Gå til innhold

Hvordan Behandle/forebygge rust i kanaler?

Ranger emnet

VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en Golf 1 som jeg skal gjøre til et prosjekt.

Litt overflaterust her og der, og dette skal F.j.e.r.n.e.s!

Bake og foran på bilen; der hvor fangeren er festet, er det hulrom (tror dette hulrommet fører til innside av kanaler også) hvor salt og andre uønskede ting lett kan komme til og forårsake rust.

--Lurer på om noen har gode idêer til hvordan jeg kan forebygge rust her?

Tectyl er vel et alternativ, men da tror jeg det må rengjøres godt først.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullprat

Har du tectyl over rust vil den flake av, om du steamer bilen under, og legger på tectyl vil den da automatisk begynne å ruste pga. av tectylen?

makan

Tullprat nei!

Har sett nok av biler som er spist opp under tectylen fordi bilen var for gammel og rusten før behandling. Tectyl inneholder butylgummi som ikke akkurat flaker av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat nei!

Har sett nok av biler som er spist opp under tectylen fordi bilen var for gammel og rusten før behandling. Tectyl inneholder butylgummi som ikke akkurat flaker av.

Kan du lese det jeg skriver?

Først, når du steamer bilen med høytrykk ( Ikke slik du har hjemme til å vaske bilen med nei ) med roterende dyser, så tar den all dritten og i tillegg overflaterusten. Såklart, om det er rust under, så vil det ikke stoppe å ruste, men å påstå at gamle biler ruster med tectyl er vas fra en ende til en annen. Så lenge forarbeidet er bra, så blir det bra

BASTA BOM!

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lese det jeg skriver?

Først, når du steamer bilen med høytrykk ( Ikke slik du har hjemme til å vaske bilen med nei ) med roterende dyser, så tar den all dritten og i tillegg overflaterusten. Såklart, om det er rust under, så vil det ikke stoppe å ruste, men å påstå at gamle biler ruster med tectyl er vas fra en ende til en annen. Så lenge forarbeidet er bra, så blir det bra

BASTA BOM!

Di fleste gamle biler jeg har skrudd på som har vert tectyl behandlet så ligger det rust under tectylen. Hadde en 90mod opel der kunne jeg rive av ei 20cm flenge med tectyl. Lå seff fult av rust under.

Vis det kommer fuktighet under tectylen så ruster det innenfra. Tectylen hjelper bare å holde på fuktigheten.

Jeg skal aldri ha tectyl på noen av mine biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider