_Kenneth_ Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Man hører jo alle steder at dumpventil bør monteres så nært gasspjeldet som mulig.. Dumpen på S4'en sitter jo et stykke unna det.. Jeg tenkte på muligheten til å flytte den opp til rett før innsuget.. Det vil jo gi bedre effekt, samt at folk ser den bedre, og det er jo kult.. Noen kommentarer/advarsler til dette..? Er fortsatt snakk om resirkulering, så må jo gå slange bort til før turboen da.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Tror dette kun har noe for seg med åpen dump.... Det går jo an å prøve, men jeg tror det fungerer best med den orginale plasseringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Poenget med dump, i begge tilfeller, er jo at luft skal bort fra gassspjeldet.. Fordelen med å ha den næsrmest mulig innsuget, er jo da at luften fra dump og frem til innsug, slipper å snu å gå i revers, for å komme seg ut.. Jo nærmere spjeld, jo mindre luft som går feil vei.. Da vil den i tillegg begynne å ladde fortere og.. Det er det jeg har lært om dump.. 'Men aner ikke hvordan det er på resirkulering, men det skal jo fungere likt det, eller..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 når enn har resirk. dump, går ikkje ladelufta frå dumpen til mellom LMM å turbo? vil ikkje lufta berre gå i loop uten av den får seg ut av systeme+ at turboen fortsatt mata på :wonder: skjønne ikkje logikken, grett nokk me open dump for den sleppe no rett ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Jo, den kommer mellom turbo og lmm, men når dump er åpen, har du sleppt gassen, og turboen ladder da ikke mer.. Så det jevner seg jo ut etterhvert.. Trykket vil vel være der lengre, men det gjør jo at turboen ladder fortere ved neste pådrag igjen.. Folk har erfart at man kan spare MYE bensin på å ha resirkulering, i stedet for åpen.. Det er noe med blandingen som blir feil når du benytter åpen, slik at bilen bruker mer.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 korleis bli lyden med resirk.dump? null "dumpe"lyd? men de finnst vel en kombinert dump. både resirk. å åpen.. trur eg leste om en svensk s6 so hadde de.. korleis bli den? leggetid :zzzz: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.