EverY1 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Har tenkt å sette på skjermbreddere på neste modelbil (1:24 limesett). Men da bør man vel bruke noe "sparkel/putty" for å jevne ut kanter? Hvordan gjør dere dette? Hva bruker dere? Jeg har noe glassfiber sparkel liggende. Duger det? Hva ville dere som har gjort det før kjøpt fra http://www.hlj.com ? Hvordan går jeg frem? Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Ingen som har modda en plastikk modelbil eller pynta på støpekanter og slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 må bruke spesial sparkel beregnet for modellbil, IKKE begyn som zlurv+++ med modelleire og sugerør. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 må bruke spesial sparkel beregnet for modellbil, IKKE begyn som zlurv+++ med modelleire og sugerør. Det ante meg, er dette det de kaller putty? hva med styren sheets? Hvordan herder dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Putty er det vi kaller enkomponent sparkel. Styrene sheets er vanlig plast. Det greieste er å bygge opp mest mulig i plast før man sparkler, for minst mulig slipejobb, og Tamiyas 1K putty kan bli litt porøs ved tjukke lag. Går også fint med vanlig 2k sparkel, men husk grunning først, i tilfelle sparkelen skulle reagere med plasten. Har sett deg på automotiveforums.com så du burde sjekke ut FAQ/Tutorials, der står vel det meste ang. puttybruk/bodykits. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 fluid: Takk dette ga meg faktisk litt mer svar av det jeg har lurt på. Driver å leiker med tanken å prøve meg på styling. Men har ikke helt klart å sette alle produktene i sammenheng og hvordan jeg skal bruke de. Jeg er desverre en av de som må ha inn ting med pinsett. Derfor blir det ikke altid lett å sette sammen det man leser på engelsk. hehe Ja jeg er der inn og driver å leser igjenom dette.... bra observert :) Men denne sparklen har den ingen herding? Bare tørking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ikke bruk putty det kan du vaske av med vann med andre ord det forsvinner når du lakerer den Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ikke bruk putty det kan du vaske av med vann med andre ord det forsvinner når du lakerer den Forventa litt oppfølging der.... hva skal jeg da bruke? Har da sett mange andre bruke det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ikke bruk putty det kan du vaske av med vann med andre ord det forsvinner når du lakerer den da bruker du feil type sparkel,jeg bruker tamiya basic putty,tamiya polyester putty,og tamiya epoxy putty,alle fungerer perfekt,men så er det jo tamiya også da:thumb Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 da bruker du feil type sparkel,jeg bruker tamiya basic putty,tamiya polyester putty,og tamiya epoxy putty,alle fungerer perfekt,men så er det jo tamiya også da:thumb Lyst til å si noe mer om hvordan du bruker det? Hva til hva og hvordan du eventuelt blander dette for å herde ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Lyst til å si noe mer om hvordan du bruker det?Hva til hva og hvordan du eventuelt blander dette for å herde ? tamiya basic putty til små sprekker/hull tamiya polyester putty til litt større sprekker/hull,+ at denne ikke pleier å synke/skrumpe inn. epoxy er fin til å lage styling og div med. blandingsforhold står i bruksanvisningene som føger med produktene Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Tamiya er den beste :thumb: men ikke bruk sparkel fra jernia den er helt j..lig!!! Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Tamiya er den beste :thumb: men ikke bruk sparkel fra jernia den er helt j..lig!!! Jeg bygger konkuranse biler så jeg vet hva som er best. Jeg har bygget i 5 år nå og har en people choice og tre andre premier Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EverY1 Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Jeg bygger konkuranse biler så jeg vet hva som er best. Jeg har bygget i 5 år nå og har en people choice og tre andre premier Takk :) Kanskje du vil vise oss noen bilder i tråden der folk kan vise frem sitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 ikke bruk putty det kan du vaske av med vann med andre ord det forsvinner når du lakerer den Jeg bygger konkuranse biler så jeg vet hva som er best. Ah, godt å vite, da skal jeg slutte å bruke putty!:thumb Ingenting er som å motta gode råd fra 16-åringer som bygger konkurransebiler. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg