go-by Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Noen som veit hva en T04B med A/R 60 kompressor og A/R 58 turbinhus holder til? Hk og turbotrykk? Trur det er en slik turbo som er levert med dette settet: http://www.gikturbo.se/performance.asp?produktGrupp=50&toplevel=0&level=2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 ingen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Holder vel til en 400hk+ hvertfall.. Jeg er ingen kyndig person på dette området.. Men hvor mye effekt skal du ha ut? En fra fredrikstad (lange-flate-ballær område) har bremsa 515hk med den største T34 snurra og den vil svare ganske fort med en sånn kontra en ren T04. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Sikter på ca.450-500hk. hadde denne turboen liggende så eg tenkte eg skulle bruke den til å begynne med vist den ikkje er helt håpløs. klarer den 350+ er den god nok inn til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 :bump Noen andre som har vært borti en slik turbo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 en t3-t4 hybrid turbo holder jo til over 400hk, så en rein t4 burde da klare en del mer.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 en t3-t4 hybrid turbo holder jo til over 400hk, så en rein t4 burde da klare en del mer.. Har en T3/T4 med ar60 komp. og ar63 turbin hus og integrert WG på konebilen, KRB mente den ikkje klarte mer en ca 300hk. Har snakka med GIK om T4 turboen men han eg snakka med kunne ikkje si noe sikkert, han måtte ha ett nr. som sto på turboen, eg gav han alle nr. som stod der men det sa han ikkje noe. Han tippa minst 350, kansje 400 eller meir. Hadde blit kjempe happy vist noen kunne si noe mer sikkert, men takk til de som prøver å hjelpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Monter og prøv :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Ta mål av lille dim og store dim på kompressoren din... så skal jeg altids fortelle deg hva effekt den klarer! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 3" inn i kompressor, 2" ut av kompressor, 3" ut av eksoshus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S2sedan Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 En T04B a/r 60 klarer ca350-400. Tar du av kompressor huset kan du måle storedim og lilledim på kompr.hjulet så går det an å finne ut hva slag trim det er på det. Kommer litt an på turbinsiden også. Hva slag motor skal den på? Skal du over 1 bar bør det vere 360gr thrustlager i den ellers blir det fort endeslakk i den Siter --------------- Lazer 93 Audi S2 Sedan(I garasjen 87 Audi 90 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 En T04B a/r 60 klarer ca350-400. Tar du av kompressor huset kan du måle storedim og lilledim på kompr.hjulet så går det an å finne ut hva slag trim det er på det. Kommer litt an på turbinsiden også. Hva slag motor skal den på? Skal du over 1 bar bør det vere 360gr thrustlager i den ellers blir det fort endeslakk i den Har ikkje tid å demontere før helgen, kansje søndag. Veit ikkje hva lager det er, sikkert ikkje 360gr.lager. Eg er mest redd for at eksoshuset er for lite, men klarer den 350-400 er det ok, gjør ingenting om den ryker, da Må eg jo ha en ny og bedre!:) Skal på en B23, og planen var opp mot 2bar når eg har fått en turbo som klarer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Måtte bare....også eg som skulle legge meg tidlig, er jo volvotreff på Ål i morgen. Mål: 70mm og 48,5mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Har en T3/T4 med ar60 komp. og ar63 turbin hus og integrert WG på konebilen, KRB mente den ikkje klarte mer en ca 300hk. Har snakka med GIK om T4 turboen men han eg snakka med kunne ikkje si noe sikkert, han måtte ha ett nr. som sto på turboen, eg gav han alle nr. som stod der men det sa han ikkje noe. Han tippa minst 350, kansje 400 eller meir. Hadde blit kjempe happy vist noen kunne si noe mer sikkert, men takk til de som prøver å hjelpe. men martin schanke selger en som holder over 400hk, t3/t4 steg 5 turbo er det vel, finnes mange versioner av de forskjellige, krb skal også selge akkkurat den samma t3/t4en Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 men martin schanke selger en som holder over 400hk, t3/t4 steg 5 turbo er det vel, finnes mange versioner av de forskjellige, krb skal også selge akkkurat den samma t3/t4en Er ikkje så farlig med den t3/t4 turboen min, det blir nok ikkje meir en 250hk i den bilen den turboen står på, og det fikser den lett. Viktigere med T04 turboen, den skal på god motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg