VCE Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 I forbindelse med motoroverhaling i 740 turboen så bytter jeg B200-blokka med en B21ET-blokk, beholder 530-toppen og originale sprutet. Bortsett fra bytte av intercooler, hva skal til for å lade mer enn ca 1 bar? Han ene karen på BCB påsto at man fikk ikke tak i chip som leverte nok bensin til mer enn 0.9 bar, stemmer dette? Hva skal til for å få flere hester ut av den motoren? Ikkeno sykt mye, men mer enn 220-230... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 du må skaffe en større lmm (fra bmw, moddet med volvo elektronikk), større dyser, også finnes det en svenske tror jeg som spesial-lager chipper til motronic som skal holde til over 300HK.. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Er det noen som vet forskjellen på insprøytningsanlegget i en B200ET motfor en B230ET? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 I forbindelse med motoroverhaling i 740 turboen så bytter jeg B200-blokka med en B21ET-blokk, beholder 530-toppen og originale sprutet. Bortsett fra bytte av intercooler, hva skal til for å lade mer enn ca 1 bar? Han ene karen på BCB påsto at man fikk ikke tak i chip som leverte nok bensin til mer enn 0.9 bar, stemmer dette? Hva skal til for å få flere hester ut av den motoren? Ikkeno sykt mye, men mer enn 220-230... Med mine Chip (Vikingchip) er grensen 1,1-1,2 bar. Koster bare kr 1000,-. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Hvor mange hk kan jeg regne med da ca? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Hvor mange hk kan jeg regne med da ca? 220-240 Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Er det noen som vet forskjellen på insprøytningsanlegget i en B200ET motfor en B230ET? Bump på denne...noen innskudd? du må skaffe en større lmm (fra bmw, moddet med volvo elektronikk), større dyser, også finnes det en svenske tror jeg som spesial-lager chipper til motronic som skal holde til over 300HK.. Fra hva slags BMW? Hvor store dyser skal jeg ha, og finnes det på hva slags bil originalt? Jeg kan omtrent like mye om dette, som jeg kan om Tibetanske statsoverhoder fra 1910 til 1930... :puke: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Bump på denne...noen innskudd? Fra hva slags BMW? Hvor store dyser skal jeg ha, og finnes det på hva slags bil originalt? F.eks. M535. Men må være den med klaff. Ikke med tråd. Jeg har en liggendes, ferdig moddet. Dyser har de på f.eks. http://protrim.no/produkter_bensin_dyser.shtml De dysene som er 420cc er -968 dysene som volvo bruker. Leverer 465cc på 3.8 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 selge? :D pris? hvor store dyser har jeg originalt på B200ET, de er vel mindre enn de på B230ET? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Bare å komme med bud det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Ingen anelse hva det koster... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg