Gå til innhold

Dreie egne bremse skiver.

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

Svinghjulet er et Fidanza og er kjøpt hos KRB. Dersom du skal lage selv så husk friksjonsflate og tannkrans i stål. Vurderte i sin tid å lage alu-svinghjul med utgangspunkt i ei flex-plate fra en automatgiret bil, nettopp for å få tannkransen og innfestingen i veiva, men så dukket dette svinghjulet opp og prisen var slett ikke gæærn, så da slo jeg til med alu-svinghjul og 2-plate clutch som var tilpasset hverandre. (puh, den setningen var lang...)

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan dreie bremseskiver til go-karten? :P

 

relativt små, avtakbare(som den over) og koster 3000,- stykket :P

 

Her spiller det heller ingne rolle om de blir sprukket elelr polert, mista sjøl bremsklossene mine i 120km/h, så bremser ekke så vikti:P(parkerte i sandfella ganske bra da ja..)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Reodor. Dette er bare tull. Men skjønner du interesserer deg for temaet, det er bare bra.

 

Du kan jo kjøpe noen skiver som er større enn de du har og evt. bearbeide dem litt slik at de passer på bilen din. Brembo har tekniske tegninger på alle skivene sine med mål.

 

Dog, bremser er ikke noe man kødder med.. er store krefter i sving. Regner man ut energien som skal overføres til bremsene fra en personbil med litt hastighet så er det snakk om ganske mange kilowatt som skal gå over til varme.

 

PS Reodor! Slike svinghjul har en lei tendens til å løsne fra veiven, dessverre. Vet om flere slike som har gått til helvette på diverse Honda motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi'rei a Hondaen. Her har jeg kjøpt meg et sexy svinghjul og så løsner det?! Mener du at aluminiumen separerer der hvor det er festet til veiva, eller at boltene skrur seg ut? På den annen side; trimmede Hondamotorer runder vel 9000 omdr/min, mens min rødstripe skal gå ved ca 7000 omdr/min...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi'rei a Hondaen. Her har jeg kjøpt meg et sexy svinghjul og så løsner det?! Mener du at aluminiumen separerer der hvor det er festet til veiva, eller at boltene skrur seg ut? På den annen side; trimmede Hondamotorer runder vel 9000 omdr/min, mens min rødstripe skal gå ved ca 7000 omdr/min...

 

Reodor F

 

 

Reo, les helt nederst på siden her:

 

http://www.kvien.no/integra/html/mods/action_clutch_and_flywheel/index.htm

 

Og det er flere historier på nettet.

 

Altså, kan godt være ditt svinghjul holder til ditt bruk. Hvem vet. Men min mening er nå at aluminium ikke bør være på en slik plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det så litt guffent ut. Spennende å se hvordan det går i mitt tilfelle. Det er noen forskjeller heldigvis, men jeg ser jo at han har et poeng eller to.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drei deg girspak/kule, håndbrekk, diverse braketter osv. Går maskinfag selv nå (rotet bort noen år), har et motorsykkel prosjekt på gang, skal lage cliponstyre, braketter, og masse deler, er bare til å tenke litt på hvilke deler du kan bytte ut. Lagde denne på 1-2-3 på gk mekk.

 

Pheeeo-00663.jpg

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår