Housey Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 I steden for å si at en bil er stygg, hva med KONSTRUKTIV KRITIKK? i stedet for å skrive "fy faen, denna bilen der var jaggu harry/stygg" så kan man skrive "F.eks om du fjerner en dært og en plong, så vil bilen framstå som penere" etc ? Eller er forumet fyllt opp av små snørrunger mellom 13 og 17 år som ikke har peiling med tror de vet alt siden de har sett the fast and the furious? Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det er jo et paradoks å mene at du skal kunne si din mening om en bil, uten at andre skal kunne si deg imot da. Så lenge svarene er saklige er det ingenting galt med kritikk. OT: Jeg syns den alfa'en der er helt sinnsvakt delikat. -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Eller er forumet fyllt opp av små snørrunger mellom 13 og 17 år som ikke har peiling med tror de vet alt siden de har sett the fast and the furious? Check! Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Eller er forumet fyllt opp av små snørrunger mellom 13 og 17 år som ikke har peiling med tror de vet alt siden de har sett the fast and the furious? X3 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det er jo et paradoks å mene at du skal kunne si din mening om en bil, uten at andre skal kunne si deg imot da. Det vel ikke det som er sakens kjerne er det? Man må vel ikke ha en bil som er "finere" enn en Brera for å kunne uttale seg negativt over designet på den? Blir som å kritisere en anmeldelse av film/cd/hvasomhelst med "JA, SÅ LAG EN BEDRE film/cd/hvasomhelst SELV DAVEL! etc. etc." Eller er forumet fyllt opp av små snørrunger mellom 13 og 17 år som ikke har peiling, men tror de vet alt siden de har sett the fast and the furious? x4 '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cpr Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det å si: "Jeg har ikke har sansen for den bilen" eller "den bilen liker jeg ikke" er en ærlig ting å si.. Det å si: Den derre bilen er pess stygg, skjønner ikke at det går ann å lage noe sånt" det er nedverdigene... Noen med litt dårlig psyke føler det kanskje som personangrep. (hvis de eier en slik bil selv) Er ikke kult å høre at: "God damn! Dama di er stygg" eller??? Så hvis man hiver ut noe så ugjennomtenkt som et par eksempler over.... "Get ready to get shot at.." :fatality: (Nb! ikke bokastavelig talt) Motto: "Skal ikke kaste sten i glasshus" Forslag: Start krangle tråd :iconsm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 hva me å si han synes bilen er VERDENS STYGGESTE DA ? må det bry deg/dere så mye? Trudde folk ikke brydde seg om hva andre mente jeg egentlig... jeg kjører en polo 96` ! synes mange biler som er 10x dyrere er stygge som faen... du kan meine ka du enn vil om min, men må det blandes inn i diskusjonen da? ps: Har dere tenkt over at noen folk bare ordlegger seg slik, man sitter ikke bak tastaturet og blør å skriver VERRDEEENS STYGGEESTE osv.. hvorfor må det bry dere? respekt til folk som sier meiningen sin :respect VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det er lov og ha egene meninger og hvis noen mener atte galanten din er stygg så må de få lov og si det? det må vel være lov og si: føre du kaller den bilen der stygg burde du se på din egen ? norge er ett fritt land som man kan si sine egene meninger inkludert bilen din og alle andre sin Jeg forstå innlegget hans litt annerledes enn deg iallefall: Det er greit nok at folk kan synes hva de vil om hannes bil, men er DET noe å dra fram når trådstarteren sier meiningen sin om en anna bil? skjønner hvor jeg vil fram? ps: jeg kan vel mene en anna bil er stygg selv om jeg kanskje eier en stygg en selv? VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 La oss ta en rolig pust i bakken, ettersom dette er en håpløs tråd fra før av. Brera, jeg syns framdelen er pen, bakdelen blir feil, i mine øyne. Derimot 159 er totalt deilig, etter min mening, selvfølgelig. Angående Mitsubishi, alle meninger er subjektive. Colt fra 95 er ikke min store favoritt, derimot nye Colt, alle Evoer, Lancer/Colt/Colt Lancer fra 1975 frem til 3G kom i 87, er fete i mine øyne. Housey, det er nok av umodne på dette forumet, og yngre folk vil generelt aldri være like modne som folk med dobbelt så mye erfaring. Men det å generalisere, og si at det å være mellom 13 og 17 automatisk betyr umodenhet, blir totalt feil. Jeg mener ikke at noen direkte sier dette i denne tråd, men jeg vet det er folk på forumet som føler det slik, som tror de er verdensmestre fordi de er 21 år og kan kjøpe sprit lovlig.. Det er folk over 20 i denne tråden som virker langt mer umodne enn forskjellige i aldersgruppen du hinter til. Housey, resten av det du sier er veldig riktig, konstruktiv kritikk er lurt, også fordi man ofte blir hørt og ting skjer. Ellers vil jeg si det er flere i denne tråden også som ikke klarer å bruke konstruktiv kritikk, men tyr til totalt umodne midler som gjør at de blir sett på som langt yngre enn det de er.. Drittunger, altså.. Til slutt vil jeg si at smak kan diskuteres, men det må respekteres. Det er ikke lov å arrestere folk fordi de har dårlig smak, det er hva jeg kaller umodenhet. Det er selvfølgelig forskjell på folk, men jeg er lei av å lese at saueflokken, spesielt på Volkswagen Golf II og III-forumene ikke klarer å holde meningene sine inne. "Den bilen var forbanna stygg" eller "Du er en dust fordi du ikke har verdens største budsjett". Jeg er lett og slett dritt lei, og dere som kommer med slike utsagn vet godt hvem jeg mener. '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Alfa Romeo har noe seriøst feil på sitt design i mine øyne, og denne modellen det refereres til her, var overhodet intet unntak. Må være for spesielt interesserte. Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 alfa romeo har et spesielt design, enten liker du det eller ikke.. Utseendemessig synes jeg fronten er noe av det grommeste du får! Bakenden kunne like greit vært designet av meg i :???: hør folkens...min meinin:hello: men en ting jeg ELSKER er interiøre...DET ER SÅ NYDELIG PÅ ALFA... VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertone72 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Jeg fikk forresten lyst til å nevne flere biler jeg synes er ufattelig stygge, så stygge at jeg ville snudd meg på gata av forferdelse: Lancer EVO Audi TT(ny som gammel) Hvilkensomhelst F&F stylet familiebil(gjelder vel alle merker) Subaru Impreza Ny Saab 95(den med dame edna briller) Og jeg kjører gammel Caravelle og gammel mazda 626! Da har jeg kanskje ikke lov til å synes TT er stygg, den har vel fått noen priser den og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 alfa romeo har et spesielt design, enten liker du det eller ikke..Utseendemessig synes jeg fronten er noe av det grommeste du får! Bakenden kunne like greit vært designet av meg Veldig sant, enig. Fronten syns jeg er stilig. Minner veldig om S13 Silvia fronten på en måte. -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 er det muuuuliiiig?????? noen har hatt litt for lang sommerferie! blir for dumt å starte stor diskusjoner pga forskjellig smak. takk og pris for at ikke alle liker de samme bilene. tenk så kjedelig det hadde blitt da! når det gjelder brera, syns jeg den var strøken! likte ikke baken med en gang, men tror mest det var vinkelen på bildet...alfa-fronten er (etter MIN mening) en av de hissigste frontene på markedet! og siden mitsu ble trukket inn i bildet, føler jeg at jeg må si noe der og. når folk snakker om mitsu, tenker de som oftest på lancer, galant, colt og lancer evo. hva med 3000GT, eclipse, FTO....?? har mistu fremdeles ingen pene biler fra mitsu? neivel, din mening. :respect og ang hvem som er mest umoden...er vel helst de eldste med masse erfaring som syntes alle som ikke kan like mye, bare er helt tåpelig og ikke skjønner at det går an å spørre om noe så enkelt. for alle vet jo svaret på det, vel? eller? mvh Eirik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Det er bra tråden her sporer såpass mye av som den gjør. Hovedpoenget her var vel ikke om Brera'n var fin eller ikke, men om folk er useriøse fordi de kaller en annen bil for søppel. Kan man diskutere Brera'n så har vi et Alfa-forum. Poenget er vel at Norge er et fritt land og internett er et fritt sted. Folk må ha lov til å ha sine egne meninger, men det skader ikke å tenke over ordvalget sitt en ekstra gang før man trykker på "post"-knappen. Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg