trygvleo Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 HAr et problem med en Opel <kadett 1990mod. Problemet starter når jeg var ute å kjørte. Jeg tok på sigaretteneren og da begynte lampen for batteri å lyse. Nå, når jeg starter bilen lyser fortsatt baterilampen som om den ikke lader. Håndrekklyset virker heller ikke, eller bensinmåleren. Men vis jeg ruser opp motoren litt 3-4000rpm så begynner den og lade og alt er som i gode gamle dager:: Hva er galt? er det dynamoen ? eller spenningsregulator som er gåen.. noen t:hello: ips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Det der skjedde hos meg på 240n da var det spenningsregulatoren. 120 kr på Thorshov i Trondheim så var det godt som gull igjen. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 kan være at du ma ha nye børster i dynamoen.. da må du demontere dynamoen å måle om børstene er lange nokk... er ikke sikker på lengden, men det finner du sikkert ut av på nette eller noe sånt Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hodetunderarmen Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 hmmm, dette med at du må ruse opp motoren kan bety at du ikke får nok for-magnetisering. Det er det (som regel)pæra i ladelampa som styrer. Det som skjer er at det går en liten strøm fra batteriet og gjennom dynamoen og lampa og skaper magnetisering på dynamoen som er nødvendig for å produsere strøm. dersom det er noe tull med denne kretsen(for lite strøm kanskje) vil du få det symptomet du har nemlig at det er nok å ruse motoren(turtallet skaper nok magnetisering) og vips så hopper ladinga opp på 14,4(ideelt). mål spenninga mens du gjør dette å se om det er tilfelle. dårlig kontakt i instrumentpanelet ditt kan faktisk være årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg