Gå til innhold

Omformer høy->lav, rævva lyd.

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått meg ny forsterker til wooferne mine. Jeg trodde lyden var såpass dårlig som den var siden den forrige forsterkeren ikke var kraftig nok.

Puttet inn den nye forsterkeren og trodde lyden skulle bli overlevbar. Men neida. Det er noe som ikke stemmer. Virker som noen deler av bassen ikke slår ordentlig i noen sanger. Vanskelig å forklare, men wooferne funket ihvertfall bra i mondeoen med en annen forsterker tidligere.

Bruker en slik omformer fra høy til lavnivå fra høyttalerutgang siden originalspiller ikke har signalutganger (tror jeg ihvertfall). Høyttaleren jeg bruker signal fra er en original sub i bilen. Tenkte først at det var fordi eg ikke tok signal fra begge sider. Men så slo det meg at det faktisk var sub der eg tar signalet fra nå..

Det er en 2002 Tahoe med 2Xinfinity 1030w og forsterkeren er en earthquake (husker ikke navnet akkrat nå)

Er det mulig at jeg ikke klarer å stille inn lyden eller er det rett og slett omformeren som ødelegger alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spiller ihvertfall kun bass, så det er enten et delefilter før subben eller fra spilleren..

Spilleren er en enkel amerikansk spiller som er org i disse bilene. Så det er ikke noe avanserte innstillinger der i gården..

Skal kjøre over fjellet om en ukes tid og trenger ordentlig lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på spilleren.

Men hvis den orginale bassern er rent bass element så må/bør det væra en form for deling. aktiv eller passiv.

og det er tvilsomt att den delingen passer med din nye forsterker og basser.

Det du kan prøve er og sette dele filtret på din nye forsterker til 0.. (eller ingen deling.. full kan det kasnkje stå)

Da vil delingen til den orginale sub. komme rett til din basser. om det har betydning er ikke lett og si. må vel bare prøves.

Går ikke det kan du prøve og ta signal fra ett sted som har fullfrekvens. og dele med forsterkeren.

Hvor bra slik omformer er er jeg usikker på.

har bare hørt det spilt engang.. spilte kurrant.. men når vi fiksa signal på "vanlig" måte blei lyden bedre..

Tahoe har vel en slik svær orginal sak?

trolig finnes det overganger og deksler til og sette andre spillere i.

Men du vil sikkert helst slippe og bytte spiller.

Tj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å stjele signal fra høyttalerne i den ene døren bak.

Har tenkt å skifte spiller, men det blir ikke akkurat nå. Har egentlig ikke penger til det nå.

Kanskje jeg setter skal dele signalet veldig høyt. Men tviler på det hjelper..

Hvis det noen andre som har noe oppvekkende å komme med hadde jeg blitt glad. Skal kjøre til bergen om en uke... trenger musikk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider