Gå til innhold

Solfilm - Eu godkjenning?

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Kommer bilen gjennom eu godkjenninga hvis det er solfilm på frontrutene (dørene)?

Mangelapp? Eller er det noen verksteder som ikke er så nøye på dette og lar det gå?

Kjipt og dra det av igjen for hver gang, særlig de som har proffsotet for flere tusen kroner..

Noen som vet?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ca samma som å spørre om du kan kjøre i 100 i 80-sona uten å få bot.. :)

Ja, det kan gå om du er heldig, og ja, du kan risikere at noen henger seg opp i det og henviser deg til Biltilsynet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så farlig, hvis du ikke har den absolutt mørkeste filmen da.

Som de sa nede på biltilsynet når de godkjente den ene bilen min, "jaja, vi godkjenner jo så my rart vi".

Den hadde kappede fjærer, for brede dekk, lakkerte baklykter og 30 wunder-baum i frontruta, og atpåtil virket ikke håndbrekket eller ryggelyset.

Godkjent, det ble den:hello:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså... har du manuell sveiv så kan du vel bare rulle ned begge rutene å ta av sveivene :D sier de noe på det?

Er vel ingen regler som sier at vindusheisene skal funke..? vil du ut, har du jo døråpneren.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull ned rutene, jeg holdt på å slippe unna med soting foran, men han kom på å sjekke dem. Bryr han seg om det må du fjerne det om det er sol film og ikke glasset selv som er mørke.

Jeg måtte fjerne det og vise bilen på nytt, Neste gang drar jeg ut sikringa på rutene foran :thumb

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen regler som sier at vindusheisene skal funke..? vil du ut, har du jo døråpneren.. :D

Om du har vinduene nede, og demontert sveiva, så tviler jeg på at du trenger sveiva når du skal krabbe ut, med mindre du først vil rulle opp vinduet, og så ned igjen. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider