Gå til innhold

hvilke motor er enklest og trimme???

Ranger emnet


pjv84

Anbefalte innlegg

bremsing i benk koster ikke 20.000kr så det er sagt. mulig totalen blir det hvis dere bor oppi hælvette.

 

catepilar har helt rett her. jeg vet oxo at det er mange veier å gå for å nå et mål.. noen deler kan man handle selv på nett mens andre bør handles av folk med kompetanse.

 

er jo litt billige deler å få til den supraen da.

 

er vel litt her. http://www.boostlogic.com/parts_supra.html

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en leveregel når det gjelder kostnadsberegning av diverse prosjekter: Prøv å finne ut omtrent hvor mye det koster, gang dette med 2 og legg til moms!

 

Jeg begynte på dette prosjektet helt uten erfaring med turbotrimming. Da følte jeg at det var viktig å sørge for å søke råd hos noen i nærområdet med etterrettelige kunnskaper om det jeg skulle begynne med, slik at jeg kunne få anbefalinger, hjelp og riktige deler ved behov. Etter å ha fått litt bakoversveis av å betale 15 500 kr for 5 råder hos KRB prøvde jeg å orge deler fra alternative leverandører. Jeg bestilte blant annet JE-stempler et annet sted og sparte 5500 kroner i forhold til å bestille de hos KRB. Men til hvilken pris? Det tok ganske nøyaktig 6 måneder fra jeg bestilte stemplene til de kom, mens avtalt leveringstid var på noen få uker. Og når først stemplene kom så var stempeldiameter feil, krysspinnediameter feil og i tillegg manglet gassporting. I etterpåklokskapens lys ville jeg mye heller ha kjøpt disse delene av en leverandør jeg kan stole på (KRB), fått det jeg ba om og betalt en vesentlig høyere pris.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsing i benk koster ikke 20.000kr så det er sagt. mulig totalen blir det hvis dere bor oppi hælvette.

 

catepilar har helt rett her. jeg vet oxo at det er mange veier å gå for å nå et mål.. noen deler kan man handle selv på nett mens andre bør handles av folk med kompetanse.

 

er jo litt billige deler å få til den supraen da.

 

er vel litt her. http://www.boostlogic.com/parts_supra.html

 

 

Da har du ikke forhørt deg om dagens priser.

 

Hva tror du Anders Ringstad og Polly Motor tar for en dag i dynoen ?

 

Regn med 2-3 dagers arbeid, for oppmontering, feilsøking, tuning og nedkobling.

 

Bremse på rullende landevei er ikke et alternativ skal man gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående trimmen til vectra/calibra turbo, greit eds 3+ koster 5900kr,men for å få alle de hestene,må du ha eds intercooleren,oppgradert, overhalt turbo, eller bytta turbo(sjelden de originale er i god nok stand etter en del år). Eksos anlegg er det heller ikke dumt å ha, original clutchen tåler ihvertfall ikke alle de 475nm kittet gir....så du kan plusse på litt :)men og få 300hk i LET motoren,er ikke så avsindig dyrt....¨går greit da,men anbefaler større turbo en orginal turbon, blir mye freskere da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne 3 literen til Supra(både Rz og NA motoren).

Rb26det vet jeg ikke så mye om, men skal være ganske grei å hente effekt ut av, som de fleste andre japse 6ere med twinturbo/turbo.

Mange av cossie motorene er jo veldig lette å hente effekt opp til 4-500hk, etter det så må innmat forsterkes veldig(anbefalt av Jenspeed).

E34 M5 3.6liter er jo ikke dum, VS motor har nok sikkert noen oppsett på lur.. spurte vs motor om hvor mye de skulle ha for å bygge en Bmw E36 325tic med 500 holdbare hk. Ca. 100 000kr ville det komme på, med deler og med mva.(da skulle innmaten tåle rett over 800hk). Ingen dum pris det, iforhold til andre trim firmaer.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt neste prosjekt blir nok en 2.5L volvo motor.

Bunn fra spm : 18200 sec

så kommer 16v topp ++++

 

jeg har per dags dato funnet deler for 80 000 and counting.

 

finnes ikke noe som er billig og holdbart. Hør på reodor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supra 3L twin turbo motoren tåler vel ca 800hk med orginal innmat. men koster jo kroner i performance delene som skal på.. ikke minst mapping og sprutet

 

Jeg har en 2jz gte på vei til norge nå. Kjøpte den fra japan, så den har litt dårligere specs enn euro-spec. (dårligere turbo's, mindre dyser og dårligere kammer), men den skal være god for 500kw (680hk) med original innmat uten store problemer.

Apexi power fc-hjerne er et billig og godt alternativ til datasprut, dette er en svært potent motor for forholdsvis små kostnader. Hvis man sammenlikner med audi 5'ern osv..

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig og holdbart på 600+ hk? det må bli chevy big block!

 

Eller Rolls Royce Merlin...

 

flere varianter å velge i fra 745hk i de tidligste utgavene til 2644hk i den siste;)

 

det var ingen som sa at den skulle registreres for vei....?:tannløs:

 

neida, men en Volvo motor på 450hk er jo ikke så grusomt dyrt..

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra svar her, godt at folk holder en seriøs tone, det liker jeg. Motoren skal stå en en bmw. Men hva slas merke det er på topp dekselet er ikke så nøye. Lurer veldi på en bmw m5 motor. Men alle forslag motas med stor takk. gøy at folk er ivrige. he he!!!! vet ikke helt om får inn noe v8 i den men det hadde vært gøy det også da. men noe tanks motor trur jeg kan bli vanskeli med motor fester og at pansere skal kunne lukkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit det er flere som bruker Volvo motor i BMW, du får også kjøpt adapter så den passer på girkassa.

 

for ca 50' har du en motor som tåler å bli brukt i bakkeløp, da kommer turbo, innsprøyting og en hel haug med deler i tilegg.

 

faren til en kompis har sånn motor i 740'n ser du, 420 hester på bakhjula (tåler mere turbotrykk;) )

og nok NM til å knekke en M46 kasse på prøveturen:oohh

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke forhørt deg om dagens priser.

 

Hva tror du Anders Ringstad og Polly Motor tar for en dag i dynoen ?

 

Regn med 2-3 dagers arbeid, for oppmontering, feilsøking, tuning og nedkobling.

 

Bremse på rullende landevei er ikke et alternativ skal man gjøre det skikkelig.

 

da snakker du med feil folk eller har ingen bra kontakter.

 

skal bremse 2 motorer i vinter jeg så vet nok hva slags priser jeg har fått.

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke lenger Jonus, men jeg prøver å spørre et tverrsnitt av femmerbransjen. Der hvor hele bransjen er enig velger jeg det de anbefaler og i de tilfellene de er uenige så velger jeg den beste løsningen, and then some...

 

Motoren skal inn i en Volvo 850. Tenkte det ville være sånn passe uortodoks...

 

Motoren til Leo 2 har ikke den samme appellen til meg må jeg innrømme. Selv om den har ytterligere 10 liter og nesten dobbelt så mye effekt å rutte med, så blir ikke lyden den samme. Det er jo pokkernmeg omtrent umulig å høre en Leo 2 så sant den ikke er på veg fra deg, og det er jo ikke spesielt mektig... Men det er ingen tvil om at også dette er en motor med et snev av selvrespekt :)

 

Kan vær enig med det med lyden, grommer med V10 som er kompressor matet:) Men siden jeg jobber med leo 2 så har man fort en forkjærlighet til den!

 

Dårlig erfaring med Jonus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vær enig med det med lyden, grommer med V10 som er kompressor matet:) Men siden jeg jobber med leo 2 så har man fort en forkjærlighet til den!

 

Dårlig erfaring med Jonus?

 

 

Jasså, jobber'u med leppa? Nord? Sør? Ser du noe deler til enern liggende, så ha meg i bakhue da :hello:

 

Vil ikke kommentere hvor fornøyd jeg er med Jonus annet enn å henvise til det jeg skrev lenger opp om elementer som rettferdiggjør en høyere pris...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår