Morgis Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 klarte å knekke av røret på radiatoren til ACen i går. Alle gass freste ut. Hvor mye koster det å etterfylle dette? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 spørs hvor mye gass du trenger er vell 134a gass tenker jeg max 1000 lappen tenker jeg Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 gassen koster vel ingenting i forholden til jobben. er det som koster. verksted priser ekke rimelige for å si det sånn.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Og er det et gammelt anlegg så kan det være at du evt. må bygge om litt. Gamle freon anlegg er ikke lov å etterfylle lenger, og ikke alle kan bruke ny gass helt uten modifikasjoner. Mitt tips er å kontakte et kjølefirma for å få et prisoverslag. Da vil du få alle fakta og pris. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Og er det et gammelt anlegg så kan det være at du evt. må bygge om litt. Gamle freon anlegg er ikke lov å etterfylle lenger, og ikke alle kan bruke ny gass helt uten modifikasjoner. Mitt tips er å kontakte et kjølefirma for å få et prisoverslag. Da vil du få alle fakta og pris. Glenn hvis det er gamletypen gass kjøper jeg fra utlandet. har en onkel som kan fylle for emg. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Er gammel freongass i det anlegget (R12). Denne er nå forbudt, så den kan være vanskelig å oppdrive. Må bygges om til R134a dersom du ikke finner en som har litt R12 på lur.Jeg var heldig, og fikk etterfylt med R12 året før du kjøpte den, betalte 600,- den gangen. Koster vel straks et par tusen om den må bygges om til nyere gass, i tillegg til at effekten blir noe dårligere enn med freon . Noe som er litt dumt, i og med at de gamle Volvoanleggene ikke er så effektive i utgangspunktet. Hør med et kjølefirma, om de har en skvett R12 til overs. Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Må bytte tørkefilter og kondenser hvis ikke jeg husker helt feil. Koster svin hos volvo, men finnes hos et annet firma til en mye hyggeligere pris. Hvis en skal fylle R134 nå så koster gasse svin den også. Var snakk om rundt 600kr for en KG med jeg. Har både gass og utstyr for å fylle jeg...hehe.. men bare R134. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 er denne R12 gassen ulovlig over grensa? Danmark, sverige ... ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 er denne R12 gassen ulovlig over grensa? Danmark, sverige ... ? Den er nok ulovlig å både fylle og etterfylle i hele EU. Om ikke i hele verden. Freon er som kjent en stygg medvirkende årsak til det svekkede ozonlaget. Det beste er nok alikevel å bygge om til annen type gass, så slipper du evt. bråk og merkostnad når du en gang MÅ bytte alikevel. De som evt. vil fylle R12 for deg nå er neppe seriøse kjølemontører, siden de risikerer saftige bøter dersom de blir tatt i å gjøre noe slikt. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 De firmaene som driver med bilklima har en erstatningsgass som blir brukt på biler som har R12 anlegg. Om jeg ikke husker helt feil så tar Auto-utrusting i oslo ca.2500.- for å fylle ett R12 anlegg(trykktest,fylling,gass og tilsetting av sporstoff). Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg