskin.. Ellers generell slitasje på plastisken, men det kan også fikses med litt lynlim osv..

Her er bilde av vindunderet:

volvo1.jpg

volvo2.jpg

Bilen selges til meg for under 10 lapper.. skal jeg slå til? :D

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slå til!! helt klart!! det der er konge bil med konge motor som går veldig rimelig i forhold til resten av volvo motorene fra 80 tallet.. den lille rusta er ingen ting.. bare få stoppa nå mens det er lite så slipper du å skifte hjulbuen senere..

bare se på hva jeg kjøptew for 7k :p

29072006480.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReWrite: Slå til!! Ser jo ut som en knall bil, og med den motoren slipper du i alle fall tenke FOR mye på forbruket i forhold til andre motorer..

2 Fast 2 Førti: Uffda :P Hehe

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp den, herregud og den så ut :)

Volvo is leik shit!!

Den ser da ganske fin ut den må jeg si. Fin lakk, trenger bare nye felger og manuell kasse om han foretrekker det så er den strøken den.

Men om man ikke liker 240 så er det vill ikke inntressant men da hadde han vell aldrig vurdert det heller?

Han sier jo det var hans x-onkels hjertebarn i mange år så er vell behandla pent kan jeg tenke meg!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker jo litt digg med tanke på plass osv..

E30en min har tålt alt.. og har hørt at Volvo er enda mer slitesterk..

Uansett, alle jeg snakker med sier at volvo er som en legobil, ting er lett og bygge om..

Og generellt så virker ikke volvo deler så overpriset..

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at det er greit nok at 240 ser ut som en pappeske med hjul, men helvette det er bra biler! tåler mye bank, lett å trimme med tanke på turbo, omtrendt alle har hatt en, så kunskap er å finne overallt om du trenger hjelp til noe, de er enkle å skru på, og deletilgangen er enorm, vertfall der jeg bor :)

så for all del, kjøp!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider