Gå til innhold

2001 mod A4 og rust...! Garantisak?

Ranger emnet

R_Style

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2000/2001 mod A4 B5 for en ukes tid siden, og som sagt ble det funnet 2 rustflekker/bobler som j likte svært dårlig, spesielt på en så ny bil, som har gått relativt lite... Forrige eier viste meg de flekkene før j kjøpte bilen, og han forklarte at han hadde hatt på litt "lakk" oppå den ene flekken, fordi lakken hadde løsnet av ved vasking, pga at det var rust under lakken...

Bilen har nylig rundet 100 000km, og er tatt meget godt vare på utvendig som innvendig, siden j "kjenner" eieren, så vet j at det ikke er slurvet med vedlikeholdet på bilen...

Så da kommer mitt spørsmål til dere, hvordan er Audi (Møller, Olrud osv) når det gjelder rust/lakkrust garanti? Er bakluka, og lista der nøkkel-låsen sitter, som er utsatt for et lite rust-angrep...

Slenger opp noen dårlige bilder av rusta som er, selv om den ene rustflekken kan være vansklig å legge merke til...

På deksel/list på baggasjeluka

Bilde042-1.jpg

På deksel/list på baggasjeluka

Bilde039.jpg

I enden av deksel/list på baggasjeluka, også rust på selve luka, mot kanten av lista

Bilde041-1.jpg

I enden av deksel/list på baggasjeluka, også rust på selve luka, mot kanten av lista

Bilde040-1.jpg

Prata såvidt det var med en som styrer med garanti inne hos Olrud her i Hamar, men han hørtes ikke overbevisst ut via telefon, men selvfølgelig ville han se "skadene" før han var sikker i sin sak, riktig nok...

Noen som har hatt samme "symptomene" på sin bil, og fått dette på garanti, eller ihvertfall prøvd?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selv det er meget dårlig at en såpass "ny" Audi skal få rust-tendenser så fort...! Ihvertfall når den er såpass godt tatt vare på som den er...

Skal innom verkstedet før helga, så får j høre om det bare ler av meg når j kommer dit... Er sikkert ikke snakk om rare kostnadene for meg hvis j hadde satt inn bilen på et skikkelig lakk/karroseri verksted for utbedring, men syns det er litt drøyt med slike synlig rustflekker på karroseriet, og evt garanti kan dekke dette...

Noen som vet noe om garanti i slike saker, evt hvem j kan ta kontakt med for å få noe å gå etter når j skal opp å diskturere med verkstedet? De lurte på en del ting ang bilen, om den var skadet/lakkert opp tidligere, selvforskyldt skade som igjen hadde forårsaket rust, dårlig vedlikehold av bilen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har jo selv 3 år/100 000km og 12 år som rustgaranti, så dette bør dekkes. Selv ville jeg ha kontaktet forbrukerrådet hvis de ikke vil utbedre dette..

Er spent på å høre hva han sier når han får sett "skadene" selv, og ikke bare har fått hørt om de via telefon... Vurderer også å dra innom et seriøst og ordentlig lakk/karroseri-verksted for å få de til å se på skadene, og hva de mener om dette... Greit å få flere til å se på samme sak, så har man litt mer å gå etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sandblåst en a4 for rust så å si akkurat der du har rust, så vil nokk tro dette er en svakhet hos a4 da.. Men husker ikke hvilken modell det var og om de fikk de på garantien. min bil har svakhet med rust på kanten i panseret, samme hadde en eldre a6(c4)

Ja, hør der ja... Prata med en trivelig kar inne hos Audisentrum, og j rakk ikke helt å si hvor det var rust på bilen, før han nevnte baggasjeluka, og den lista... Han hadde vært borti dette noen ganger før, så han sa at j burde dra til et Audi verksted i nærheten (møller, olrud etc) først som sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 års rustgaranti.. har samma dritten selv, å idiotene gadde ikke betale, da garantien gikk ut 3 uker i forveien.. Også har jeg itilegg masse andre små feil på den dritt bilen.. Skal aldri ha audi igjen, å råder ingen andre til å kjøpe det heller..

BTW. Garanatien starter den dagen bilen blir registrert..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
6 års rustgaranti.. har samma dritten selv, å idiotene gadde ikke betale, da garantien gikk ut 3 uker i forveien.. Også har jeg itilegg masse andre små feil på den dritt bilen.. Skal aldri ha audi igjen, å råder ingen andre til å kjøpe det heller..

Bra noen er heldigere enn andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir levert/satt igjen på Olrud i Hamar førstkommende mandag ettermiddag for vurdering av garantisak...! Så får vi se da, orker ikke å ta sorgene på forskudd enda, så får krysse fingra for at dem fikser det...

Garantien er 12 år mot gjennomrusting, og 3 års lakk-garanti... Men hva gjelder da for en blanding av rust/lakkrust? Var som nevnt tidligere her, flere som har hatt disse rustflekkene på baggasjeluka si, så dette vet nok møller/olrud om fra før...

Kommer tilbake på tirsdag, med mer info om hvordan det gikk hos Olrud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider