Gå til innhold

The Drift King ~ Drift Bibel

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

er vel for å smoothe ut ned-giringa det? slipper det nykket som kommer når motoren blir nappa opp igjen til høyere turtall..? :)

 

Korrekt !

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har høyt turtall og så girer ned uten å gasse mellom giringa, vil bilen rykke veldig og bakhjulene kan låse seg(Shiftlock). Dette er forsåvidt en teknikk som er fin å bruke i daglig kjøring også for å kjøre mykt. Dette gjør jeg selv.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa.. men når de gjør det mens de bremser ned? "toe and heal"

Sjønner ikke helt pointet, når de i tillegg gjorde det på en N/A bil..

 

Ikke får jeg det til heller.. hehe

er for nå holde turtallet oppe .. skal du kjøre fort er det viktig å ha turtallet oppe på NA biler..

VELDIG viktig

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke skjønne at det skal ha noe med å "holde turtallet oppe". Hva er vitsen med høyt turtall med clutchen inne?

 

Det er for å få til en så myk som mulig overgang mellom girene. Girer du ned vil motoren bremse hjulene mye før den kommer opp i samme turtall som hjulene, noe som gjerne forstyrrer balansen og gjør bilen uforutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er for nå holde turtallet oppe .. skal du kjøre fort er det viktig å ha turtallet oppe på NA biler..

VELDIG viktig

 

nope, det er for å revmatche.

Så bilen ikke motorbremser når man girer ned.

Dette kan føre til at man mister festet når man kjører på grensa.

 

Holde turtallet oppe med clutchen inne er ikke noe poeng på en NA-motor som nevnt i forrig post. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår