Gå til innhold

Trimming av motor med Motronic

Ranger emnet

VCE

Anbefalte innlegg

I forbindelse med motoroverhaling i 740 turboen så bytter jeg B200-blokka med en B21ET-blokk, beholder 530-toppen og originale sprutet.

Bortsett fra bytte av intercooler, hva skal til for å lade mer enn ca 1 bar? Han ene karen på BCB påsto at man fikk ikke tak i chip som leverte nok bensin til mer enn 0.9 bar, stemmer dette?

Hva skal til for å få flere hester ut av den motoren? Ikkeno sykt mye, men mer enn 220-230...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med motoroverhaling i 740 turboen så bytter jeg B200-blokka med en B21ET-blokk, beholder 530-toppen og originale sprutet.

Bortsett fra bytte av intercooler, hva skal til for å lade mer enn ca 1 bar? Han ene karen på BCB påsto at man fikk ikke tak i chip som leverte nok bensin til mer enn 0.9 bar, stemmer dette?

Hva skal til for å få flere hester ut av den motoren? Ikkeno sykt mye, men mer enn 220-230...

Med mine Chip (Vikingchip) er grensen 1,1-1,2 bar. Koster bare kr 1000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet forskjellen på insprøytningsanlegget i en B200ET motfor en B230ET?

Bump på denne...noen innskudd?

du må skaffe en større lmm (fra bmw, moddet med volvo elektronikk), større dyser, også finnes det en svenske tror jeg som spesial-lager chipper til motronic som skal holde til over 300HK..

Fra hva slags BMW? Hvor store dyser skal jeg ha, og finnes det på hva slags bil originalt?

Jeg kan omtrent like mye om dette, som jeg kan om Tibetanske statsoverhoder fra 1910 til 1930... :puke:

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump på denne...noen innskudd?

Fra hva slags BMW? Hvor store dyser skal jeg ha, og finnes det på hva slags bil originalt?

F.eks. M535. Men må være den med klaff. Ikke med tråd. Jeg har en liggendes, ferdig moddet.

Dyser har de på f.eks. http://protrim.no/produkter_bensin_dyser.shtml

De dysene som er 420cc er -968 dysene som volvo bruker. Leverer 465cc på 3.8 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider