Gå til innhold

Spørsmål om ET og felg..

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Skal kjøre ut tyskerstuket, og gå til anskaffelse av dassrull i høst. Tenker da noe ala borbet a eller brock b1... (ja vet brock er oppbrukt.) Tenker da å ha ca 10" bak og 8" med 15mm spacer forran.. bilen skal da helt ned i samme slengen med valsa buer og kappa innerskjermer. Men tenkte på om det er noe stress med ET til Audi og felger på markedet.. fleste felger er jo fra ET 20-30... Og Audi A4 har ET 45?

Spørsmålet er da hvor mye kan jeg gå ned i ET? 35-37? Og hvor kan jeg få tak i dassrull felger om det er mulig, til rundt 15-20 lapper? Skal ha i 17"...

Har og sett en del på http://www.dubmeister.co.uk ... fin side;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på det du lurte på.

men lurte på noe annet. Er det sånn at når man går ned i innpress kommer felgen lenger inn og kan da bygge breiere felg.

Det er vel egentlig et minimumskrav på det, at man ikke skal ha mindre en f.eks 45 da det kan vel ikke vær noe farlig hjula kommer jo bare lenger inn, og det er jo utenfor hjulbuene som er ulovlig.

Aldri skjønt det der helt.

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Tror at det har litt med at hvis du har for lite innpress så kommer felgen borti bremsekaliperen eller noe.. ikke helt sikker jeg heller.. Men hvis du har en felg med f.eks ET25, kan du jo bygge opp til ET45 med 20mm spacere.. Ang. hjulbuer er det vel at du ikke har lov å ha felgen utfor hjulbuen, har du det, er det enten å bredde\valse buene eller få deg nye felger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej. Neida jeg har ikke det problemet jeg. Men husker på den gamle bilen min, en Bmw så kjørte jeg med 215-45/17 og fylte hjulbua greit ut, subba med 2 baki, så en annen jeg kjenner kjørte med 245 bak og sånn. det er jo en god del breiere, uten å valse hjulbuer. Så de må vel ha et mye lavere innpress. Kjørte med BBS RX ET38

2000 Ford Mondeo ST200

19-- MB 190

2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona

X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider