Gå til innhold

jeg kutter i i gti og trenger litt hjelp

Ranger emnet


einsereier

Anbefalte innlegg

jeg har nå bestemt meg for å kutte ut inspruten på gti motoren min for å montere en weber. gasseren er av typen som kan moteres på innsuget til en vanlig 1.8 motor. jeg trenger litt hjelp i forbindelse med oppstart av dette. hva må kobles for å få til tenning ? må jo ha en elektrisk bensinpumpe og en bensintrykksregulator hvilken type regulator må jeg ha? vakumstyrt eller en justerbar? har liggende regulator fra corradoen jeg hadde før, kan jeg bruke denne? sikkert noe jeg glemmer men bare fyr i veg! obs! er litt grønn på dette så jeg må vel ha det meste av info for å få det til:)

 

 

kent.

07 touran exclusive

 

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt med weber, men jeg har gasser på min 1.8 gti motor i cabben. Jeg la opp alle de "mekaniske" delene fra gasser motoren. Bensinpumpe, innsug, gasser, returkammer osv..

 

Planen var å ha bensintrykk regualtor eller hva det heter.. Men etter tips fra en guru på Møller i Sandefjord droppet jeg det kjapt. Det vil bli FOR mye trykk..

 

Derfor flyttet jeg over alle deler fra en 90 hester gasser motor. 2e2 gasser ( og denne funker 100%)

 

Alt dette med gti basis motor. Og bilen drar godt med gasser, bare for å si det sånn.. Du finner bilder av motorrommet mitt på tråden min om cabben...

 

Håper det hjalp deg litt på vei?

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå bestemt meg for å kutte ut inspruten på gti motoren min for å montere en weber. gasseren er av typen som kan moteres på innsuget til en vanlig 1.8 motor. jeg trenger litt hjelp i forbindelse med oppstart av dette. hva må kobles for å få til tenning ? må jo ha en elektrisk bensinpumpe og en bensintrykksregulator hvilken type regulator må jeg ha? vakumstyrt eller en justerbar? har liggende regulator fra corradoen jeg hadde før, kan jeg bruke denne? sikkert noe jeg glemmer men bare fyr i veg! obs! er litt grønn på dette så jeg må vel ha det meste av info for å få det til:)

 

 

kent.

 

 

eg kan kansje gi deg noen hint, da eg bygde om fra I til dobble webere.

 

det er jo en grei vei å bygge om! for tenning trenger du jo kun tenningsmodul (sitter i bilen) og ha tilkoblet stikket på fordeler. altså alt finnesder allerede

du kan bruke orginale bensin rør.

 

du kan bruke en facet pumpe og regulator som feks kollevold selger! (fikk ikke til linken) 476087e.jpg

 

 

dette er jo deler som skal erstatte det orginale, og i mange tilfeller er bedre. du kan jo også bare bygge om med orginale deler fra høggeren eller?

 

mulig denne webern din har EL chocke el noe? ps ( eg har kun erfaring med å bygge fra I til to dobble, har aldri hatt golf med org enkel gasser :) )

 

 

lufter bare en ide her: du har en gti motor, som er en frisk motor, og går "billig".. for å sette på en utdatert enkel weber som hverken gir hk,lyd eller morro..bare mer bensin forbruk?

 

når du først tar deg bryet å bygger om så sett i to dobble :)

 

for all del, folk har egne syn på ting, dette var bare mitt :)

 

lykke til!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt med weber, men jeg har gasser på min 1.8 gti motor i cabben. Jeg la opp alle de "mekaniske" delene fra gasser motoren. Bensinpumpe, innsug, gasser, returkammer osv..

 

Planen var å ha bensintrykk regualtor eller hva det heter.. Men etter tips fra en guru på Møller i Sandefjord droppet jeg det kjapt. Det vil bli FOR mye trykk..

 

Derfor flyttet jeg over alle deler fra en 90 hester gasser motor. 2e2 gasser ( og denne funker 100%)

 

Alt dette med gti basis motor. Og bilen drar godt med gasser, bare for å si det sånn.. Du finner bilder av motorrommet mitt på tråden min om cabben...

 

Håper det hjalp deg litt på vei?

 

 

eg kjørte faktisk, med org gti pumpe på mine webere, den leverer vel 3-4 bar mot weberene som kun skal ha 0.20! det gikk det og med regulator som er bergnet for webere, problemet ble den ikke leverte riktig mengde. defor bytta eg til facet som leverer 0.25bar ut.. skal du få høyere trykk må man strupe på retur...

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren står ikke i bilen det glemte jeg å nevne. står en 1.3 i orginalt. så da må jeg vel ha tenningsmodulen også da? tingen med forgasseren jeg har er at den er lett å få trykktett. og på mekkebua ligger td manifold og lavtrykksturbo:)

 

har vel tenningsmodul den og..om den ikke har stift tenning? ikke ekspert på dette området :)

 

ja da snakker vi...er sotvifte som er tingen :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du bør tenke på, ettersom bilen din opprinnelig har en 801-blokk (og du nå skal ha i en 827-blokk) er at motorfestet på passasjersida står for langt fram. Dette må flyttes og snus opp ned.

 

Ang. forgasser: Det ble gjort en lignende ombygging på den første Einseren min for 12 år siden. Dette var egentlig ganske likt det Cheron har gjort på Caben sin, bortsett fra at jeg brukte en 2B2-gasser (fra en Type 81 GT QP). Dysehullene i toppen tetter du med tappeplugger fra girkasse (disse skrus rett i i stedet for dysesetene). Jeg brukte (som Cheron) en original, mekanisk bensinpumpe. Dette er det suverent enkleste, for å få det til å funke. Porten min var litt porta også, så bilen gikk litt bedre enn en original GTI. Uansett var dette ufattelig mye sprekere enn den lamme 1.5L som satt der originalt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere med gti med gassere! gikk de noe bedre med dette?

 

på en standard motor vil du komme ganske likt ut tror eg, eg synes min drar mye bedre på lave turtall enn noen I har gjort men.

 

det er jævli enkelt å tape hk med webere vertfall dersom de ikke er 100% justerte :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfestet er jeg klar over. skulle gjerne hatt et mål på hvor det skal stå sånn at jeg kan fikse dette uten å løfte motoren inn og ut så mange ganger. hvordan kan jeg montere mekanisk pumpe på denne motoren?

 

Det er merke på rammevangen ca. 15 cm lenger bak (om jeg ikke husker feil).

 

Det er et deksel omtrent midt på blokka foran som er festa med to umbracoskruer. Om du tar av dette kan du montere mekanisk pumpe.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg da bruke samme pumpe som på 1.3 eller må jeg ha fra 1.5-1.6 å opp?

skal kikke litt på på motoren og rammevangen. takk for geniale svar:) alt blir jo mye lettere nå.

angående tappeplugger, er det bare å dra på skroten å hente plugger fra hvilken som helst kasse eller må jeg ha fra vag?

så skulle jeg hatt et bilde av tenningsmodulen og en liten beskrivelse hvor jeg lettest finner den

07 touran exclusive

 

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår